ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z Sabvoton ML7245
Autor Wiadomość
paco1987 
początkujący
inżynier


Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Czestochowa
Wysłany: Pią 11 Mar, 2022   problem z Sabvoton ML7245

Cześć
Zgłaszam sie do Was z następującym problemem:

kupiłem na początku roku sterownik Sabvoton ML7245 (wektorowy) programowalny MQCON.
zaraz jak odebrałem przesyłkę podłączyłem na krótko zęby sprawdzić czy działa. wszystko OK.
Na spokojnie kończyłem dalej rower i dopiero niedawno mogłem przetestować całość jak działa.

I tu pojawia się jakiś problem.
Zazwyczaj wszystko jest dobrze, sterownik działa fajnie i mocy nie brakuje ale co jakiś czas zdarza mu się, że z jakiegoś powodu się wyłączy. Przestaje reagować na manetkę chociaż cały czas jest zasilany i czerwona dioda mruga.
Być może łapie jakiś błąd ale to by chyba spowodowało ze kontrolka zacznie mrugać w określony sposób a tak się nie dzieje.

Wczoraj jak wyjechałem rowerem to przez odcinek 10 km przestał działać chyba 5 razy. Wtedy musze wyłączyć stacyjkę, włączyć i znowu można jechać.
Problem nie pojawia się w trakcie jazdy tylko na postoju. Nawet jestem w stanie w miarę szybko wymusić taka sytuacje gdy pod obciążeniem na postoju szybko ruszam manetką. Takie zachowanie nie jest normalne i zastanawiam się czy mój sterownik nie jest czasem uszkodzony. Dodam ze nic z nim nie kombinowałem.

mój zestaw to:
bateria 16s7p LGmj1 60V
QS205 35h 1000W
BMS 16s LiPo/LiIon - 60A/8A -
Sabvoton ML7245

Jeszcze wczoraj miałem 3 podejrzenia:
1. Napięcie na baterii spada poniżej zadanego progu i sterownik się wyłącza, ale podłączyłem pod oscyloskop i nawet się nie zbliża do 50V na naładowanej baterii
2. Walnięta manetka. Ale podłączyłem inną która działa z sterownikiem kt1000 i problem jest dalej - z reszta tutaj na oscyloskopie tez wszystko wygląda dobrze.
3. Jakieś zakłócenia indukują się na kablach od halli. Ale odłączyłem wtyczke i o dziwo sterownik nie zgłosił błędu tylko blokował koło w miejscu zasilając tylko jedno uzwojenie (ma to sens bo nie dostał sygnału kiedy przełączyć fazę). Ale nawet w tym przypadku problem dalej się objawia i sterownik potrafi się wyłączyć.

okazuje się ze wszystko jest ok a problem dalej występuje
macie jakiś sugestie? albo ktoś spotkałeś się z podobną sytuacją? musże to jakoś rozwiązac ale narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy poza wymianą sterownika..

pozdro
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Mar, 2022   

Jeslibto jest tylko 7P, to sprawdz jaki prąd idzie w piku. Zapewne wtedy aku tak chwilowo przysiada. Pomiar napiecia na postoju, to niewiele daje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
paco1987 
początkujący
inżynier


Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 9
Skąd: Czestochowa
Wysłany: Wto 15 Mar, 2022   

Tez to podejrzewałem na początku, ale pomiary wykluczyły taką sytuacje. To że testy robiłem na postoju nie miało żadnego znaczenia bo problem mimo wszystko się pojawiał (nawet z włączonym soft startem i na 1 biegu gdziem mam ustawione 50% gear current) . Napięcie wtedy nawet nie zbliżało sie do ustawionego limitu 50V.

Dodatkowo co zaobserwowałem. Podczas gdy testowałem różne ustawienia przez weekend zauważyłem że problem znacznie częściej pojawia się jak używam regena do hamowania. Mam go pod przyciskiem wiec mogę decydować kiedy go użyć. I często jest tak że jak zahamuje do zera to później już nie mogę ruszyć bo lapie błąd. Natomiast jak używam tylko hamulców to problem występuje zauważalnie rzadziej. Jednak to nie eliminuje problemu zupełnie bo mimo to kilka razy się pojawił.

Od razu wykluczam możliwość przeładowania akumulatora bo próg zadziałania regena mam ustawiony na 63V.

kontaktowałem się z nexunem i powiedzieli ze najbardziej podejrzany wg nich jest silnik.
Podobno te QSy często źle współpracują z sterownikami innymi niż blokowe. Czy ktoś może potwierdzić że tak jest w rzeczywistości? nie posiadam innego silnika żeby to sprawdzić.

Wcześniej ten silnik miałem pod blokowcem KT 1000W (13s5p) i nie było najmniejszego problemu.
 
 
dede19adi 
początkujący
Dede


Wiek: 39
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 39
Skąd: Rada Śląska
Wysłany: Pią 03 Cze, 2022   

Jak przestanie jeździć podpiąć laptopa i zobaczyć jaki jest problem możliwe że tam znajdziesz odpowiedź.
Jak dioda mruga to policzyć ile razy i zobaczy listę błędów sabvotona co to oznacza.
Jak przy regenie to możliwe że pik napięcia wykrywa i wyłącza sterownik.
Jak masz oscyloskop to sprawdzić napięcie 5V od sterownika możliwe że skoki napięcia są na lini zasilania 5V

Pojeździć bez regenu i zobaczyć czy problem się pojawia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group