 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Niemcy Ebike i hulajnogi elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
SoCraZy
początkujący

Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2022 Niemcy Ebike i hulajnogi elektryczne
|
|
|
Witam. Mieszkam w niemczech, chciałbym zapytać osoby zorientowane, jak wygląda sytuacja z e bikami , ale po konwersji, czyli standardowy rower z dolozonym silnikiem aku itd.. Czy jeśli nie przekracza 250W to mogę tym legalnie jeździć ??
Pytam bo mieszkam w centrum Frankfurtu nad Menem wiec o kontrole nie trudno
Drugie pytanko to tutaj wiem, że hulajnogi elektryczne musza mieć wykupione ubezpieczenie ( naklejka wygladajaca jak rejestracja ) Pytanie ile to kosztuje, gdzie takie ubezp. kupić?? No i czy hulajnoga przywieziona z Polski może być ? bo gdzieś czytalem, że musi być jakaś tabliczka znamionowa ??
Mam hulajnoge XIaomi m365 pro . |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 05 Maj, 2022
|
|
|
Ja się nie spotkałem z silnikiem w rowerze, który nie przekracza 250W nie dało by się tym jeździć.
Ta moc jest rzeczą umowną. Przepisy raczej faworyzują max. prędkość, bo tę łatwiej kontrolować i ograniczać. W Niemczech rower z v max do 25 km/h, koniecznie bez manetki i mozna śmigać. Ale natura nie znosi próżni i wg Spiegla 70% ebików w De jest zmodowanych bardziej lub mniej
Co do hulajek nie bardzo się orientuję, ale ksiami z oryginalnym softem jest w całej UE legalna, chyba. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 65 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 548 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 06 Maj, 2022
|
|
|
Moc silnika jest wartością pracy i mierzy się ją na wale napędowym jednostki lub na kołach (np. na hamowni)
W przepisach nie ma nic na temat, czy moc silnika w rowerze ma być mierzona w postaci mocy dostarczonej, czy mierzona na osi.
Podane jest jedynie maksymalne napięcie (48V) i ogólnie moc w Watach.
Silniki rowerowe 250W pobierają przy 36V około 6-7A w czasie jazdy, ale przy ruszaniu prąd sięga 17 i więcej A.
Odpowiada to mocy dostarczonej do silnika właśnie coś w granicach 250W, ale przy ruszaniu moc dochodzi do 500W.
Podsumowując te przepisy są na tyle niejasne, że każdy może je interpretować na swój sposób. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
***** *** |
|
|
|
 |
SoCraZy
początkujący

Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Pią 06 Maj, 2022
|
|
|
A powiedz mi czy mówisz o przepisach w PL czy DE ?
Nie znam ich szczerze mówiąc.
Zeeltom
Czyli jeśli będę miał samorobke nie przekraczająca 48v bez manetki itd... to mogę jeździć legalnie po Niemczech ?
Interesuje mnie sterownik KT więc tam opcja blokady jest pod ręką
Bo intensywnie się przyglądam rowerom od tygodnia i nie widziałem ani jednej samorobki. Stąd moja niepewność.
Jeżdżą albo zwykle rowery albo fabryczne ebike.
Nie chce mieć potyczek z policją. Niby jeżdżę już tutaj długo ( na szosowym rowerze bez elektryfikacji) i się z policją nie spotkalem.
Ale dużo tutaj kradną i często z tego powodu robią "łapanki " |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 06 Maj, 2022
|
|
|
Pisałem o Niemczech.
Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności. radzę, poszukaj i dokształć się bo tam sztrafy słone są. Napięcie zasilania nie jest ważne. U Niemca moc silnika się liczy i prędkość max.
Na hulajce nalepkę z ubezpieczeniem mieć musisz. Ale kupisz tylko jako rezydent.
Jeździłem trochę po De na rowerze /polskim ebike/. Kilka razy piesy mnie obserwowali. Ale jechałem ok. 18km/h ochoczo pedałując, więc skończyło się na strachu. Rozsądek się liczy. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Maj, 2022
|
|
|
Nie spotkalem się z doniesieniami aby w jakimkolwiek kraju weryfikowano moc silnikow ebajkow na osi, w hamowni. W wielu krajach prowadzone kontrole dotycza jedynie :
- napięć max zasilania
- prądu max pobierana
- stwierdzenia przeróbek rowerów firmowych (xboxy)
- zapisy z statystyk dostępnych na firmowych displaya-h
- oznaczeń na silnikach
- niebezpiecznego zachowania rowerzysty kierujacego pojazdem ktory wyglada jak skuter/motorower |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
SoCraZy
początkujący

Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2022
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi czyli pakuje prąd do rowerka i ma śmigać celuje w ok. 1kw, ale na sterowniku KT wiec bedzie w razie czego blokada 25km/h
Teraz tylko dobrać odpowiednie komponenty , ale to już inny temat |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2022
|
|
|
Jeśli po zatrzymaniu, wezwą patrol techniczny który stwierdzi moc dostarczaną > 250 W (napięcie X prąd) to mogą zatrzymać pojazd. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
SoCraZy
początkujący

Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 21 Skąd: Jaslo
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2022
|
|
|
No ale rozumiem że sterownik kt 48v 17A po włączeniu blokady bedzie trzymał te wartosci ?? |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2022
|
|
|
Moim skromnym zdaniem popełniasz pewien skrót myślowy. Przy ustalaniu stanu rzeczywistego używanego w rowerze napędu, mogą nie liczyć się zadane wartości, tylko możliwości rzeczonego. No chyba, że znasz świetnie niemiecki i dobrego prawnika w Niemczech. Silnik hub 1kW w Niemczech to proszenie się o kłopoty. Do tego jeszcze swastyki sobie naklej na błotniki Tak ten świat jest już urządzony, że obcokrajowcy mają u miejscowej policji zawsze ciut gorzej, łatwiej ich skroić. jest na to rada u niemca: mycka z pejsami |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
zeeltom
prezes zeeltom


Pomógł: 12 razy Wiek: 65 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 548 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2022
|
|
|
Możliwości? Przecież nie zatrzymują samochodów jadących po mieście 50 km/h a mają możliwości jechać 150 km/h. To robi się skomplikowane i powinno to być wyraźnie opisane w prawie niemieckim.
Nasze gdybania nic nie dadzą. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
***** *** |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2022
|
|
|
Niestety ta sytuacja jest paradoksem sama w sobie. Oczywiście każdy samochód spoko pojedzie ponad 50km/h i nikt sie nie czepia - od prowadzącego wymaga się przestrzegania przepisów. Lecz mówimy o rowerach ze wspomaganiem. Tutaj prawodawcy sami się zapętlili w wymaganiach. Moim zdaniem wynika to z kompletnej nieznajomości tematu i braku dialogu z producentami i użytkownikami. Wymagania są kuriozalne. Wsiadając na swój rower czuję się jak przestępca i potencjalny zabójca Nie chcę panikować, tylko przestrzegam: niemiecki mandat to już grubszy hajs jest i ciężko się wyreklamować.
Mały przykład: "- Pedelec 25 (napęd do 25 km/h, maksymalna moc silnika 250 W) – prawnie uznane jako rowery, mogą poruszać się po drogach rowerowych już teraz,
- S-Pedelec (napęd do 45 jm/h) – prawnie uznane jako pojazdy mechaniczne, nie mogą poruszać się po drogach rowerowych, ponieważ osiągają prędkość większą niż 25 km/h, /zwracam uwagę na brak manetki/
- motorower elektryczny – również pojazd mechaniczny, wyposażony w pedał gazu, rozwijający prędkość 25 km/h. Mogą poruszać się po drodze rowerowej poza miastem, jeżeli opatrzone zostały w dodatkową tablicę „Droga dozwolona dla motorowerów”.
Do tego dochodzi wielorakie oznakowanie dróg rowerowych. Można się pogubić. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2022
|
|
|
Trzeba wziąść pod uwagę również to, ze pojazd nie fabryczny, nietypowy, zwraca większą uwagę i podejrzliwosc kontrolujących. W przepisach ogólnych nie ma zapisu procedur. Czyli np Niemcy kontrolują czy modyfikowano fabryczny rower lub zapisy z historii przejazdów, bo takie wskazowki otrzymali od producentow produkujacych masowo ebajki. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|