ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik silnika bldc z PAS do hulajnogi.
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022   

No to jeździć i obserwować. :cool: .
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022   

Do jazdy jeszcze trochę czasu, na razie jeszcze ramę kończę i bateria do zrobienia jest.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022   

Panie to pan w lesie jeszcze jesteś :wink:
Pozdro
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022   

Znaczy ideologię jak najbardziej popieram. ale poważne problemy to dopiero w eksploatacji mogą się pojawić, być może wynikające z błędów (i założeń) w projekcie, ale damy radę jakby coś :wink:
Pozdro
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 03 Sie, 2022   

Dzięki, rama jest w 90% , być może w tym roku skończę :) .
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Sie, 2022   

Dziś zrobiłem drugi test hali na analizatorze logicznym. Gdy silnik obracam ręką to przebiegi wyglądają normalnie, jak daję z manetki to przebieg ma jakieś szpilki zakłóceń. Może zasilacz wprowadza jakieś zakłócenia przy włączonym silniku z manetki. Zamieszczam fotki z analizy, piny analizatora podłączone są do kabelków halli:
ch0-hal żółty, ch1-hal zielony, ch2-hal niebieski. Wtyczka i gniazdo mają te same kolory w sterowniku i silniku. Chyba że analizator ma zakłócenia, ale raczej przy ręcznym obracaniu też by były szpilki. Jeśli patrząc na przebiegi zdj 4,5 to widać jakby jedna faza silnika źle działała. To może przez to silnik wydaje taki odgłos.

hal5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 71 raz(y) 104,32 KB

hal4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 65 raz(y) 102,04 KB

hal3.jpg
Z manetki obroty.
Pobierz Plik ściągnięto 63 raz(y) 103,74 KB

hal2.jpg
Z manetki obroty.
Pobierz Plik ściągnięto 59 raz(y) 103,04 KB

hal1.jpg
Ręczny obroty.
Pobierz Plik ściągnięto 65 raz(y) 75,74 KB

 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 04 Sie, 2022   

A przebiegi z zasilacza pod obciążeniem patrzyłeś? Może zasilacz z czarnej listy z elektrody po prostu jest :) Zasilacz jako źródło prądowe sporo się różni od baterii, a jakaś ładowarka to szkoda gadać :wink:
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Sie, 2022   

Zasilam to ładowarką 13s 2A Litokala . Nie mam innego zasilacza by przetestować. A przebiegi pod obciążeniem to jak mam sprawdzić amperomierzem czy oscyloskopem. bo takiego nie mam , tylko prosty logiczny ttl 8 kanałów.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 04 Sie, 2022   

Te pingi mogą również pochodzić z ładowarki, bo ładowarka ma ładować, a ładowanie baterii to nie to co napędzanie silnika pod mikroskopem i mogą się pojawiać takie anomalie. Ja bym to puścił na baterii (jakiejkolwiek) i sprawdził czy się powtórzy.
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Sie, 2022   

Na razie nie mam żadnej baterii. A czy na zasilaczu ATX by dało to uruchomić bez jakiś uszkodzeń?
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 05 Sie, 2022   

Widzisz. tu bardziej chodzi o to żeby sprawdzić to zasilając elektrochemicznie. Z baterii szpilki nie dostaniesz. Nawet jak ją bardzo poprosisz :wink:
Pozdro.
Btw. wiesz jak ciężko jest uszkodzić kontroler bldc, jak nie podepniesz odwrotnie zasilania to chyba musiałbyś próbować po ścianie jeździć pod górkę żeby go załatwić :wink:
Pozdro
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 05 Sie, 2022   

Zastanawia mnie taka sprawa, skoro są to jakieś zakłócenia od załączania mosfet'ów czy od zasilacza, to powinny chyba być jednakowe na wszystkich trzech kanałach. Patrząc na fotkę hal5.jpg , kanały 1 i 2 wyglądają pewnie jak pwm załączania tranzystorów ale na trzecim kanale odbiega to i są jakieś przerwy.

ed.1

W LCD ustawiłem opcję P10=1 = Throttle enabled (PAS is disabled), P19=0 = PAS level 0 enabled, gdy BIEG = 0 to jak daję manetką to słychać właśnie cyknięcie i dalej nic silnik się nie kręci, jak ręcznie kręcę kołem przy tych ustawieniach z wychyloną manetką to jest te cykanie. Może to jest coś związane z czujnikiem PAS.

ed.2

W kablu wyświetlacza jest dodatkowe złącze dwu pinowe , do czego to jest?

ed.3

Czy takie objawy są prawidłowe? Zrobiłem pomiar na wtyczce halli od strony sterownika bez podłączonych halli to napięcie na plusie 4,82V , natomiast przy podpiętych hallach napięcie jest 4,27V a na wyjściach halli jest 5,04V. Jak mam odłączone halle i manetką uruchamiam silnik to kręci się tak samo jak z hallami. Jakby były uszkodzone to by nie było przebiegów. Zauważyłem dopiero teraz że sterownik ma gniazdo halli 6-przewodów a silnik 5-przewodów od hali.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 07 Sie, 2022   

Wiesz co ja bym się nie szarpał teraz z tym PAS'em i halotronami, odpaliłbym to bez PAS'a i bez halli, powinno bez problemów działać.
Ja właśnie tak zrobiłem choć też mam PAS'y i halotrony i tempomaty i 2odzyski i inne wodotryski (wszystko w 350, 500, 600. 800 i 1500W bldc ale w rowerowych) mam to niepodpięte bo i po co (bym chyba zwariował tropiąc jakieś drobne różnice w tych sterownikach z 3 różnych chińskich fabryk i w dodatku 3 roczników produkcji) bez tego też się da normalnie jeździć, jeżdżę na koniecznym minimum podpiętych kabli.
Jak przeciążysz za bardzo silnik to pod górkę to Ci przeskoczy o 3 segmenty i tyle się stanie.
PAS to moim zdaniem, dla liczących kalorie tylko :wink: zawsze jak będziesz chciał sobie dopedałować (nomen omen :wink: ) to kontroler sie przecież nie będzie temu sprzeciwiał (a jak nie, to nie musisz :wink: ).
Na razie masz niewiele częsci do jakiejś porządnej diagnostyki, podchodząc na dzień dobry tak ambicjonalnie zniechęcisz się tylko do zrobienia se tego pojazdu i tyle z tego będzie.
Pozdro

A tak przy okazji jak działa PAS w hulajnodze? Wykrywa odpychanie nogą? :lol:
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 176
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 08 Sie, 2022   

Nie chcę używać PAS, tylko szukam przyczyny czemu jest te cykanie, trochę mnie to irytuje. Skoro silnik przy odłączonych HALLAch działa tak samo jak przy podłączonych i więc po co one są.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 08 Sie, 2022   

Żeby Ci silnik (a właściwie sterownik i kierownik czyli Ty) nie próbowali jechać szybciej niż daje radę cały Twój układ napędowy (żeby nie przekraczali dostępnego momentu obrotowego poprzez gotową informację na których magnesach które zwoje do zasilenia pod obciążeniem maksymalnym są), a i jeszcze prędkość może ew. podawać jak dysponujemy jakimś interfejsem :wink:
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group