ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik etEchnology G45/26/500 kilka pytań.
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Halle na płytce tak jak było w oryginale? I z czym będą współpracowały?
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Hale będą przylutowane do płytki (żeby je równo ustawić) a przewody dodatkowo wyjdą na zewnątrz, może je się wykorzysta.
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

AOLEK napisał/a:
Hale będą przylutowane do płytki (żeby je równo ustawić) a przewody dodatkowo wyjdą na zewnątrz, może je się wykorzysta.


W silnikach bionx halle ustawione sa równomiernie co 120stopni pomiedzy zębami elektromagnesów i to ustawienie moim zdaniem jest najprostsze i najdokładniejsze. Nie trzeba nic frezowac.
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

I tu chyba jeszcze czegoś nie rozumie. Oooo ... trochę mnie olśniło. Da radę (jak hale się zmieszczą) U mnie jest 45 cewek i 40 magnesów - więc co 15 cewek wyjdzie 120°.
A tak z ciekawości ile jest w silnikach BIONX cewek ?
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

AOLEK napisał/a:
I tu chyba jeszcze czegoś nie rozumie. Oooo ... trochę mnie olśniło. Da radę (jak hale się zmieszczą) U mnie jest 45 cewek i 40 magnesów - więc co 15 cewek wyjdzie 120°.
A tak z ciekawości ile jest w silnikach BIONX cewek ?

https://www.google.pl/sea...WrhBH8Q_AUIBigB

:) są rózne modele i rozne ilosci.
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Na końcu tego LINKA jest fajny filmik jak testują rower na hamowni. Oby mnie to nie spotkało w drodze daleko od domu :)
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017   

Odzyskałem stare czujniki halla ze sterownika tego silnika. Wszystkie wydają się dobre. Po podłączeniu zasilania +5V na wyjściu jest napięcie 2.5V po przyłożeniu do niego magnesu np. biegunem S napięcie rośnie do blisko 5v jak zmienie biegun na N to napięcie spada prawie do zera. Moje pytanie brzmi czy te czujniki spełnią swoje zadanie ?
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Lut, 2017   

Tak.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

AOLEK napisał/a:
Po podłączeniu zasilania +5V na wyjściu jest napięcie 2.5V po przyłożeniu do niego magnesu np. biegunem S napięcie rośnie do blisko 5v jak zmienie biegun na N to napięcie spada prawie do zera. Moje pytanie brzmi czy te czujniki spełnią swoje zadanie ?

Nie spełnią swojego zadania raczej bo jak widać z opisu nie są to halle bipolarne (dwustanowe, dyskretne czy jak je tam zwał)
Stany wyjścia czujnika naliczyłem już 3:
- 2,5V (bez pola magnetycznego)
- 5V (pole S powiedzmy że pole magnetyczne dodatnie)
- 0V (pole magnetyczne ujemne)

Prawdopodobnie są to halle analogowe o czym pisał już w temacie tego silnika barmal (napisał coś w stylu "a może to sinus")
Sprawdź czy napięcie się zmienia płynnie w zależności od odległości magnesu od czujnika i wtedy będzie pewność że to czujniki analogowe i się nie nadają jako czujniki halla do standardowych sterowników.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

I udało Ci się sprawdzić te halle?
Jakie dalsze losy silnika?
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Prace powoli idą do przodu.
Wczoraj akurat kleiłem żywicą hale A 3144, bo te z oryginalnej płytki nie nadają się.

Moje wczorajsze wypociny (ale trochę słaba jakość):



Przydało by się u mnie wymienić jedno małe łożysko od strony kasety ale nie mam pojęcia jak je
wyciągnąć.

...po pewnym czasie,
Udało się wreszcie wyciągnąć łożysko za pomocą nafty grubego gwoździa i młotka. Do stojana postanowiłem wyfrezować ,potem skleić żywicą wzmocnienie z blachy aluminiowej 4mm i płytkę PCB (tak żeby łatwiej hale zamocować).



prace nad własnym zasilaczem i zasilaniem trwają




Dotarł do mnie też taki sterownik: TUTAJ
i mam pytania:

Czy te dwa przewody od hamulców "Brake under low voltage" Mam to rozumieć, że jak nacisnę klamki hamulca to te przewody są zwierane i sterownik nie podaje prądu na fazy?

Nie mam pojęcia do czego służą dwa ostatnie przewody
Green wire - Gauge wire
White white - Self leaming line

Z tego co wiem w sterowniku tym siedzi siedem tranzystorów FHP80N07 dowiedziałem się, że są na 80A i 70V może ktoś wie coś więcej o parametrach tych mosfetów ciekawi mnie ile wynosi parametr RDS(ON)

Nie wiem na jaką temperaturę kupić wyłącznik termiczny ?


UZUPEŁNIENIE 03-03-2017

Dziś trochę przedobrzyłem z robotą:



...więcej zdjęć w moim albumie

UZUPEŁNIENIE 04-03-2017

Poprawiłem wczorajszą fuszerkę. Silnik już gotowy do zaplotu :)



więcej zdjęć w moim albumie
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   

Pora skrzynkę zrobić. Za dużo to tu miejsca niema.



Na ścisk wejdzie 241 ogniw.
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
AOLEK 
początkujący


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: Sob 11 Mar, 2017   

Skrzynkę później zrobię.

Moje dzisiejsze wypociny blokada osi silnika:

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Jak tam w końcu z silnikiem poszło? Zlozyles wszystko do kupy i działa jak trzeba z tymi halami? :mrgreen:
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 627
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2021   

Odkop po latach, udało się ten silnik uruchomić? Co był wart i co zniósł?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group