ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
Autor Wiadomość
Daronsm 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 18 Kwi 2020
Posty: 7
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2020   Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler

Wysłany: Dzisiaj 20:32 Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
Witam wszystkich ...na wstepie chcialbym wszystkich przeprosic ze to odrzewam kotleta ...ale chcialbym w tym poscie pomóc sobie "dzieki wam" jak i innym a wiem ze jest nas wielu . Mam taki problem, w tamtym roku kupiłem sobie uzywany rower Sparta ION X series taki sam jak ten https://elektrischefietsenkiezen.nl/testrapport/sparta/2009/ion-xgt byłem z niego bardzo zadowolony do czasu gdy na wyswietlaczu wyskoczył mi błąd e-0003 czyli uszkodzenie bateri , na domiar złego ukradli mi ładowarke, rowera nie bo był przypięty a ładowarka znajdowala sie w wspólnej piwnicy na rowery mieszkam w.niemczech przy granicy z holandia i to jest tu towar deficytowy jezdzi tego pełno niestety jak juz pewnie wiadomo bateria do tego rower kosztuje ok 430 euro tutaj a ze ukradi mi ladowarke to dodatkowo bedzie pewnie min ze 70 euro. TERAZ PYTANIE 1
czy jest jakis złoty środek by wymienic ogniwa na litowo jonowe i dokupic ładowarke do takiego zestawu --moze ktos z was potrafi cos takiego zrobić w jednym z postow czytalem ze komus sie udało ale niebyło zadych szczegółów i jaki bylby to koszt przy bateri tak okolo 15 Ah pozostajac przy orginalnym sterowniku
PYTANIE 2
Myślałem również nad konwersją rowera na uniwersalny kontroler ale chciałbym pozostać przy orginalnym silniku i tu moja prośba czy mogłby ktoś opisać w szczegółach jak zabrac sie do wyjecia z silnika orginalnej elektroniki i jak po tym zabiegu wyprowadzic kable z nigo pod uniwersalny kontroler np taki https://m.de.aliexpress.com/item/33043814209.html?pid=808_0003_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.33043814209&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=6063amp-gdghJ2oH-uKHkg2bI8jD_A1587194763693&browser_id=e6f5d9d8151349c390ed20ed9bfd7c85&is_c=Y&gclid=null.
Czy po dokupieniu do takiego zestawu manetek do homulcow oczywiscie baterii bede cos jeszcze potrzebowal mam na mysli czy bedzie dzialac tak jak w orginale było wspomaganie czy tylko manetką bede mogl zalaczac silnik
PYTANIE 3
Czy taka bateria jest co kolwiek warta. https://m.alibaba.com/product/60749792631/Lithium-ion-brand-18650-cells-36V.html?spm=a2706.7835515.0.0.20344600QY55jq&__detailProductImg=https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1GcyhipGWBuNjy0Fbq6z4sXXaM.jpg_300x300xz.jpg
Sa i tansze ale ta ma ladowarke i obudowe
A MOZE KTOS ZGRZEWA SAM I ZROBILBY TAKA KTORA WESZLA BY W MIEJSCE ORGINALNEJ ...JAKA CENA W TAKIM PRZYPADKU ZA 36V 15AH MIN


JESLI SAMI DOKONYWALISCIE KONWERCJI SWOICH ROWEROW LUB ROBICIE TO CZESCIEJ TO JAKIE POLECACIE ZESTAWY Z ALIEXPRESS CZY ALIBABY MAM NA MYSLI KONTROLER BATERIA ITD.
_________________
Rower ION
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021   Re: Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontro

