ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Rekord Polski w zasięgu rowerem EV.
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

Oj zeeltom:
Zamontuj dużo więcej akumulatorów AGM i dorzuć silnik od MELEXA w ramie, zrób rekord bez pedałowania, ale w codziennej eksploatacji głównie pedałuj. Jeszcze załóż firmę (stresy) i na rowerze szukaj klientów.
Waga Ci spadnie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
regent1
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

mmoto....moim zdaniem nie musisz się bać. akumulator powinien starczyć na dużo więcej niż 22 km.... ja codziennie jeżdżę do pracy po 22 km i ląduje co drugi dzień, a mam mniejsza pojemność akumulatora niż ty bo 10,5 Ah.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników rowerków elektrycznych
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

Zbyszku, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja w swojej codziennej pracy dosyć się naganiam na nogach i jazda na samym silniku jest dużą frajdą. Trudno mówić o konkretnym zasięgu wspomagając jazdę pedałowaniem. Dla mnie zasięg pojazdu EV ma być zasięgiem uzyskanym za pomocą silnika elektrycznego. Dlaczego do swoich samochodów nie zaprzęgniesz koni? Wiesz ile dalej zajedziesz? I to na paliwie bardzo ekologicznym, bo na wodzie i owsie :P
 
 
regent1
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

Przyjemnością jest poranna jazda rowerkiem elektrycznym do pracy gdzie docieram bez spocenia bo silniczek ładnie wspomaga. Wypróbowałem i stwierdzam ze mój pojazd EV ma zasięg bez pedałowania 52 km - przy prawie bezwietrznej pogodzie. Co prawda ostatnie 2 km jechał powoli z max prędkością 12 do 14 km/h całe szczęście ze nie było pod górkę bo musiał bym wspomagać pedałując. Pozdrawiam kolegów z forum*arbiter
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?
 
 
regent1
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

mmoto
Nie jestem taki dobry by powiedzieć ci do ilu wolt napięcie możne spadać. U mnie nie mam Woltomierza ani amperomierza, lecz uważam że napięcie w mojej baterii możne spadać sporo -porównanie -tak jak w baterii od telefonu komórkowego. Wniosek;od czasu do czasu należny rozładować baterię na max dobrze jej to zrobi i formatować od nowa..... oczywiście dotyczy to baterii litowo jonowej. Pozdrawiam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

mmoto napisał/a:
ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?

Dla żeli napięcie odcięcia masz 21V. Te 25.6V to jest pod obciążeniem?
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010   

regent1 napisał/a:
Wniosek;od czasu do czasu należny rozładować baterię na max dobrze jej to zrobi i formatować od nowa..... oczywiście dotyczy to baterii litowo jonowej. Pozdrawiam


Masz BMS?

Według mojej wiedzy taki zabieg wykonuje się w ogniwach Ni-Cd z efektem pamięci.
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010   

zeeltom napisał/a:
mmoto napisał/a:
ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?

Dla żeli napięcie odcięcia masz 21V. Te 25.6V to jest pod obciążeniem?
nie 25,6 było na postoju, kolega z motorem 350V miał 23,4V i ja z silnikiem 250W byłem szybszy co mnie zdziwiło nieźle
nie mam BMS
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Cze, 2010   

Ja do swoich pojazdów prawie zawsze montuję woltomierz. Mam wtedy na bieżąco kontrolę napięcia w czasie jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group