ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw do Hardtail Bieszczady
Autor Wiadomość
Cord 
początkujący


Dołączył: 22 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Zagórz
Wysłany: Czw 22 Lip, 2021   Zestaw do Hardtail Bieszczady

Witam,

Chciałbym prosić o pomoc w doborze zestawu do konwersji do Hardtaila w tereny Bieszczadzkie. Wszystko co potrzebne za wyjątkiem baterii.
Po długim szukaniu odrzuciłem pomysł mxus 3k Turbo do takiej ramy.
Waham się pomiędzy mxus 30H (nawój wolny lub średni) a mocną przekładniówką np mxus XF19R.

Generalnie nie mam jakoś mocno ograniczonego budżetu ale jako że to pierwszy rower nie chcialbym na dzień dobry wtoić zbyt dużej sumy. Dlatego kusi mnie 30h bo jest 400 stowki tanszy niz przekładnia 1000 W Baterię wykonam sam w zależności od potrzeb zestawu. Trójkąt jest duży więc wejdzie sporo.

Waga 92 kg i maleje
Wzrost 183
Koło 26 cali
rama 21 cali ( tu chyba musze mostek na jakis wysoki zmienić bo siedze jak na scigaczu a tego nie lubie i rece bolą ale to inny temat.

Jazda asfalt/bezdroża, polne drogi, ścieżki 30/70. Na asfalcie sporo przewyższeń na bezdrożach bez fikania-głównie szybko zwiedzam prędkości pewnie koło 25 km/h. W razie czego kupie sztyce amortyzowaną.

Silnik:
Doradzono mi przekładniówkę ze względu na przeznaczenie roweru. Niestety mocne przekładnie są sporo droższe. Niby mogę dopłacić te 400 stówki na Mxusa XF19r (lub coś innego) ale potrzebuję utwierdzenia że będzie to lepszy wybór niż doładowany 30h.
Prędkości na asfalcie chciałbym utrzymywać 35-40 i niewiele mniej na wzniesieniach z pomocą nóg. Naprostujcie wymagania w razie czego. Miłym dodatkiem byłaby cicha lub bezgłośna praca i mozliwosc pedałowania po awarii baterii - o tym na końcu. Nie skupiam się na tym żeby to był rower. Uprawiam inne aktywnosci fizyczne, siatkówkę, biegam itp. To ma jeżdzić na manetce a jak wymięknie to mu dopiero pomogę. Nie musi też wyglądać-nie jestem estetą. Jedynie waga do ramy( bo jakby nie to że to amelinium to zwrotność to też nie problem. Na crosach się jeżziło a na codzień mam 300 kg czołga więc..) cena i kompatybilność gra rolę.

Sterownik:
Raczej sinus. Głośną pracę to ja mam w Intruderze 1400, tutaj chce czegoś zgoła odmiennego.

Myślę wręcz nad wektorowym Sabvoton który mógłbym dostosować do 20-30 Amper a pozniej jak wsiąknę do znacznie więcej na nowych projektach. Nie chce mi się akurat tego elementu odsprzedawać. Są różnice w możliwościach miedzy zwykłym KT 30 A np a takim Sabvoton 7260? sterowniki mają swoją sprawność optymalną czy można sobie kupić coś o szerokim zakresie od 20-60A i bedzie optymalnie? Rozmiar i waga jest różna?

Wyświetlacz:
Mam gdzieś ofertę na wyświetlacz SW900 za 60 zł.
W czym jest gorszy od np KT3lcd? Może coś innego? Temat podobny jak ze sterownikiem. Lubie dobry soft i dużą kontrolę ustawień bez błędów. No i chciałbym aby wartości były prawdziwe. Czytałem że w tanich blokowcach czesto zamiast 30A idzie np 21A. No i jak tu porównywać później wszelkie upgready mocy jak sterownik/soft robi co chce?

PAS, manetka, i inny szpej...wiem ze czujniki hamowania są konieczne przepisowo. Jakiś dzyndzel ograniczania mocy jak policja złapie, no nie wiem. Pierwszy rower. doradźcie.

Rama taka
http://www.bikekatalog.pl...tec.Gravity.XT/
osprzęt deore hamulce 163 mm hydrauliczne, dają radę z 15 kg synem więc szpej nie zrobi większej różnicy. Trzeba zmienić oponę? Dętkę? Nic grubszego nie wejdzie. Będe mógł dociążyć ją po konwersji synem na asfalcie nie bojąc się kataklizmu? Mam fusy z kawy moge pożyczyć jak coś ;)

Jak ktoś ma stalowego fulla z miejscem na duży pakiet to chętnie wymienię ramę. W innym wypadku poszukiwania zostawie sobie na którąś zimę na nowy zestaw. Ten i tak pewnie zostanie jak dobrze doradzicie dla żony albo syna za parę lat.

