ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Składak BionX - proszę o pomoc w uruchomieniu
Autor Wiadomość
mic11w 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   Składak BionX - proszę o pomoc w uruchomieniu

Witam wszystkich forumowiczów :)
Jakiś czas temu zainteresował mnie temat elektrycznych rowerów i postanowiłem przerobić sobie swój rower. Na aukcjach kupiłem używane części z zestawów BionX w tym niedziałającą baterię, z której wykorzystam tylko obudowę do stworzenia własnej baterii. Zauważyłem, że na forum przerabiacie silniki na zewnętrzne kontrolery ale ja chciałbym uruchomić standardowy zestaw (przynajmniej na razie). Silnik wygląda tak


W internecie znalazłem schemat baterii, która powinna być kompatybilna z systemami bionx:

Zrobiłem sobie własną baterię 10s3p 37v, na razie jeszcze bez bms'a. Podłączyłem przetwornik DC/DC tak aby zgadzały się napięcia. Po podłączeniu zapala się wyświetlacz konsoli (zdjęcie) ale poza tym nic nie działa :( . Nie ma żadnej reakcji na przyciski ani na obrót koła :( . Czy da się coś z tym zrobić? Czy ma ktoś pomysł w czym problem (może kwestia kompatybilności sterownika silnika z konsolą)?

ElektrischerAufbau.jpg
schemat
Pobierz Plik ściągnięto 1415 raz(y) 173,2 KB

IMG_20170814_144451.jpg
konsola
Pobierz Plik ściągnięto 862 raz(y) 848,46 KB

IMG_20170814_144706.jpg
silnik
Pobierz Plik ściągnięto 860 raz(y) 1,26 MB

Ostatnio zmieniony przez Wto 15 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Tak na początek, schemat Aku dotyczy 13S -54 V a ty masz 10S -42 V. To jest dla sterownika napiecie rozladowanego aku. Może dlatego nie dziala.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Przeczytaj o silnikach Bionx, zastanów się czemu wymieniają sterownik w kole i już będziesz znał odpowiedź.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

bionx w skrócie jest jednolitym, zintegrowanym systemem. Części podlegające awarii, to tensometr skrętu osi, musisz mieć na uwadze, że rozszczelniają się czasem łożyska, jak w środku pływa woda, to musisz wywalić sterownik i poskładać od nowa...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
ghenry 
początkujący
henry


Wiek: 79
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

wibi napisał/a:
Przeczytaj o silnikach Bionx, zastanów się czemu wymieniają sterownik w kole i już będziesz znał odpowiedź.


Witaj,
mógłbyś podrzucić jakiegoś linka bo naczytałem się różności ale konkretnie niewiele o wyrzucaniu sterownika z silnika Bionx. Mam w fabrycznym rowerze Bionx'a z małą baterią. Chcę ją zastąpić dużo większą i martwi mnie właśnie dopasowanie nowej baterii do starej elektroniki. Stąd prośba o jakieś info na ten temat.

Pozdrawiam
_________________
henry
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Kiedyś miałem zamiar uruchomić taki zestaw ale miałem tylko silnik bez baterii i wyświetlacza których cena zupełnie mnie odstraszyła.Zebrałem jakieś materiały na temat uruchomienia zestawu ale nie pamiętam czy było to forum rosyjsko-języczne czy inne, dlatego linka nie podam, musisz sam poszukac chociaż uprzedzam, że trzeba mieć co najmniej podstawową wiedzę na temat programowania i komunikacji po szynie danych z procesorem.
W innym wypadku zosteje tylko serwis i ceny które podadzą a uprzedzam, że są raczej z księżyca.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

ja kupiłem uszkodzoną baterie do zestawu Bionx 6.5Ah 11S okazało się że odpadł w gnieździe ładowania przewód i elektronika ubiła ogniwa bo rozładowała je do zera.Przylutowałem zamiast oryginalnego pakietu baterię z układem BMS LiFePO4 13S i rower działa prawidłowo.
W rowerze mam baterię takiego samego typu.

A patrząc na rysunek co zamieściłeś to nie wiem czy można łączyć 5V z obudową wtyku baterii bo na niej jest napięcie z przetwornicy do zasilania oświetlenia i nie jest to 5V tylko od 6V do 12V które sie ustawia z panela
Czytałem że jak się doprowadzi się te napięcia to układ powinien działać ale nie sprawdzałem praktycznie.Po podłączeniu innego panela do układu też wszystko działa .
Ograniczenie prędkości jest zapisywane w panelu a nie w sterowniku silnika.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
mic11w 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Dołożyłem parę ogniw do baterii tak aby było te 13 ogniw szeregowo i ponad 52v. Po podłączeniu ekran w ogóle się już nie włączył - po tej próbie podłączałem baterię w starej konfiguracji ale też już się nie włączył. Nie wiem co się spieprzyło - przy podłączaniu nie poczułem żeby się coś spaliło.
W każdym bądź razie postanowiłem spróbować z zewnętrznym sterownikiem. Udało mi się już ściągnąć blokadę osi ale teraz chcę otworzyć obudowę:

Czy na pewno otwiera się ją w ten sposób? Coś ciężko idzie a nie chcę rozwalić obudowy :( .

IMG_3782.JPG
ściągacz bionx
Pobierz Plik ściągnięto 324 raz(y) 1,96 MB

 
 
mic11w 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Udało się otworzyć obudowę, jednak trzeba było trochę siły użyć. Teraz zastanawiam się nad kontrolerem. Czy coś takiego: link się sprawdzi?
Plus taka maneta? Czy może polecacie coś innego?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Sterownik szukaj z samouczeniem. Generalnie te dekielki rozpycha sie imadłem, podkręcając ściągacz. Jak zrobiłeś to samym ściągaczem, jest duża szansa pogiecia wirnika, jak odpowiednio rozchylasz obudowy nałożony klucz na ściągacz powinien obracaś się pod własnym ciężarem do dołu, wtedy odkręcisz każdy silnik, nawet z tragicznym wnętrzem...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
mic11w 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 9
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Dobra, czy w takim razie taki sterownik link będzie ok? Czy manetka którą pokazałem wcześniej będzie pasować? Przy okazji czy taki bms sprawdzi się w baterii dla takiego silnika? Nie jestem pewny czy da się ładować baterię za pomocą BMS'a? Czy dobrze rozumiem, że muszę mieś ładowarkę 55v, którą podłącza się pod takiego bms'a i on już wtedy ładnie sobie zbalansuje ogniwa?
Ostatnio zmieniony przez mic11w Wto 29 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Moim zdaniem będzie za słaby. Jak chcesz fajny sterownik, to weź 48V 22A , 30A będzie na skraju możliwosci silnika i musisz często kontrolować temepraturę.

na sterowniku 22A mocy rozruchowej masz 1000W, mocy ciągłej na przevoltowanym bionxie idzie ok 600-650W. Moim zdaniem to najlepsza opcja.

BMS przydałby się mocniejszy.

Ładowarke powinieneś mieć 54,6V do 13S li-ion. Zakup w nexun.pl albo jak chcesz tańszą, to ja mam 2A 54,6V.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
radeko 
początkujący


Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 10
Skąd: Pisz
Wysłany: Pią 01 Paź, 2021   

Jakiej szerokości ciągacz trzeba mieć aby otworzyć bionxa? Mam sciągacz 140mm będzie za mały?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group