ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy rower elektryczny - problem z baterią, odcinanie prądu
Autor Wiadomość
jajko1993 
początkujący
jajko1993


Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2022
Posty: 3
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022   Nowy rower elektryczny - problem z baterią, odcinanie prądu

Witam. Niedawno zakupiłem rower elektryczny od firmy Energy-bike.pl, 2000w, 48v, 40A Akumulator 20,8 Ah, generalnie najmocniejszy zestaw. Pomijając fakt, że rower dotarł do mnie po ponad 2 miesiącach (10-15 dni roboczych czas realizacji), gdy przyjechał to całkowicie nie działało w nim wspomaganie jazdy, natomiast podczas jazdy na manetce, przy naładowaniu baterii do 1-2 kresek, odcinało mi prąd co kilka sekund. Rower odesłałem do serwisu na gwarancji, gdzie ponoć przelutowali kable. Po powrocie roweru, wspomaganie jazdy przez jakiś czas działało (później się znowu zepsuło), natomiast problem odcinania prądu podczas jeździe na manetce pozostał. Napięcie baterii (wg wskazań na wyświetlaczu) w momencie gazowania spada od 3 do nawet 5v np. z 52v do 47v, na kilka sekund a potem z powrotem wraca na 52. Pytanie czy to jest normalne czy świadczy może o uszkodzonej, wadliwej baterii? Problem pojawia się wraz z rozładowywaniem baterii, gdyż przy napięciu 46-47v, podczas gazowania spada ono do 42v i odcina mi prąd. Rower jest zaprogramowany na odcinanie przy 40v, a nawet ustawiałem go na 38v. Zawsze to samo. Przy napięciu około 42v odcina zasilanie. Kolejny problem to wspomaganie, które obecnie zaczęło pracować w trybie 2 sekundy pracuje stop, 2 sekundy stop itd. bez względu na napięcie baterii. Czym może być to spowodowane? Zasięgam opinii tutaj, gdyż energy-bike.pl odpowiedział mi, że to całkowicie normalne.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

Generalnie, to kontroler powinien odciąć zasilanie przy 41-42V i to jest prawidłowa reakcja. Natomiast tak duże spadki napięcia nie są normalne. Powodów może być kilka. Uszkodzona bateria, uszkodzony BMS, brak dobrego styku na złączkach i stykach od strony zasilania. Naładuj akumulator do pełna i sprawdź jego napięcie po podłączeniu jakiegoś większego obciążenia np. żarówki samochodowe, żelazko, czy coś podobnego.
Co do wspomagania, to sprawdź, czy nie przekrzywiło, odsunęło się od czujnika kółko magnesowe na osi pedałów przy zębatce.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

Z moich doswiadczeń z zakupami, mam delikatne podejrzenie, że wcisnęli ci zwrot od klienta lub rower, który od nowości ma jakąś skazę. Nie mam doswiadczeń z tak dużą mocą, ale u mnie /750w 17,5 Ah, 48V/ działa to tak: w pełni naładowany aku poczatkowo niewrażliwy jest na obciążenie, ale jak już zaczyna spadać, to przy ostrym "gazowaniu" szybko leci w dół, nawet b.szybko. Po odpuszczeniu manetki wskaźnik rośnie nawet o 10%. Przy tej poj. bat i mocy którą masz, wydaje mi się, ze jest to normalne. Zależy jeszcze jakie ogniwa masz w aku. Chemii nie oszukasz. To, ze ustawiłeś sobie napiecie na 40 czy 38v jest bez znaczenia bo to BMS w aku decyduje a one są ustawiane na 42v. Niestety im większa moc silnika tym łatwiej "wypompować" aku do poziomu odciecia. Ja się posługuję wskaźnikiem procentowym, jest to dla mnie b. przejrzyste. Przy poziomie 50% lub mniej zmniejszam poziom wspomagania i manetki uzywam rozważnie, jeśli nie chcę wracac do domu "z buta". Te przerwy w działaniu, to nie mam pojecia skąd moga być. Wszyscy robia testy na bateriach naładowanych do pełna. Jakoś nikt nie robi testów z baterią od 50% w dół :lol:
PS. To co opisałem wyżej działo się przy ustawieniu prądu max na 20A. A moja bateria jest mniejsza o ca 3.5 Ah od twojej.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
jajko1993 
początkujący
jajko1993


Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2022
Posty: 3
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

