ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o dobór parametrów - max current limit
Autor Wiadomość
feros 
początkujący
Łukasz


Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Świecie
Wysłany: Wto 16 Maj, 2023   Prośba o dobór parametrów - max current limit

Witam,

dostałem taki silnik o mocy nominalnej 350W i maksymalnej 700W 36V.

Podłączyłem go pod pakiet 48V i działa bardzo dobrze z ty, że obniżyłem parametr current limit z 17A do 12A, żeby uniknąć przegrzania.

700W / 42V (36V) = 16,7A
700W / 54,6V (48V)= 12,8A

Zacząłem to rozkładać na czynniki pierwsze pod kątem rezystancji R = U/I, bo im większa rezystancja, tym bardziej się grzeje.
Pomijając przekroje i długości kabla:
-dla 42V (36V) max rezystancja ze wzoru wynosi 2,5 oma
-dla 54,6V (48V) max rezystancja ze wzoru wynosi 4,3 oma

czyli będzie się bardziej grzało, jeżeli się mylę, to proszę mnie wyprowadzić z błędu:)
Żeby wyrównać rezystancję do poziomu 2,5 oma, musiał bym podać 23 ampery.
Docelowo będzie chodziło na sterowniku sinus 26A, aktualnie pracuje na sterowniku z falą prostokąt 18A.
Jak dobrać maksymalny limit amper do tego silnika przy napięciu 48V? Czy 12A będzie ok czy więcej?
_________________
Modyfikacje i serwis hulajnóg * magazyny energii * fotowoltaika
2021 - pierwszy Motus Scooty 10 mojego autorstwa z odblokowaną prędkością
2022 - to samo zrobił Motus
2023 - pierwszy Motus Scooty 10 48V
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 16 Maj, 2023   

Ale namotałeś.
Rezystancja uzwojeń jest stała. Nic tu nie wyrównasz.
Sterownik ma ograniczenie prądowe i nie podaje 48V tylko kluczuje go ciągle a na indukcyjności uzwojeń się ono uśrednia na niższej wartości.
Ja bym zostawił te 17A i patrzył na temperaturę silnika. Jeśli zacznie się grzać to dopiero bym zmniejszył prąd.
JA w swojego 250W pakuję 750W i wszystko działa. Jednak nie używam tego w sposób ciągły a tylko w razie potrzeby.
 
 
feros 
początkujący
Łukasz


Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Świecie
Wysłany: Śro 17 Maj, 2023   

Bardzo dziękuję "Kierownikowi" za wszelkie rady. Niestety nie mam czujnika temperatury w silniku, wiec pozostają testy typu: jazda, stawanie, macanie. Chciałem to na początek podeprzeć jakimiś wyliczeniami.
Sterownik jest 36/48V 18A, więc postanowiłem to wykorzystać:)
_________________
Modyfikacje i serwis hulajnóg * magazyny energii * fotowoltaika
2021 - pierwszy Motus Scooty 10 mojego autorstwa z odblokowaną prędkością
2022 - to samo zrobił Motus
2023 - pierwszy Motus Scooty 10 48V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group