Daronsm napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 20:32 Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
Witam wszystkich ...na wstepie chcialbym wszystkich przeprosic ze to odrzewam kotleta ...ale chcialbym w tym poscie pomóc sobie "dzieki wam" jak i innym a wiem ze jest nas wielu . Mam taki problem, w tamtym roku kupiłem sobie uzywany rower Sparta ION X series taki sam jak ten https://elektrischefietsenkiezen.nl/testrapport/sparta/2009/ion-xgt byłem z niego bardzo zadowolony do czasu gdy na wyswietlaczu wyskoczył mi błąd e-0003 czyli uszkodzenie bateri , na domiar złego ukradli mi ładowarke, rowera nie bo był przypięty a ładowarka znajdowala sie w wspólnej piwnicy na rowery mieszkam w.niemczech przy granicy z holandia i to jest tu towar deficytowy jezdzi tego pełno niestety jak juz pewnie wiadomo bateria do tego rower kosztuje ok 430 euro tutaj a ze ukradi mi ladowarke to dodatkowo bedzie pewnie min ze 70 euro. TERAZ PYTANIE 1
czy jest jakis złoty środek by wymienic ogniwa na litowo jonowe i dokupic ładowarke do takiego zestawu --moze ktos z was potrafi cos takiego zrobić w jednym z postow czytalem ze komus sie udało ale niebyło zadych szczegółów i jaki bylby to koszt przy bateri tak okolo 15 Ah pozostajac przy orginalnym sterowniku
PYTANIE 2
Myślałem również nad konwersją rowera na uniwersalny kontroler ale chciałbym pozostać przy orginalnym silniku i tu moja prośba czy mogłby ktoś opisać w szczegółach jak zabrac sie do wyjecia z silnika orginalnej elektroniki i jak po tym zabiegu wyprowadzic kable z nigo pod uniwersalny kontroler np taki https://m.de.aliexpress.com/item/33043814209.html?pid=808_0003_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.33043814209&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=6063amp-gdghJ2oH-uKHkg2bI8jD_A1587194763693&browser_id=e6f5d9d8151349c390ed20ed9bfd7c85&is_c=Y&gclid=null.
Czy po dokupieniu do takiego zestawu manetek do homulcow oczywiscie baterii bede cos jeszcze potrzebowal mam na mysli czy bedzie dzialac tak jak w orginale było wspomaganie czy tylko manetką bede mogl zalaczac silnik
PYTANIE 3
Czy taka bateria jest co kolwiek warta. https://m.alibaba.com/product/60749792631/Lithium-ion-brand-18650-cells-36V.html?spm=a2706.7835515.0.0.20344600QY55jq&__detailProductImg=https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1GcyhipGWBuNjy0Fbq6z4sXXaM.jpg_300x300xz.jpg
Sa i tansze ale ta ma ladowarke i obudowe
A MOZE KTOS ZGRZEWA SAM I ZROBILBY TAKA KTORA WESZLA BY W MIEJSCE ORGINALNEJ ...JAKA CENA W TAKIM PRZYPADKU ZA 36V 15AH MIN


JESLI SAMI DOKONYWALISCIE KONWERCJI SWOICH ROWEROW LUB ROBICIE TO CZESCIEJ TO JAKIE POLECACIE ZESTAWY Z ALIEXPRESS CZY ALIBABY MAM NA MYSLI KONTROLER BATERIA ITD.


Moim zdaniem szkoda psuć. Ładowarka 92 zł (u mnie). Wysyłka do Niemiec 22 zł. To silnik toprun na 24V. Nie ma sensu go przegrzewać zasilając 36 V. i modować niszcząc wbudowany w wałek mostek tensometryczny i w całości ten piękny wbudowany sterownik. Baterie się naprawia banalnie, zazwyczaj jedno ogniwo pada, ale jest z tym kilka godz pracy - głównie odklejanie i klejenie ponowne + czyszczenie z białego silikonu/polimeru. Jakbyś był w Warszawie to bym Ci mógł pomóc, a tak to ciężko, trzeba szukać pomocy lokalnie. Wiele razy pisałem o tym silniku, że on jako jeden z nielicznych ma b. niski moment zaczepowy, jest magnesowany trapezoidalnie z magnesami segmentowymi N45. Ma bardzo wysoką sprawność przekraczającą 90% (przy 2/3 obciążenia tj ok 150-200W). Przy 36V straty pójdą w ciepło joula-lenza ponieważ prąd będzie spory I^2*R. Zakres pracy tego silnika to 30-20V i tego radzę się trzymać.
A teraz jak ułożyć baterię i sprawdzić czy się poprawił zasięg. Otóż ni-mh jak jest przebiegunowane to traci sporo i odstaje. Ma tak do 80% pojemności (zazwyczaj jedno z 20 ogniw, rzadko 2,3). Musisz kupić lub zrobić ładowarkę pow. 30V o niskim prądzie (2A). Wyjąć bezpiecznik, odczekać kilka sek, włożyć i zakręcić pedałami na uniesionym kole, aż licznik zaskoczy. Potem do ładowarki i po wskoczeniu kresek na full, to samo, tak ze 3 razy. Rama musi być lekko, ale wyczuwalnie ciepła. Po każdej procedurze rama z baterią musi ostygnąć by reakcja egzotermiczna zachodziła do końca. Wewnątrz baterii odcięcie kontroluje przekaźnik citizena, a dokładnie 2. Są często zalane masą epoxy. Ale to bez znaczenia. Piękny rowerek i nie kombinuj tylko się posłuchaj bo straci na wartości, komforcie i uroku. Te baterie Ni-MH są bardzo żywotne przy odpowiedniej świadomości użytkownika by się cieszył, że nie masz li-ion. Mam tych gałązek kilka ton jeszcze i buduję czasami konstrukcje do poduszkowców elektrycznych lub powerwalle. Przy powerwallach i pracy 10-98% nie widać śladów degradacji po 5 latach użytkowania!. Pojemność jest cały czas 10200 mAh (2% wyżej od deklarowanej)
Problemy w spartach z błędami są na skutek różnic napięć w stringach górnym i dolnym oraz rozbieganiu się ogniw. Stąd tak ważne je przełądowanie niskim prądem .Można to też zrobić C/20 między bezpiecznik , a jedną z dziurek XLR.
 