Dzięki za odpowiedzi. Dla mnie takie spadki nie są normalne, gdyż mam porównanie do mojego starego Eco-bike'a 960w 48v, którego gazowałem maksymalnie. Tam spadki napięcia są stopniowe, o 0,1-0,2, maksymalnie 0,5v. Bateria wydaje mi się wadliwa lub po prostu to jakiś gniot zrobiony po taniości, mimo iż napisali "tylko nowe i oryginalne ogniwa bez ryzyka zakupu baterii drugiej kategorii", szczegółów brak. Proszę was o informacje, jakie wy macie spadki napięcia w swoich rowerach, podczas jazdy na manetce, przy jakich parametrach (moc silnika, napięcie, ampery). Im więcej odpowiedzi tym lepiej. Potrzebuję porównania, żeby się upewnić w przekonaniu, że warto tutaj działać w stronę baterii.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022   

jajko1993 napisał/a:
Proszę was o informacje, jakie wy macie spadki napięcia w swoich rowerach, podczas jazdy na manetce, przy jakich parametrach (moc silnika, napięcie, ampery). ...

Do porównania przydałby się jeszcze informacja na jakich ogniwach i w jakiej konfiguracji jest bateria. Wyglada mi ona na Hailong 13S5P, czyli jak na 2kW to szału raczej nie ma.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022   

Podsumowując: spadek napięcia jest za duży. Jeszcze raz: naładuj akumulator do pełna i obciążaj go sztucznym obciążeniem. Sprawdź wtedy napięcie na pakiecie przed i za BMS. Od czegoś trzeba zacząć, by zdiagnozować sam akumulator.
Jako obciążenie możesz zastosować 4 żarówki od reflektorów samochodowych połączonych szeregowo. Najlepsze do takiej zabawy są żarówki dwuwłóknowe zrównoleglone żarniki dla większego prądu.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022   

tak i mi się coś zdaje, że ogniwa masz lipne w aku. jakby tam coś dobrego siedziało pochwalili by się. a tak nie ma podstaw do" niezgodności towaru z umową"
w tej chwili mam baterię naladowaną w 100%. jak trochę spadnie, przełaczę na V i zobaczę na full wspomaganiu ile spada na manetce pod górkę. sam jestem ciekaw bo już hula 2 rok.
Ps. jeśli piszesz jakiej mocy masz silnik stary czy nowy to podaj też na ile A max masz ustawione.
Mozne mieć silnik 3k ale zadać mu góra 25 A.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Maj, 2022   

Pokaż zdjecie tego pakietu, bo coś się nie zgadza. 2KW, 40 A, 20Ah a jednocześnie mialoby być 13S5P ?
Jesli tam są ogniwa > 4Ah, to w bidon tyle ogniw raczej nie wejdzie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
jajko1993 
początkujący
jajko1993


Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2022
Posty: 3
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 27 Maj, 2022   

Tam nie ma w środku 13S5P, tyle mi powiedzieli. Póki bateria jest na gwarancji, nie mogę w niej grzebać, robić zdjęć tego co w środku. Silnik to niespełna 2kw, a przynajmniej tak wynika z moich pomiarów. Maksymalnie udało mi się z niego wycisnąć 1650w, przy pełnej baterii. Odsyłam rower do Energy-bike'a, gdzie mają wymienić czujnik PAS i przetestować baterię pod obciążeniem. Rower jest nowy. Zrobiłem na nim może 150km. Faktycznie ta bateria jest zdumiewająco mała jak na jej pojemność. Wiadomo, że pojemność ogniw nie równa się zasięgowi, jednak widziały gały co brały. Mam w planach przetestować baterię innej firmy i zobaczyć jak ona będzie się zachowywać w tym rowerze.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 798
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 28 Maj, 2022   

Wrzuć fotkę tej baterii.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 01 Cze, 2022   

Zrobiłem dziś /dosyc silny wiatr/ mały teścik. Bateria 48V, wyswietlacz pokazuje 47,6 V. Przy mocnym ciśnięciu na 9 st. wspomagania spada napięcie do 45,1V czyli o 2,5. Po odpuszczeniu wraca j/w. Silnik 750W, prąd max ustawiony na 18A obecnie. bateria 17,5Ah Tak to u mnie wyglada przy mocy max ca 860W. Strach sie bać co by było przy prądzie 40A :???:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group