|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria w dobrej cenie |
Autor |
Wiadomość |
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 716 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2023 Bateria w dobrej cenie
|
|
|
Znalazłem coś takiego na allegro, czy to możliwe żeby baterie lit-ion występowały w takim kształcie (bo mnie to raczej wygląda na li-po), czy ten gość nie wie wogóle co sprzedaje? Cena wydaje się b. atrakcyjna jak na tą pojemność Waga/pojemność pakietu by się zgadzała.
I jeszcze taki ma sterownik z rozstrzałem zasilania 18-64V, spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? czy to tylko taka chińska nalepka?
Pozdro, |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 977 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2023
|
|
|
https://www.olx.pl/d/ofer...28-IDUuuGC.html
Tu jest to samo na OLX.
Mogą być li-ion, mogą być li-po. Bez różnicy, napięcia te same.
Tylko te 12S do niczego mi nie pasuje. Najprościej przerobić to na 10S. Kupić 5 pakietów i zrobić z tego 6 pakietów 10S.
Pakiet wyjdzie 375 zł plus jakiś rozsądny BMS i będzie fajny akumulatorek do naszych pojazdów za rozsądne pieniądze.
Z drugiej strony patrząc można zrobić pakiet na samsungach 29E 10S10P w podobnej cenie na depakietach. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 716 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2023
|
|
|
A czy BMS ochroni baterię przed nadmiernym rozładowaniem, bo z takim zakresem zasilania 18-64V i 1,5kW pierwszy raz się spotykam. Takie 1,5kW na 72V to mam, jeździ to sobie na 20s10p i odłącza się przy 60V (i wydaje mi się że to raczej sterownik to odłącza). Ze sterownikami bldc zauważyłem że jest teraz lipa i albo chiny albo ceny zaporowe, stąd moje zainteresowanie. Ta bateria co wrzuciłem powyżej ma chyba niezłą cenę o ile trzyma te parametry. Ja to baterie na swoje potrzeby już mam
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 977 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2023
|
|
|
Bywają sterowniki na różne zakresy napięć. Typowo 24-36-48V. Najczęściej trafiają się 36-48V. Sterownik wtedy dobiera sobie napięcie odcięcia. Być może ten ma zakresy 24-36-48-60V, ale jeszcze takiego nie widziałem. Możliwe, że to tylko marketing.
BMS dobierasz do napięcia i prądu. Wtedy BMS zabezpieczy baterię, bez względu na parametry sterownika. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 716 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2023
|
|
|
No właśnie, bo ja też się z takim nigdy nie spotkałem, a chińskiego niestety nie znam.
Dzięki Tomku za tą fachową opinię
Pozdro |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2023
|
|
|
Pakiety 12S są budowane z ogniw LifePo4. Wtedy jest wlasnie max 42V |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 977 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2023
|
|
|
Dla tych ogniw max to 3,65 V ale w poakietach rowerowych balansery ścinają do 3,5V. Takie byly w rowerach kilka (nawet naście) lat temu. Obecnie raczej już do rowerów się nie spotyka. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 716 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2023
|
|
|
Kupiłem sobie już jedną taką baterię, i to jednak jest z lit-ion 28Ah z LGchem (pewnie spod Poznania) i te ogniwa mają płaski kształt. Tak naprawdę to jest w sumie 1308Wh (nalepka). Do roweru to słabo sie nadaje bo ciężka (9kg) i gabarytowo też kawał klocka. Ale do powerbanka awaryjnego do chałupy w czasie blackoutu mi sie nada. Takie 4szt + eaton 5130 (taki ups serwerowy gdzie było wcześniej 6s 12V/7Ah ale w wersji Pb) i powerbank 4kWh za ok 2,5k gotowy. No i połączyć trzeba solidnymi kablami. Teraz tu jest podane więcej informacji na ten temat
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|