ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z programowaniem wyświetlacza KT LCD3
Autor Wiadomość
Marlentje 
początkujący


Dołączyła: 26 Wrz 2021
Posty: 2
Skąd: Kessel Holandia
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   Problem z programowaniem wyświetlacza KT LCD3

Witam,
Ze względu na stan zdrowia kupiłam używany rower trzykołowy Pfau Tec Scooter Trike, który ma mi służyć do rehabilitacji, która jest mi bardzo potrzebna. Wydałam wszystkie oszczędności i zostałam "szczęśliwą" posiadaczką Franka- roweru ze zdjęcia poniżej. Rower ma wspomaganie elektryczne, które powinno ułatwiać jazdę gdy będę zmęczona a już na pewno wspomaganie nie powinno sprawiać kłopotów i utrudniać jazdy.
Niestety po kilku próbach okazało, że rowerem tym jeździ się bardzo ciężko, że wspomaganie działa słabo, szczególnie pod lekką nawet górkę. Wracałam z niektórych przejażdżek bardziej chora niż jestem, potwornie zmęczona, przez dwa dni niekiedy nie mogąc "dojść do siebie"
Zainteresowałam się wyświetlaczem KT LCD3, który ma ten rower. Gdy poczytałam i pooglądałam różne filmiki na yuotube okazało się, że są różne opcje programowania, że nawet jest funkcja tempomatu. Pobrałam instrukcję obsługi, przeanalizowałam filmiki na Yuotube sądząc, że być może coś w zaprogramowaniu tego roweru jest źle ustawione, że może moc na poszczególne stopnie wspomagania jest za mała i że można to wyregulować.
Niestety nie da się zgodnie z instrukcją filmikami poglądowymi wejść do opcji programowania. Nie wiem czy być może coś jest zablokowane, że nie można wejść do tego menu 🙁
Czy ktoś coś podpowie?
Pozdrawiam, Marlena

Ostatnio zmieniony przez Marlentje Pią 01 Paź, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   

Witam.Nie za bardzo będę mógł Ci pomóc chociaż mam KT LCD3 tyle,że leży sobie w szufladzie ale może co nieco wyjaśnię. Otóż wszystko to co przeczytałaś dotyczy nie wyświetlacza a zapewne sterownika tyle, że uruchamiane z pozycji wyświetlacza. I tu zaczyna się zapewne problem gdyż wyświetlacz przeznaczony jest do sterownika (ów) firmy KT (Kuteng) i z takimi doskonale współpracuje. Gdy chodzi o jakieś inne (marki,modele,firmy) sterowniki to wymaga (zazwyczaj) przeprogramowania . I tak zapewne jest w Twoim przypadku, że wyświetlacz coś tam wyświetla ale pewnie nie współpracuje ze sterownikiem?? Być może sprzedawca wie coś więcej i warto z nim się skontaktować by wyjaśnił ten problem bo być może wymienił wyświetlacz przed sprzedażą? a funkcje które opisujesz działały z poprzednim? To tylko moje domysły gdyż w mojej instrukcji dot.takiego wyświetlacza o żadnym tempomacie nie ma mowy i są jedynie podstawowe wskazania jak wielkość koła,przebyty dystans itp. Co do samego wspomaganie to silnik w tym małym kółku (które na dodatek jest słabo dociążone) za wiele nie wspomoże,znacznie lepiej było by gdyby napędzał koła tylne.Podobne rowery jak Twój to Giant Revive (nie pamiętam dokładnej nazwy) tyle, że dwukołowe i w nich użytkownicy montują silniki Bafang BBSxx,poszukaj w internecie lub : https://electricbikeblog.com/electric-bike-conversion-bafang-bbs01-motor-giant-revive/
 
 
dar.k 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 31
Skąd: Mielec
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2021   

Nie sądzę żeby to była wina sterownika, chyba że coś w nim padło, lecz wtedy i tak przeprogramowanie nie pomoże. Na najwyższym stopniu wspomagania na ustawieniach fabrycznych ten rower musi lekko jeździć, jeżeli jest sprawny.
Podczas jazdy, ile watów pokazuje wyświetlacz?

Zainteresowałbym się też baterią, trzeba naładować, zmierzyć napięcie i rozładować w kontrolowanych warunkach np grzałką, by mieć pewność, że jest sprawna.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 28 Wrz, 2021   

Witaj.
Istotnie jest to b. przykra sprawa. Z rzeczami używanymi często bywa tak, ze poprzedni właściciele zbywaja je ponieważ przestają działać tak jak powinny. Np. zużycie baterii. Szkoda, że nie umówiłaś się ze sprzedającym na "jazdy próbne". Tu na forum, spotkałem się z opisami, że ten model wyswietlacza był "odporny" na próby zmiany parametrów. Niestety nie mam wiedzy na czym polega problem. Pytanie czy wyświetlacz ten był zainstalowany przez producenta roweru? Na filmiku, który znalazłem z sieci jest inny wyswietlacz. Ale czasem tak się zdaża. Również "trop" związany ze stanem baterii warty jest zbadania. Rower wygląda zacnie i powinien dać Ci sporo radości z jazdy. Może jakiś serwis e-rowerowy masz w pobliżu?
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Marlentje 
początkujący


Dołączyła: 26 Wrz 2021
Posty: 2
Skąd: Kessel Holandia
Wysłany: Pią 01 Paź, 2021   

Jak można sprawdzić jaki silnik o jakiej mocy jest zamontowany?
W informacjach w internecie na stronach gdzie takie rowery są sprzedawane pisze,ze 250W 36V ale być może moc silnika jest większa i przyblokowana do 250.
Przednie koło to 16", silnik na nim zamontowany ma napis VBF-250W17051703 więc chyba jednak to 250W, ma średnicę 14cm.
Bateria, to 36V, 13ah/ 468Wh
Być może trzeba by wymienić sterownik, na dedykowany do wyświetlacza KT LCD3?
Poniżej model sterownika i połączenia w nim






 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 01 Paź, 2021   

Parametry silnika masz opisane na nalepce. Te 250W to deklarowana moc ciągła jaką ten silnik może oddawać, dodatkowo deklarująca "legalność" tego napędu. Z prostego obliczenia wynika, że z tym sterownikiem, przy naładowanej w pełni baterii chwilowo silnik może i 600W wygenerować w teorii. najcześciej programowo ogranicza się prędkość max do 25 km/h. Max prąd jest określony na nalepce. może być sytuacja np. w jeździe pod górę, że przy prędkości mniejszej niż 20 km/h silnik będzie pracował z mocą większą niż owe 250W. Kolega wyżej dobrze radzi: w 1 kolejności zainteresowałbym się stanem baterii.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group