ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
BBS01 przełożenie do zwykłego mieszczucha- kompatybilność
Autor Wiadomość
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2021   BBS01 przełożenie do zwykłego mieszczucha- kompatybilność

Cześć,
Otóż mam takiego fabrycznego mieszczucha z bafangiem (8fun tak dokładniej).
ale ciężkie to draństwo (jeszcze z amorem) i chciałem przełożyć bebechy do takiego najzwyklejszego starego mieszczucha (alu albo stal).
coś jak to:
https://cdn.arena.pl/dda22de6d0620b65527bd22acdd409c8-product_lightbox.jpg

Jakie problemy mogę napotkać?
-Myślę że głównie związane z mufą suportową. Tam najczęściej są stalowe korby na kwadrat z wbijanymi miskami.
Czy idzie tam zamontować silnik? Jak nie to jakiego szukać? dowolnego z pakietem jak to?
https://allegro.pl/oferta/neco-wklad-suportu-pakiet-bsa-os-kwadrat-68-127mm-8803311213

-Obecnie mam 7 biegów w piaście- Shimano nexus i mam wrażenie że ta przekładnia daje ogromne opory- no nie jestem w stanie jechać nawet po płaskim bez wspomagania (a dowolną endurówką jest 100x lżej).
Także myślałem o tradycyjnym wolnobiegu- tylko nie wiem czy to zabangla z obecną zębatką z przodu (46T)- co trzeba by zmienić.

- i ostatnie najgłupsze pytanie- jaką różnicę robi rozmiar koła? teraz mam takie miejsko szosowe bodaj 28".
A jakbym złożył rower na 26" to vmax na silniku/manetce będzie mniejszy?

Z góry dzięki za sugestie.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 47 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 516
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2021   

hejka.
1. Mufa musi mieć gwint wewnętrzny. dobrze to "rozkminiłeś" na aledrogo
2. smarowałeś tego nexusa? Trochę to dziwne że aż tak ciężko chodzi.
3. zwróć uwage na hamulce, będą miały co robić. :!: ten zielony rowerek ma torpedo i raczej odpada.
4. jeśli masz bbs01 to raczej koła 26 cali. wieksze dadzą prędkość ale wzrośnie obciążenie napędu, a tytanem to on nie jest.
Na marginesie osobiście uważam, że "uczciwa" prędkość na rowerze /prawdziwym/ to 32-35 km/h max. w porywach. więcej to zarzynanie baterii i silnika, mały zasięg i proszenie się o sor.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Jakuda 
początkujący


Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2021   

oo dzięki wielkie za odpowiedzi.
1.na pewno musi mieć gwint? przecież ten jakby "pakiet" co jest z silnikiem ma gwint- i nat o się przykręca tą nakrętkę z 4 ząbkami i kolejną na klucz hollowtech- więc nic się nie wkręca w gwint mufy.
2.nie smarowałem...ale podobno to jest sprzęt bez obsługowy i chodzi latami:)
3.jasne, to był tylko przykład że chodzi o miejski miejski:)
4.teraz mam mieszczucha ORYGINALNIE na bafangu- i kołach 28- więc myślałem że takie powinny być:) to fajnie ze 26 podejdą nawet bardziej.
nie no ja doświadczony w enduraku, na szosie i na facie- więc prędkości mi nie obce:)
ale tym mieszczuchem faktycznie nie ma po co się rozpędzać więcej niż pod 40 (mam ściągniętą blokadę bodaj do 45)- ale i tak bbs01 ma maksymalną prędkość obrotową tak niską że na najcięższym biegu rozpędzi się max do 37
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 47 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 516
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2021   

No fakt. Moja skucha. Zapatrzyłem się w tę fotkę na aledrogo. Średnica musi być tylko i długość zachowana. Zgadza się, wkład silnika ma gwint zewnętrzny i dokręca sie go 2 nakrętkami. - he he znasz się lepiej ode mnie :-) Czasem się zdarza że suport nie chce wejść do mufy. warto zajrzeć czy zadziorów albo nadlewów spoin w środku nie ma zanim sięgniesz po młotek.
Wszystko co sie rusza musi być smarowane :wink:
Dlaczego shimano sprzedaje smar dedykowany do nexusów?
Ja w mojej wymieniam olej raz na sezon - stary jest czarny jak smoła /nie nexus/.
Każdy smar się starzeje, robi sie gęstszy, tryby go wyciskają a producent pilnuje żeby tylko na gwarancji przeżył produkt a po 2 latach zaprasza do serwisu.
enduro, szosa, las to inna bajka. miasto to pole minowe dla rowerzysty :sad: lepiej mieć silny rower z dużym momentem niż sprintera w mieście.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group