 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BBS02B i ograniczenie do 250W |
Autor |
Wiadomość |
Kyokushin
początkujący

Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 8 Skąd: inąd
|
Wysłany: Czw 01 Kwi, 2021
|
|
|
Chodzi o to czy można się zgodnie z prawem poruszać takim rowerem?
Ta norma to nie jest homologacja, ale pytanie, czy można legalnie jeździć. |
Ostatnio zmieniony przez Kyokushin Sob 18 Wrz, 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 640 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021
|
|
|
Wszystko zależy od tego, jak dobrą kancelarię adwokacką wynajmiesz w razie czego i czy sędzia ma rower a najlepiej e-bike
Nie pierwsza to sytuacja, gdy prawo nie jest jednoznaczne. Wymóg mocy ciągłej 250W wydaje się być jasny. Ale znowu kwestia interpretacji: w którym momencie kończy się moc maksymalna a zaczyna ciągła? Po 5s, 5 minutach? Możemy dyskutować tylko co to da? W Polsce np. nie obowiązują precedensy. Jeden sąd wyda taki wyrok drugi inny w podobnej sprawie. Co biegły to inna opinia. Ma to swoje plusy i minusy bo raczej nie ma identycznych casusów. Czy wszyscy kierowcy jeżdżą 90km/h? Przepisy mówią również o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy. I to moim zdaniem jest najsensowniejsze. Rowerzyści to najczęściej ludzie rozsądni. Zdajemy sobie sprawę, że właściwie rower nie daje nam żadnej ochrony w razie kolizji. Nie mamy poduszek powietrznych, pasów, aktywnych stref zgniotu - no, może laseczki mają
To wymusza pewną filozofię jazdy. Np. wczoraj widziałem gostka na szosówce jadącego środkiem prawego pasa jezdni. Ja jechałem równolegle ścieżką rowerową. Obaj popełniliśmy wykroczenie |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
Kyokushin
początkujący

Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 8 Skąd: inąd
|
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021
|
|
|
Co do rozsądku rowerzystów - wg statystyk 5x krotnie większe ryzyko uczestnictwa w wypadku z rowerzystą, niż z kierowcą jak widzisz obu na drogach - więc tego rozsądku u wiary w zasadzie nie ma (może posiadacze ebike to inna nieco grupa) Ale nie o tym. |
Ostatnio zmieniony przez Kyokushin Sob 18 Wrz, 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 640 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2021
|
|
|
Liczą się parametry. Nalepka zawsze może ulec uszkodzeniu. Ja nie mam wiedzy czy takowa jest obowiązkowa. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
maki1000
młodzik

Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 13 Maj, 2021
|
|
|
Kupiłeś na alliexpres z wysyłką z Europy ? Podasz linka ? |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 640 Skąd: Legnica
|
|
|
|
 |
karzuk
początkujący

Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2022
|
|
|
andypip napisał/a: | Witam.
Na początek będę niedyskretny i zapytam z czego wynika Twój wymóg 250W? Mieszkasz w Niemczech?
Przepisy określają parametry jakie musi spełniać napęd by rower był dalej rowerem.
Moim zdaniem najważniejsza jest prędkość - tę można łatwo ustawić.
Z mocą silnika nie jest już tak prosto bo nie ma pojęcia max moc silnika wynikająca z jego budowy, jeśli chodzi o napędy rowerowe. Moc silnika jest wypadkową napięcia i prądu jaki mu zadasz.
Jeśli posiadasz baterię 48V to w teorii ograniczenie prądu do 5A max spowoduje nieprzekraczanie mocy silnika o ca 240W. Ale wspomaganie będzie symboliczne, szczególnie przy ruszaniu, rozpędzaniu i na podjazdach.
Bafang 36V 250W potrafi 'wyciągnąć" o ile pamietam ponad 600W.
Nie jestem prawnikiem, ale jest tu typowa sprzeczność przepisów z realiami technicznymi. Autorom przepisów chodzi o moc ciągła.
Jeśli chcesz legalnie i bezstresowo jeżdzić swoim rowerem ogranicz prędkość wspomagania do 25km/h i prąd max. do 10 lub 8 A. Najważniejszy jest rozum i rozsądek rowerzysty, nie mając kolizji nie masz kłopotów. Paradoks tej sytuacji polega na fakcie, że rowerzysta bez wspomagania na przeciętnym rowerze szosowym bezproblemowo jedzie dobrze ponad 30km/h. Czy porusza się dalej na rowerze? W świetle przepisów
Nie wiadomo czemu rower traktowany jest najgorzej jako pojazd. Samochody i motocykle technicznie mogą osiągać prędkość wielokrotnie większą niż dopuszczaja przepisy. To organa kontrolujące przestrzeganie prawa maja obowiązek mieć techniczne wyposażenie do kontrolowania np.prędkości. |
Prąd x napięcie nie jest moca silnika tylko mocą pobieraną z baterii |
|
|
|
 |
andypip
prezes

Pomógł: 50 razy Wiek: 62 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 640 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2022
|
|
|
Na coś ta moc pobierana jest przetwarzana. Do celów toczonych tu dyskusji spoko można przyjąć takie uproszczenie. Ilu rowerzystów jeździ na hamownię ? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|