ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang bbs02b
Autor Wiadomość
Irenty 
początkujący
Irenty


Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob 04 Gru, 2021   

Napisałem do chińczyka opisałem cały problem i przesłałem film z problemem, on skonsultował się z Bafangiem i odpisał że to jest wina sterownika, i przesłał mi go (darmowo) drugi :smile: Zamontowałem go dzisiaj ale niestety to samo :sad: . Będę dalej kombinować.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 07 Gru, 2021   

Mi się wydaje /zgaduję/ że to z czujnikiem pas coś nie ten teges. Peszek, że akurat trafiło na ciebie :sad:
Podobnie jak w motoryzacji, czasem błedy nie wyskakują, jeżeli czujnik działa ale przekłamane dane zapodaje.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
tadeucz 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: śląskie
Wysłany: Nie 01 Maj, 2022   

Witam.
Miałem ten sam problem: czyli silnik startował po rozpoczęciu pedałowania lub naciśnięciu manetki ale nie zatrzymywał się po ustaniu pedałowania ani po puszczeniu manetki, zatrzymanie silnika powodował tylko sygnał z czujników hamulcy. Problem pojawił się we wrześniu ubiegłego roku ale jeździłem z nim aż do przeglądu zimowego, który przeprowadzam na wiosnę każdego roku. Silnik BBS02b 500W, 48V w tym roku rozpocznie czwarty sezon. Przebieg 12 tys. km. Nie wymienione nic z wyjątkiem uszczelnień i smaru.
Przedwczoraj wyjąłem go z roweru i zacząłem rozkręcać jak przed każdym sezonem (wyjmuję wszystkie zębatki myję, wymieniam smar, sprawdzam łożyska). Okazało się, że odkręciły się śrubki z łbami wpuszczanymi na śrubokręt krzyżowy wszystkie 5szt, które mocują dużą zębatkę do wałka napędowego. Spowodowało to (tak się domyślam) lekkie odsunięcie dużej zębatki wraz z grzechotką i magnesem do systemu PAS od czujników. Całkowitemu wysunięciu się zębatki zapobiegła prawdopodobnie tylko plastikowa osłonka przekładni.
Nie wyczułem żadnych objawów tej usterki i dopiero w momencie gdy zdjąłem plastikową osłonę duża zębatka wykazywała objawy jakby łożysko na którym jest osadzona było bardzo zużyte i wykazywała wahania poosiowe.
Po zdjęciu zębatki łożysko okazało się być w bardzo dobrym stanie i nie wykazywało żadnych luzów. Plastikowy pierścień z magnesem prawdopodobnie zahaczył o coś ponieważ ścięty został na nim plastikowy występ, który pełni rolę klina. Pierścień z magnesem nie mógł się przesunąć w kierunku nieruchomej obudowy ponieważ zabezpieczenie zegera było prawidłowo osadzone ale mogła go uszkodzić odkręcona śruba.
Klin w pierścieniu z magnesem odtworzyłem wiercąc promieniowo pod lekkim skosem otwór fi 2mm i wkręciłem śrubę M2,5mm bez gwintowania plastiku (na siłę) o łbie, którego średnica odpowiada szerokości rowka w wałku napędowym. Po skręceniu wszystkiego problem ustąpił.
Dziwi tylko fakt dlaczego w jedną stronę czujnik PAS działał prawidłowo a w przeciwną nie nawet po zerwaniu klina w pierścieniu z magnesem.
Kiedy ktoś stwierdzi taką samą usterkę to radzę żeby zdjął plastikową osłonę z dużej zębatki i ponaciskał zębatkę z przeciwnych stron aby stwierdzić czy nie ma luzu poosiowego.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Maj, 2022   

Te 5 śrub powinny być wkręcane na klei,PAS działa tylko w jedną stronę,wałek główny jest łożyskowany na dwóch łożyskach wałeczkowych NK17/16
 
 
tadeucz 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: śląskie
Wysłany: Nie 15 Maj, 2022   

Zgadzam się ze wszystkim z wyjątkiem działania PAS w jedną stronę. Wnioskuję to z obserwacji wskaźnika na czujniku prędkości nie z mojej wiedzy elektronicznej. Wskaźnik ten świeci światłem ciągłym w czasie jazdy do przodu natomiast prowadząc rower do tyłu gdy pedały się obracają do tyłu wskaźnik gaśnie i zapala się tylko przy przechodzeniu magnesu nad czujnikiem prędkości. Tak jest przy moim silniku.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 20 Maj, 2022   

tadeucz napisał/a:
Zgadzam się ze wszystkim z wyjątkiem działania PAS w jedną stronę. ......

Chyba nie rozróżniasz sprawności od działania.Jeśli PAS działał by w dwie strony, czyli uruchamiał silnik gdy cofasz go do tyłu i kręcą się korby z pedałami to cofając rower "walczył" byś z silnikiem który "chciał" by rower jechał do przodu a ty ciągniesz go do tyłu. Tak, że czy się zgadzasz czy nie to PAS i tak ma to gdzieś i zawsze działa tylko do przodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group