 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik BLDC bosch 1200 Wat |
Autor |
Wiadomość |
franekdkw
początkujący

Wiek: 37 Dołączył: 13 Paź 2021 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2021 Silnik BLDC bosch 1200 Wat
|
|
|
Witam. Kupiłem skuter Simple z silnikiem Boscha 1200 wat. Skuter nie był na chodzie, po obejrzeniu kilku filmow na yt stwierdziłem ze uszkodzone są czujniki halla. Zamowiłem nowe czujnik(41F 218)ale ze starych nie mogłem zczytać oznaczeń ponieważ były zbyt zalane klejem. Nowe czujniki wielkością są takie same, jak daje napięcie to działają poprawnie od 0 do 4,6 V Ale skuter dalej nie chce jechać. Jak zakrece silnikiem to, to co któryś raz, jest delikatne szarpniecie, gdy odłącze wszystkie czujniki halla to szarpniecie jest za każdym razem ale nie raz do przodu a nie raz do tylu. Dodam że jestem zupełnym laikiem.
Maje pytanie to:
1. czy możliwe że te czujniki halla są złe do tego silnika
2. czy to normalne że środkowy czujnik jest zamocowany odwrotnie
3. co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić w domowych warunkach |
|
|
|
 |
slow
kierownik

Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 325 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2021
|
|
|
1. Możliwe choć wątpię
2. Tak
3. Kolejność impulsów i zsynchronizować z fazami. Są do tego testery ale można też metoda prób i błędów. A sterownik to jest sprawny? |
|
|
|
 |
franekdkw
początkujący

Wiek: 37 Dołączył: 13 Paź 2021 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2021
|
|
|
Sterownik z tego co umiałem zdiagnozować wygląda na sprawny. Gdzie szukać informacje jak sprawdzić kolejność impulsów i zsynchronizować z fazami ? |
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2021
|
|
|
Metodą prób i błędów. Tu na forum było wiele tematów i postów na ten temat a nawet kiedyś kol.Tas (tu już nie bywa,założył inne forum ale posty pozostały) zamieścił tabelkę jak kojarzyć fazy, musisz poszukać.Jeśli jeden z trzech halli jest odwrócony to znaczy, że kąt fazowy wynosi 60 stopni (gwoli wyjaśnienia). |
|
|
|
 |
franekdkw
początkujący

Wiek: 37 Dołączył: 13 Paź 2021 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2021
|
|
|
wibi napisał/a: | Metodą prób i błędów |
1.Czyli rozumiem ze mam łączyć przewody fazowe rożne kolory ze sobą, czy hallotronowe też?
2. Czy łączenie różnych kolorów ze sobą jest bezpieczne
3. Czy zawsze po wymianie czujników halla to trzeba robić? skoro silnik działał przed ich uszkodzeniem. |
|
|
|
 |
wibi
szef

Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2021
|
|
|
Przede wszystkim sprawdź czy kolory kabli "pasują" do siebie czy to fazowe czy halli. Następnie możesz zamieniać miejscami te od halli a później gdy to nic nie dało zamieniasz fazowe. Na wstępie zapisz sobie pierwotne połączenie czyli który z którym jest połączony i czy wszystkie kabele (fazowy lub od halli) mają "przejście",czy któryś nie jest wewnątrz izolacji przerwany. Później zamieniaj zapisując aż do wyczerpania wszystkich kombinacji (chyba 9?) z których tylko jedna jest właściwa. W trakcie tego szukania silnik może nie ruszyć,może szarpać i może kręcić się do tyłu dlatego dobrze jest by był to sam silnik bez przekładni. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|