ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik BLDC bosch 1200 Wat
Autor Wiadomość
franekdkw 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2021
Posty: 4
Skąd: Toruń
  Wysłany: Śro 13 Paź, 2021   Silnik BLDC bosch 1200 Wat

Witam. Kupiłem skuter Simple z silnikiem Boscha 1200 wat. Skuter nie był na chodzie, po obejrzeniu kilku filmow na yt stwierdziłem ze uszkodzone są czujniki halla. Zamowiłem nowe czujnik(41F 218)ale ze starych nie mogłem zczytać oznaczeń ponieważ były zbyt zalane klejem. Nowe czujniki wielkością są takie same, jak daje napięcie to działają poprawnie od 0 do 4,6 V Ale skuter dalej nie chce jechać. Jak zakrece silnikiem to, to co któryś raz, jest delikatne szarpniecie, gdy odłącze wszystkie czujniki halla to szarpniecie jest za każdym razem ale nie raz do przodu a nie raz do tylu. Dodam że jestem zupełnym laikiem.
Maje pytanie to:
1. czy możliwe że te czujniki halla są złe do tego silnika
2. czy to normalne że środkowy czujnik jest zamocowany odwrotnie
3. co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić w domowych warunkach
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Śro 13 Paź, 2021   

1. Możliwe choć wątpię
2. Tak
3. Kolejność impulsów i zsynchronizować z fazami. Są do tego testery ale można też metoda prób i błędów. A sterownik to jest sprawny?
 
 
franekdkw 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2021
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 13 Paź, 2021   

Sterownik z tego co umiałem zdiagnozować wygląda na sprawny. Gdzie szukać informacje jak sprawdzić kolejność impulsów i zsynchronizować z fazami ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 14 Paź, 2021   

Metodą prób i błędów. Tu na forum było wiele tematów i postów na ten temat a nawet kiedyś kol.Tas (tu już nie bywa,założył inne forum ale posty pozostały) zamieścił tabelkę jak kojarzyć fazy, musisz poszukać.Jeśli jeden z trzech halli jest odwrócony to znaczy, że kąt fazowy wynosi 60 stopni (gwoli wyjaśnienia).
 
 
franekdkw 
początkujący


Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2021
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 14 Paź, 2021   

wibi napisał/a:
Metodą prób i błędów

1.Czyli rozumiem ze mam łączyć przewody fazowe rożne kolory ze sobą, czy hallotronowe też?
2. Czy łączenie różnych kolorów ze sobą jest bezpieczne
3. Czy zawsze po wymianie czujników halla to trzeba robić? skoro silnik działał przed ich uszkodzeniem.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 15 Paź, 2021   

Przede wszystkim sprawdź czy kolory kabli "pasują" do siebie czy to fazowe czy halli. Następnie możesz zamieniać miejscami te od halli a później gdy to nic nie dało zamieniasz fazowe. Na wstępie zapisz sobie pierwotne połączenie czyli który z którym jest połączony i czy wszystkie kabele (fazowy lub od halli) mają "przejście",czy któryś nie jest wewnątrz izolacji przerwany. Później zamieniaj zapisując aż do wyczerpania wszystkich kombinacji (chyba 9?) z których tylko jedna jest właściwa. W trakcie tego szukania silnik może nie ruszyć,może szarpać i może kręcić się do tyłu dlatego dobrze jest by był to sam silnik bez przekładni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group