ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
36v czy 48v wady i zalety, mid
Autor Wiadomość
jaxkubqq 
początkujący


Dołączył: 18 Maj 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 22 Maj, 2023   36v czy 48v wady i zalety, mid

Może mnie ktoś poprawić albo opisać swoje doświadczenia czy lepiej wybrać silnik i baterie 36v czy 48v (napęd mid)?

Z tego co wyczytałem to 36v z zalet:
-Podczas testów wyszło że pozwala osiągnąc minimalnie więszy zasięg przy takiej samej jeździe na manetce w porównaniu z 48v

-Silnik 36v osiąga swoje optymalne obroty przy kadencji niższej czyli ok 60-90obrotów na minute korbą, a 48v wymaga kadencji często ok 120obrotów żeby osiągnąć max sprawność, dlatego jest bardziej polecany dla osób które jeżdżą częściej na manetce, dzieję się tak datego że np w Bafangu bbs02b producent stosuję takie samo przełożenie w silniku (czyli ok 21:1 chyba) dla obu wersji. Prawda to czy nie?

Wady:
-nieco mniejsza max moc osiągana podczas jazdy w porównaniu z 48v o tej samej mocy znamionowej

-czym bardziej rozładowana bateria to moc osiągana przez silnik się zmniejsza znacznie bardziej niż w przypadku 48v, czy to prawda czy mit?

-Niższe napięcie przy takiej samej mocy oznacza potrzebne większe natężenie prądu, więc wersja 36v o takiej samej mocy jak 48v może się bardziej grzać i mieć większe straty energii od wersji 48v. Prawda czy nie?

-Silnik 48v może być trwalszy niż 36v przez niższe natężenia prądu (zasada czy wyższe napięcie tym potrzebnę niższe natężenie prądu)
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 22 Maj, 2023   

Główne różnice, to większa prędkość. Reszta zależy od sposobu jazdy.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 23 Maj, 2023   

Przez pewien czas używałem bafang 350W 36v i ten napęd odsprzedałem koledze. Obecnie mam 750W 48v. Z moich obserwacji: 350 W jest ok, ale jednak po pewnym czasie brakuje mocy i prędkości. Natomiast jeśli wybieram sie na trasę z kolegą i jedziemy równym tempem np. 27-32 km/h u mnie prędzej spada moc baterii./obie 17,5 Ah/. Różnica osiąga 10-15% na trasie ok.40km.
reasumując: jeśli ktoś nastawia się na płaski teren i umiarkowaną prędkość 350W wydaje się być bardziej ekonomicznym wyborem. jak ktoś lubi coś więcej niż wycieczki to ten napęd jest za słaby - szczególnie na podjazdach.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 24 Maj, 2023   

Nie ma róznicy.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 735
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 24 Maj, 2023   

andypip, porównujesz dwa napędy. W obu przypadkach to są identyczne rowery z identyczną mechaniką? Przy zasięgu wiele zależy od ciśnienia w oponach, nawierzchni, ciężaru kierowcy, wiatru itp. To ma być mid, więc wiele zależy od przekładni, jej oporów i wielu innych czynników. Porównanie dwóch rowerów z różnymi silnikami i napięciem baterii nie bardzo ma sens.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 26 Maj, 2023   

jaxkubqq napisał/a:
Może mnie ktoś poprawić albo opisać swoje doświadczenia czy lepiej wybrać silnik i baterie 36v czy 48v (napęd mid)?
...

Bardzo dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie i poprawki są niepotrzebne :smile: .
Z mojej praktyki do jazdy w górach lepsza jest niższa kadencja i dlatego wybieram 36V.
Na długich podjazdach kadencja 60 to dla mnie optimum. Manetkę używam tylko gdy już nie wyrabiam oraz jako pomoc przy ruszaniu pod górę.
Moje założenia są takie, że silnik ma mi ułatwiać podjazd pod górę, a nie go przyspieszać (takie przyspieszanie pożera zresztą olbrzmie ilości prądu).
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group