 
Mariusz19845 
początkujący


Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 6
Skąd: Wyszkow
Wysłany: Śro 09 Cze, 2021   Re: Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontro

[quote="wesmar"]
Daronsm napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 20:32 Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
Witam wszystkich ...na wstepie chcialbym wszystkich przeprosic ze to odrzewam kotleta ...ale chcialbym w tym poscie pomóc sobie "dzieki wam" jak i innym a wiem ze jest nas wielu . Mam taki problem, w tamtym roku kupiłem sobie uzywany rower Sparta ION X series taki sam jak ten https://elektrischefietsenkiezen.nl/testrapport/sparta/2009/ion-xgt byłem z niego bardzo zadowolony do czasu gdy na wyswietlaczu wyskoczył mi błąd e-0003 czyli uszkodzenie bateri , na domiar złego ukradli mi ładowarke, rowera nie bo był przypięty a ładowarka znajdowala sie w wspólnej piwnicy na rowery mieszkam w.niemczech przy granicy z holandia i to jest tu towar deficytowy jezdzi tego pełno niestety jak juz pewnie wiadomo bateria do tego rower kosztuje ok 430 euro tutaj a ze ukradi mi ladowarke to dodatkowo bedzie pewnie min ze 70 euro. TERAZ PYTANIE 1
czy jest jakis złoty środek by wymienic ogniwa na litowo jonowe i dokupic ładowarke do takiego zestawu --moze ktos z was potrafi cos takiego zrobić w jednym z postow czytalem ze komus sie udało ale niebyło zadych szczegółów i jaki bylby to koszt przy bateri tak okolo 15 Ah pozostajac przy orginalnym sterowniku
PYTANIE 2
Myślałem również nad konwersją rowera na uniwersalny kontroler ale chciałbym pozostać przy orginalnym silniku i tu moja prośba czy mogłby ktoś opisać w szczegółach jak zabrac sie do wyjecia z silnika orginalnej elektroniki i jak po tym zabiegu wyprowadzic kable z nigo pod uniwersalny kontroler np taki https://m.de.aliexpress.com/item/33043814209.html?pid=808_0003_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.33043814209&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=6063amp-gdghJ2oH-uKHkg2bI8jD_A1587194763693&browser_id=e6f5d9d8151349c390ed20ed9bfd7c85&is_c=Y&gclid=null.
Czy po dokupieniu do takiego zestawu manetek do homulcow oczywiscie baterii bede cos jeszcze potrzebowal mam na mysli czy bedzie dzialac tak jak w orginale było wspomaganie czy tylko manetką bede mogl zalaczac silnik
PYTANIE 3
Czy taka bateria jest co kolwiek warta. https://m.alibaba.com/product/60749792631/Lithium-ion-brand-18650-cells-36V.html?spm=a2706.7835515.0.0.20344600QY55jq&__detailProductImg=https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1GcyhipGWBuNjy0Fbq6z4sXXaM.jpg_300x300xz.jpg
Sa i tansze ale ta ma ladowarke i obudowe
A MOZE KTOS ZGRZEWA SAM I ZROBILBY TAKA KTORA WESZLA BY W MIEJSCE ORGINALNEJ ...JAKA CENA W TAKIM PRZYPADKU ZA 36V 15AH MIN


JESLI SAMI DOKONYWALISCIE KONWERCJI SWOICH ROWEROW LUB ROBICIE TO CZESCIEJ TO JAKIE POLECACIE ZESTAWY Z ALIEXPRESS CZY ALIBABY MAM NA MYSLI KONTROLER BATERIA ITD.


Moim zdaniem szkoda psuć. Ładowarka 92 zł (u mnie). Wysyłka do Niemiec 22 zł. To silnik toprun na 24V. Nie ma sensu go przegrzewać zasilając 36 V. i modować niszcząc wbudowany w wałek mostek tensometryczny i w całości ten piękny wbudowany sterownik. Baterie się naprawia banalnie, zazwyczaj jedno ogniwo pada, ale jest z tym kilka godz pracy - głównie odklejanie i klejenie ponowne + czyszczenie z białego silikonu/polimeru. Jakbyś był w Warszawie to bym Ci mógł pomóc, a tak to ciężko, trzeba szukać pomocy lokalnie. Wiele razy pisałem o tym silniku, że on jako jeden z nielicznych ma b. niski moment zaczepowy, jest magnesowany trapezoidalnie z magnesami segmentowymi N45. Ma bardzo wysoką sprawność przekraczającą 90% (przy 2/3 obciążenia tj ok 150-200W). Przy 36V straty pójdą w ciepło joula-lenza ponieważ prąd będzie spory I^2*R. Zakres pracy tego silnika to 30-
 
 
Mariusz19845 
początkujący


Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 6
Skąd: Wyszkow
Wysłany: Śro 09 Cze, 2021   

Może pomożecie co może być przyczyną w tym o to rowerze że po demontażu i montażu kola tył sam jedzie bez ruszania pedałami. Obstawiam ustawienie ośki na podkładkach tylko jak poprawnie to zrobić? Może ktoś zrobi zdjęcie w którą stronę powinien wystawać przewód z iski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group