|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler |
Autor |
Wiadomość |
Daronsm
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 18 Kwi 2020 Posty: 7 Skąd: ENSCHEDE
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2020 Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
|
|
|
Wysłany: Dzisiaj 20:32 Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontroler
Witam wszystkich ...na wstepie chcialbym wszystkich przeprosic ze to odrzewam kotleta ...ale chcialbym w tym poscie pomóc sobie "dzieki wam" jak i innym a wiem ze jest nas wielu . Mam taki problem, w tamtym roku kupiłem sobie uzywany rower Sparta ION X series taki sam jak ten https://elektrischefietsenkiezen.nl/testrapport/sparta/2009/ion-xgt byłem z niego bardzo zadowolony do czasu gdy na wyswietlaczu wyskoczył mi błąd e-0003 czyli uszkodzenie bateri , na domiar złego ukradli mi ładowarke, rowera nie bo był przypięty a ładowarka znajdowala sie w wspólnej piwnicy na rowery mieszkam w.niemczech przy granicy z holandia i to jest tu towar deficytowy jezdzi tego pełno niestety jak juz pewnie wiadomo bateria do tego rower kosztuje ok 430 euro tutaj a ze ukradi mi ladowarke to dodatkowo bedzie pewnie min ze 70 euro. TERAZ PYTANIE 1
czy jest jakis złoty środek by wymienic ogniwa na litowo jonowe i dokupic ładowarke do takiego zestawu --moze ktos z was potrafi cos takiego zrobić w jednym z postow czytalem ze komus sie udało ale niebyło zadych szczegółów i jaki bylby to koszt przy bateri tak okolo 15 Ah pozostajac przy orginalnym sterowniku
PYTANIE 2
Myślałem również nad konwersją rowera na uniwersalny kontroler ale chciałbym pozostać przy orginalnym silniku i tu moja prośba czy mogłby ktoś opisać w szczegółach jak zabrac sie do wyjecia z silnika orginalnej elektroniki i jak po tym zabiegu wyprowadzic kable z nigo pod uniwersalny kontroler np taki https://m.de.aliexpress.com/item/33043814209.html?pid=808_0003_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.33043814209&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=6063amp-gdghJ2oH-uKHkg2bI8jD_A1587194763693&browser_id=e6f5d9d8151349c390ed20ed9bfd7c85&is_c=Y&gclid=null.
Czy po dokupieniu do takiego zestawu manetek do homulcow oczywiscie baterii bede cos jeszcze potrzebowal mam na mysli czy bedzie dzialac tak jak w orginale było wspomaganie czy tylko manetką bede mogl zalaczac silnik
PYTANIE 3
Czy taka bateria jest co kolwiek warta. https://m.alibaba.com/product/60749792631/Lithium-ion-brand-18650-cells-36V.html?spm=a2706.7835515.0.0.20344600QY55jq&__detailProductImg=https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1GcyhipGWBuNjy0Fbq6z4sXXaM.jpg_300x300xz.jpg
Sa i tansze ale ta ma ladowarke i obudowe
A MOZE KTOS ZGRZEWA SAM I ZROBILBY TAKA KTORA WESZLA BY W MIEJSCE ORGINALNEJ ...JAKA CENA W TAKIM PRZYPADKU ZA 36V 15AH MIN
JESLI SAMI DOKONYWALISCIE KONWERCJI SWOICH ROWEROW LUB ROBICIE TO CZESCIEJ TO JAKIE POLECACIE ZESTAWY Z ALIEXPRESS CZY ALIBABY MAM NA MYSLI KONTROLER BATERIA ITD. |
_________________ Rower ION |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021 Re: Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontro
|
|
|
Moim zdaniem szkoda psuć. Ładowarka 92 zł (u mnie). Wysyłka do Niemiec 22 zł. To silnik toprun na 24V. Nie ma sensu go przegrzewać zasilając 36 V. i modować niszcząc wbudowany w wałek mostek tensometryczny i w całości ten piękny wbudowany sterownik. Baterie się naprawia banalnie, zazwyczaj jedno ogniwo pada, ale jest z tym kilka godz pracy - głównie odklejanie i klejenie ponowne + czyszczenie z białego silikonu/polimeru. Jakbyś był w Warszawie to bym Ci mógł pomóc, a tak to ciężko, trzeba szukać pomocy lokalnie. Wiele razy pisałem o tym silniku, że on jako jeden z nielicznych ma b. niski moment zaczepowy, jest magnesowany trapezoidalnie z magnesami segmentowymi N45. Ma bardzo wysoką sprawność przekraczającą 90% (przy 2/3 obciążenia tj ok 150-200W). Przy 36V straty pójdą w ciepło joula-lenza ponieważ prąd będzie spory I^2*R. Zakres pracy tego silnika to 30-20V i tego radzę się trzymać.
