ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Toprun 24v a 48v?
Autor Wiadomość
ppp 
początkujący


Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 12
Skąd: ełk
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020   Toprun 24v a 48v?

Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW.

IMG_20200901_142710(1).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 296 raz(y) 2,31 MB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2020   

Sterownik raczej wytrzyma ale czy wytrzyma silnik??? uzwojenie??? trudno przewidzieć?? chociaż pobór prądu (ze względu na małe koła) nie powinien być zbyt duży. Pytanie tylko czy wytrzyma wyświetlacz? bo nic o tym nie wiadomo.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2020   

Torpun to słaby silnik max dla nie to 36v I to dużo cienkie uzwojenia.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021   

Moim zdaniem silnik wytrzyma bez problemu 48 V. Przeciesz obroty będą wyższe to i napięcie musi być wyższe. Jaka średnica? 2 x wyższe obroty, 2 x wyższe napięcie, ten sam prąd i 2 x wyższa moc czyli 500 W bez wysiłku.
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021   Re: Toprun 24v a 48v?

ppp napisał/a:
Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW.

Nie wytrzyma, nie ma sensu, para w gwizdek. Przy 36V i kole 28 cali staje się gorący i uzwojenie zmienia kolor. Magnesy się odklejają. Tylko praca S15. Poza tym charakterystyka tego silnika jest idealna dla 20-24V, tam ma minimum strat w żelazie i miedzi i b. wysoką sprawność. Pow. 30 V sprawność leci na łeb, na szyję. Krzywa histerezy okropna. Komutacja przez brak kompensacji przy takim RPM wali się co odmalowywałem na oscyloskopie jak robiłem testy. Ten silnik znam od 8 lat na wylot. Latem w upały to już w ogóle bez sensu. Sam silnik jest piękny z b. nisikim momentem zaczepowym, wręcz genialny, ale w paśmie nominalnym. Przy 24V i 180W osiąga ok 92% sprawności. Sterownik w nim musi być trapezowy. Tak odmalowuje się wsteczna SEM. To rzadkość i trudno się tak magnesuje, ale on tak ma. Przy kontrolerze sin. straty się pogłębiają. Przy tanich prostokątach również. Idelany jest ten wbudowany i koniec! kropka!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group