Na koniec dowale do pieca: Chce użyć baterii z odzysku. Takie moje zboczenie. Na pierwszy projekt będzie pakiet 13S 10-15P bez bmsa, z buzzerami niskiego napięcia ładowany ładowarką modelarską. Będzie podzielony na dwie wtyczki ładowania 8S i 5S. Ogniwa dobieram według sztuki, koledzy z innego forum mnie już przeszkolili (czyt pouczyli ze i tak nic z tego nie bedzie :D ) Zobaczymy. Najwyzej kupie wtedy ogniwa z depakietu i po nauce lutowania na złomie zrobie docelowy aku.

Max A mysle że coś koło 25-30A na zdrowo patrząc po tym co już mam wyselekcjonowanego. 2A na ogniwo w piku to i LG S3 pociągnie :) (ale te akurat do latarek zostawiam. Nie świruję)
No chyba że bezprzekłądniowe dostają więcej przy ruszaniu?

Biore na klatę wszystko. Rozmawiajmy <poszedł po piwo>
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 23 Lip, 2021   

Cześć. Polecam klasycznie silnik 7x9 /8t wolnoobrotowy do 35km/h.
Między 5kg przekładnią a 6.5 mxusem 30h różnicy jakieś znaczącej nie ma przy założeniu że będzie to głównie teren i kupisz kostkowe opony cyt 2.5" które ważą ok 1kg/szt. A jak kupisz cienkie to szybko można łapać kapcie.

Ja bym wybrał klasycznie:
Silnik 7x9 np od nas
Do tego duży bidon 48v 24.5Ah
Sterownik kt umożliwia wspomaganie z czujnikiem pas w niskim budżecie. Silnik działa cicho ale jest opóźniona reakcja na manetke w sumie podobnie jak w sprzęcie spalinowym.
Opony dobre kostki kupisz w sklepie kondziobike. Ja mam i polecam.
Jeżeli zwiedzasz to dużej prędkości nie potrzeba.
W kwestii przekładniowych silników jest nadal ograniczony dostęp do części. Mxus xf19r cierpi na brak sprężynki i słabą obróbkę osi która jest dość ostra i przecina kabel. Ja kabel wklejam klejem 2 składnik owym i problem znika. Nadal są trudno dostępne tryby a silnik nie jest aż tak odporny na zluzycie jak mxus 30h.jest też trudniejsza wymiana hali poza tym przekładniowe silniki nie lubią utraty przyczepności z podłożem można wyłamać tryby zaciskowe sprzęgła - to co bikel zrobił puszczając za duży prąd. Patrząc na eksploatację do mxusa 30h masz dostępne pokrywy bębenek ośkę czy sam wkład z uzwojeniem. Do mxusa xf19r wszystko musi przyjechać z Chin co wiąże się z unieruchomieniem roweru w momencie awarii na minimum miesiąc. Jeżeli udoskonalą obróbkę osi sprężynkę na przewodzie i poprawiają łożyska będziemy je ściągać hurtowo. Obecnie lepiej zostać przy mxusie 30h.

Silnik ten jest zdecydowanie bardziej odporny na eksploatację niż wszelkie midy które wymagają czyszczenia łańcucha serwisowania tam o rower trzeba dbać... Albo wymieniać osprzęt.
Z perspektywy użytkowania wybrałbym albo mxus 30h z bidonem albo poszedłbym w 3k turbo z nawojem 5t + Sabvoton ml + manetka + mpe i korbą tensometryczna.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 24 Lip, 2021   

Systemy Sw900 są okrojone nie da się regulować mocy na danym trybie. Ruszają zawsze z pełną mocą sterownika. Systemy kt są mądrzejsze i mają sinusoidalne sterowniki zapewniająca cichą pracę.

Co do reszty projektu nie wyobrażam sobie przepinać wtyczek i ładować pakiet na pół. Jeżeli już muszą być ogniwa z odzysku to są moduły równające prądem 2A aktywnie pakiet i teoretycznie można go zrobić że "śmieci" różniących się parametrami do 5-10%. I oszczędności są jakieś. Ale jak dasz słabe ogniwa z rw różnym > 5mohm to nawet taki moduł nie ogarnie. Bateria powinna być bezobsługowa aby dawała radość z jazdy. Kupując coś tanio prędzej niż później to wyrzucisz bo zobaczysz ebike jest fajny i po 2-3 miesiącach pomyślisz o zakupie i tak droższych bezcyklowy h lub nowych ogniw. Obecnie cena jest z grubsza zbliżona za pewniaki...

Jezeli już muszą być oszczędności to mam pakiety na blkach 10s5p możesz w rozsądnych pieniądzach poskładać coś ciekawego. W okolicach 7-8zl dostaniesz np lg Mh1 z fabrycznymi parametrami. Może pójdź w tą stronę?...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group