|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy warto kupić akumulator na zapas ? |
Autor |
Wiadomość |
MC_NEO
początkujący MC_NEO
Wiek: 47 Dołączył: 16 Lip 2021 Posty: 1 Skąd: Freising
|
Wysłany: Pią 16 Lip, 2021 Czy warto kupić akumulator na zapas ?
|
|
|
Witam szanowne grono,
Zastanawiam się nad zakupem zapasowego akumulatora do mojego Roweru elektrycznego:
Fischer.
Rower mam dopiero jeden miesiąc, ale zastanawiam się czy nie dokupić już akumulatora bo potem jat ten pierwszy padnie to może już ich nie być w sprzedaży.
Wiem jak obsługiwać akumulatory Li-ion, tylko się zastanawiam czy warto już kupić, naładować i trzymać w rezerwie i np. raz na trzy miesiące sprawdzać jego stan naładowania i przy około 15 - 20% go powtórnie naładować i znów trzymać w rezerwie
Na tą chwilę koszt zakupu to 499€ więc się zastanawiam, czy może odczekać chociaż pół roku albo rok ewentualnie ryzykować i odczekać dłużej i dopiero dokupić rezerwowy akumulator
Ile czasu może taki akumulator leżeć sobie w pudełku i czekać na podmianę
Ma ktoś z Was doświadczenie w przetrzymywaniu akumulatora Li-ion przez kilka lat, tak aby nie stracić na jego pojemności / żywotności
P.S. Parametry elektryczne akumulatora:
36V, 14Ah, 504Wh.
Pozdrawiam...
Andrzej S. |
_________________ FISCHER Herren Trekking E-Bike VIATOR 6.0i - 504 Wh, 28 Zoll |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 16 Lip, 2021
|
|
|
Pomysł jest niezły i zły zarazem. Po pierwsze "zakisisz" sporo kasy. Po 2 gwarancja będzie nieaktualna. Po 3 nieużywana bateria teoretycznie niewiele traci pojemności ale w praktyce różnie to bywa. Do przechowywania dłuższego najlepiej naładować na ca 80%. Dalej, trzeba pamiętać i kilka razy w roku kontrolować stan, a z tym różnie bywa. Do tego temperatura pomieszczenia itp.
Najlepiej jeśli bateria w magazynie pracuje. Czytałem np. że Siemens dogadał się z energetykami i nowe baterie do samochodów elektrycznych w magazynie podłączone są jako power bank. Rozładowywane i ładowane niskimi prądami.
Z drugiej strony bateria jest nietypowa i rzeczywiście jest niebezpieczeństwo braku zamiennika za jakiś czas.
Twardy orzech |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 16 Lip, 2021
|
|
|
Jeśli już nie oprzesz się pokusie zakupu drugiej baterii, to chyba lepiej używać ich na przemian. |
|
|
|
|
Dolce
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Kwi 2021 Posty: 126 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 21 Lip, 2021
|
|
|
Nie kupuj baterii teraz. Może kup w momencie, gdy się będzie kończyła gwarancja. Ten rower to nowy model, myślę że akcesoria będą w sprzedaży przez najbliższe 2 lata. Kupno baterii do szafy nie ma sensu. Równie dobrze mógłbyś kupić silnik na zapas. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2021 Re: Czy warto kupić akumulator na zapas ?
|
|
|
MC_NEO napisał/a: |
Wiem jak obsługiwać akumulatory Li-ion, tylko się zastanawiam czy warto już kupić, naładować i trzymać w rezerwie i np. raz na trzy miesiące sprawdzać jego stan naładowania i przy około 15 - 20% go powtórnie naładować i znów trzymać w rezerwie
| Bateria wyjęta z roweru i odłączona od kontrolera nie wymaga częstego sprawdzania i ładowania. W ciągu roku nie zauważysz żadnego spadku napięcia (o ile nie jest to bubel).
Drugą baterię możesz używać zamiennie i wymieniąć je np. co miesiąc. Są sytuacje kiedy druga bateria się przydaje. Jeżeli planujesz dalekie przejazdy wrzucasz ją na bagażnik i nie obawiasz się o brak zasilania (istotne w górach, gdzie jazda bez baterii może być niemożliwa), oczywiście musisz mieć odpowiednie sakwy. Inny przypadek - jeżeli masz zbyt mało czasu na ładowanie druga bateria rozwiązuje problem. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Cezar
początkujący
Wiek: 64 Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Lis, 2021
|
|
|
Jeżeli kupisz drugą to używaj jej zamiennie z pierwszą. ładuj do 80 % i kończ przy ok 20%, a będziesz zmienił rowery, a te baterie będą ci służyć długie lata. 2 razy w sezonie naładuj je do pełna i zostaw na noc żeby się zbalansowały i dalej używaj je między 80%, a 20 % .. nie wiem jakie masz napięcie ale zakładam 48V między 80 a 20 % masz do "użytku" ok 11V do 12V, jak ci braknie zasięgu to bierz ze sobą drugą baterię.. Ważne byś miał na wyświetlaczu woltomierz i wskazania aktualnego napięcia baterii. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|