A teraz jak ułożyć baterię i sprawdzić czy się poprawił zasięg. Otóż ni-mh jak jest przebiegunowane to traci sporo i odstaje. Ma tak do 80% pojemności (zazwyczaj jedno z 20 ogniw, rzadko 2,3). Musisz kupić lub zrobić ładowarkę pow. 30V o niskim prądzie (2A). Wyjąć bezpiecznik, odczekać kilka sek, włożyć i zakręcić pedałami na uniesionym kole, aż licznik zaskoczy. Potem do ładowarki i po wskoczeniu kresek na full, to samo, tak ze 3 razy. Rama musi być lekko, ale wyczuwalnie ciepła. Po każdej procedurze rama z baterią musi ostygnąć by reakcja egzotermiczna zachodziła do końca. Wewnątrz baterii odcięcie kontroluje przekaźnik citizena, a dokładnie 2. Są często zalane masą epoxy. Ale to bez znaczenia. Piękny rowerek i nie kombinuj tylko się posłuchaj bo straci na wartości, komforcie i uroku. Te baterie Ni-MH są bardzo żywotne przy odpowiedniej świadomości użytkownika by się cieszył, że nie masz li-ion. Mam tych gałązek kilka ton jeszcze i buduję czasami konstrukcje do poduszkowców elektrycznych lub powerwalle. Przy powerwallach i pracy 10-98% nie widać śladów degradacji po 5 latach użytkowania!. Pojemność jest cały czas 10200 mAh (2% wyżej od deklarowanej)
Problemy w spartach z błędami są na skutek różnic napięć w stringach górnym i dolnym oraz rozbieganiu się ogniw. Stąd tak ważne je przełądowanie niskim prądem .Można to też zrobić C/20 między bezpiecznik , a jedną z dziurek XLR. |
|
|
|
|
Mariusz19845
początkujący
Dołączył: 09 Cze 2021 Posty: 6 Skąd: Wyszkow
|
Wysłany: Śro 09 Cze, 2021 Re: Sparta ION X -series XGT konwersja na uniwersalny kontro
|
|
|
[quote="wesmar"]
Moim zdaniem szkoda psuć. Ładowarka 92 zł (u mnie). Wysyłka do Niemiec 22 zł. To silnik toprun na 24V. Nie ma sensu go przegrzewać zasilając 36 V. i modować niszcząc wbudowany w wałek mostek tensometryczny i w całości ten piękny wbudowany sterownik. Baterie się naprawia banalnie, zazwyczaj jedno ogniwo pada, ale jest z tym kilka godz pracy - głównie odklejanie i klejenie ponowne + czyszczenie z białego silikonu/polimeru. Jakbyś był w Warszawie to bym Ci mógł pomóc, a tak to ciężko, trzeba szukać pomocy lokalnie. Wiele razy pisałem o tym silniku, że on jako jeden z nielicznych ma b. niski moment zaczepowy, jest magnesowany trapezoidalnie z magnesami segmentowymi N45. Ma bardzo wysoką sprawność przekraczającą 90% (przy 2/3 obciążenia tj ok 150-200W). Przy 36V straty pójdą w ciepło joula-lenza ponieważ prąd będzie spory I^2*R. Zakres pracy tego silnika to 30- |
|
|
|
|
Mariusz19845
początkujący
Dołączył: 09 Cze 2021 Posty: 6 Skąd: Wyszkow
|
Wysłany: Śro 09 Cze, 2021
|
|
|
Może pomożecie co może być przyczyną w tym o to rowerze że po demontażu i montażu kola tył sam jedzie bez ruszania pedałami. Obstawiam ustawienie ośki na podkładkach tylko jak poprawnie to zrobić? Może ktoś zrobi zdjęcie w którą stronę powinien wystawać przewód z iski |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|