 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Toprun 24v a 48v? |
Autor |
Wiadomość |
ppp
początkujący

Dołączył: 02 Wrz 2020 Posty: 12 Skąd: ełk
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020 Toprun 24v a 48v?
|
|
|
Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW.
IMG_20200901_142710(1).jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 265 raz(y) 2,31 MB |
|
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2020
|
|
|
Sterownik raczej wytrzyma ale czy wytrzyma silnik??? uzwojenie??? trudno przewidzieć?? chociaż pobór prądu (ze względu na małe koła) nie powinien być zbyt duży. Pytanie tylko czy wytrzyma wyświetlacz? bo nic o tym nie wiadomo. |
|
|
|
 |
tomek701
prezes

Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
geoorge
początkujący

Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021
|
|
|
Moim zdaniem silnik wytrzyma bez problemu 48 V. Przeciesz obroty będą wyższe to i napięcie musi być wyższe. Jaka średnica? 2 x wyższe obroty, 2 x wyższe napięcie, ten sam prąd i 2 x wyższa moc czyli 500 W bez wysiłku. |
|
|
|
 |
wesmar
stażysta wesmar

Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021 Re: Toprun 24v a 48v?
|
|
|
ppp napisał/a: | Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW. |
Nie wytrzyma, nie ma sensu, para w gwizdek. Przy 36V i kole 28 cali staje się gorący i uzwojenie zmienia kolor. Magnesy się odklejają. Tylko praca S15. Poza tym charakterystyka tego silnika jest idealna dla 20-24V, tam ma minimum strat w żelazie i miedzi i b. wysoką sprawność. Pow. 30 V sprawność leci na łeb, na szyję. Krzywa histerezy okropna. Komutacja przez brak kompensacji przy takim RPM wali się co odmalowywałem na oscyloskopie jak robiłem testy. Ten silnik znam od 8 lat na wylot. Latem w upały to już w ogóle bez sensu. Sam silnik jest piękny z b. nisikim momentem zaczepowym, wręcz genialny, ale w paśmie nominalnym. Przy 24V i 180W osiąga ok 92% sprawności. Sterownik w nim musi być trapezowy. Tak odmalowuje się wsteczna SEM. To rzadkość i trudno się tak magnesuje, ale on tak ma. Przy kontrolerze sin. straty się pogłębiają. Przy tanich prostokątach również. Idelany jest ten wbudowany i koniec! kropka! |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|