ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
sterownik 250W 24V bldc-podłaczenie i uruchomienie
Autor Wiadomość
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 06 Lip, 2022   sterownik 250W 24V bldc-podłaczenie i uruchomienie

Czy ktoś orientuje się jak ten sterownik podłączyć i uruchomić w minimalnej opcji?
Model to byk201rxz
https://forum.arbiter.pl/download.php?id=10320
Kable od prawej to będzie akumulator, fazy silnika, halle silnika. Od dołu to 2x hamulec(przy rozwartych jedzie czy trzeba zewrzeć?), 4pin wyświetlacz z włącznikiem(da się uruchomić bez?kable czerwony(24v), czarny(masa), niebieski, żółty-może któryś trzeba zewrzeć, ale nie wiem który, a nie chcę spalić), w środku kostki do manetki i do pas, tylko nie wiem która jest która. Czy bez pas powinno działać?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 07 Lip, 2022   

Może bym jakoś pomógł, ale nie wiem dlaczego mam taki komunikat po kliknięciu w link: "Nie masz zezwolenia na ściąganie lub przeglądanie załączników na tym forum".
Hamulce powinny być rozwarte. Teoretycznie w wyświetlaczu łączysz czerwony z niebieskim i sterownik powinien wystartować. Bez PAS powinno działać, o ile podłączysz manetkę.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 07 Lip, 2022   

zeeltom napisał/a:
Może bym jakoś pomógł, ale nie wiem dlaczego mam taki komunikat po kliknięciu w link: "Nie masz zezwolenia na ściąganie lub przeglądanie załączników na tym forum".
Hamulce powinny być rozwarte. Teoretycznie w wyświetlaczu łączysz czerwony z niebieskim i sterownik powinien wystartować. Bez PAS powinno działać, o ile podłączysz manetkę.

Wrzucam jeszcze raz zdjęcie w załącznik
Manetka to będzie ta wtyczka gdzie jest zielony, czarny i czerwony, czy ta z niebieskim, czerwonym i żółtym?
Spróbuje zwarcia czerwonego i niebieskiego we wtyczce od wyświetlacza i dam znać czy ruszył

IMG_20220525_023147.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 84 raz(y) 483,64 KB

 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 07 Lip, 2022   

Najczęściej spotyka się zielony przy wtyczce do manetki. Aby tylko nie pomylić czerwonego i czarnego, bo to prawie zawsze jest plus i masa zasilania. Piszę "prawie zawsze" bo spotkałem się z innymi kolorami i wtedy było trochę dziwnie. Lepiej, dla pewności, sprawdzić woltomierzem, jak jest naprawdę ;) Nawet jeśli pomylisz wtyki manetki i PAS, to nic złego się nie stanie. Nie będzie po prostu to działać :) Złącze manetki oczekuje zmian napięcia od 0,7V do 4,2V a złącze PAS impulsów 0-4,2V.
Nie kojarzę żółtego w tym wyświetlaczu. Normalnie w stacyjce, to na żółty powinno iść +B a z niebieskiego powrót do "zapłonu" w kontrolerze. Ale to w "zwykłej" stacyjce na kluczyk.
Sprawdź woltomierzem napięcia na tej wtyczce do wyświetlacza. Ile jest między czarnym, a czerwonym i ile między czarnym a żółtym. Może być tak, że czerwony to +5V, a żółty to +B.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 08 Lip, 2022   

No to pasuje kolorami do tego co mam w manetce. Zwieram te kabl rezystorkami zamiast drutami żeby chociaż trochę się zabezpieczyć przed spaleniem jak zewrę nie to.
Na wtyczce od wyświetlacza jest +B na kablu czerwonym, bez zwierania niczego na pozostałych jest 0V. Po zwarciu czerwonego i niebieskiego przez rezystorek 180R rośnie pobór prądu przez sterownik z 0,01A do 0,05A, na innych wtyczkach pojawiaj się 5V(wtyczki od hamulców i od manetki), ale na żółtym kablu od wyświetlacza nadal 0V. Manetka podaje napięcie 0,8-4V przy kręceniu, silnik coś chyba próbuje, pobór prądu przez sterownik jakoś 2A, silnik terkocze i ledwo co się kręci na podniesionym kole. Przy zrobieniu tego samego ale z rezystorkiem 13R nie ma żadnej reakcji na manetkę.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 08 Lip, 2022   

Czyli masz złączyć niebieski z czerwonym do uruchomienia sterownika. Możesz w tym miejscu podłączyć stacyjkę, albo jakiś włącznik niskoprądowy. Po włączeniu prawidłowo pojawia się napięcie 5V na złączu manetki. Ten sterownik nie ma samonauki, więc pozostaje ci kombinacja przewodów fazowych i halli w silniku. Masz 12 kombinacji, więc kombinuj :D Możliwe, że ten żółty to sterowanie poziomem wspomagania z panelu wyświetlacza.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

Dzięki, udało się, sterownik startuje po zwarciu czerwonego i niebieskiego, a silnik terkotał, bo miałem we wtyczce z halami zamienione dwa skrajne sygnały.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022   

Też się cieszę twoim szczęściem :D A browarek gdzie? ;)
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022   

Nie widzę na forum tej opcji, a w realu jak się kiedyś spotkamy to stawiam zgrzewkę :D
Moje szczęście nie trwało długo, chyba to sterownik do DD, albo pod jakieś wielkie koła, a ja mam przekładniowy 26 cali i chyba go odcina-max po płaskim to 12km/h :( Pamiętam, że na tym silniku i tej baterii kiedyś robiłem spokojnie 22km/h. Myślałem że może mam baterię padłą ze starości i siada pod obciążeniem tych 10-20A, ale podłączyłem modelarskiego lipol o wydajności ciągłej >50A i identycznie. Jak znasz sposób jak go "odblokować" to stawiam całą kratę :D
Wiem że w niektórych sterownikach były wyprowadzone kable po których zwarciu albo rozwarciu włączało albo wyłączało się ograniczenie, ale tu ich nie ma.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022   

To nie jest takie proste, za mało danych. Najczęściej blokadę można było zdjąć rozpinając pętlę z białego przewodu.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group