ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawostki z prac serwisowych.
Autor Wiadomość
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 889
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 19 Cze, 2024   Ciekawostki z prac serwisowych.

Trafiają mi się nieraz ciekawe i śmieszne przypadki usterek w trakcie napraw elektryków.
Ostatnio wymieniałem gościowi akumulator, zamiast 4 żeli na pakiet litowy 48V. Jak większości wiadomo, żele 12V 12Ah mają rzeczywistą pojemność rzędu 9Ah pod większym obciążeniem. Mój pakiet miał 17,5 Ah więc teoretycznie 2x więcej, niż te żele, co powinno skutkować zasięgiem około 2x większym, niż na żelach. Gość przyjechał, bo mówił, że ma zasięg rzędu 15 km na tych litach a kiedyś na żelach przejeżdżał do 40 km. Pomyślałem sobie, że może w tym pakiecie, który mu założyłem trafiło się jakieś uszkodzone ogniwo i zaniżyło to parametry pakietu. No cóż... zdarza się najlepszemu. Wymieniłem pakiet na nowy, a stary do sprawdzenia. A tak przy okazji zauważyłem, że opony w tym jego trójkołowcu (przednie koło napędzane, dwa tylne wleczone) są łyse. Zupełnie wytarty bieżnik do gołej gumy. Gość twierdził, że to jakieś kiepskie opony, kiepska guma. Wyglądało to tak, jakby zrobił tym pojazdem dziesiątki tysięcy kilometrów. Ale coś mnie tknęło i zmierzyłem ciśnienie w tych oponach. Okazało się, że wszędzie miał ciśnienie od 0,88 do 1,1 atm. I tak sobie jeździł na flaku w każdym kole. A powinien mieć 2,5 atm w przednim i 3,5 atm w tylnych. Gość był cholernie zszokowany tym, jak mu napompowałem koła do prawidłowego ciśnienia, czyli tyle, ile jest max na oponie. I w ten sposób wyjaśniło się nadmierne zużywanie opon i spadek zasięgu ze względu na opory toczenia. Niepotrzebnie wymieniłem pakiet, ale trudno. Oba są na pewno sprawne.
Pamiętajcie, że w elektrykach powinno się pompować koła do maksymalnego ciśnienia opisanego na danej oponie. Ze względu na jej zużycie, jak i na zasięgi.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 889
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 23 Cze, 2024   

A tutaj mam ewenement na skalę światową. Takiego czegoś jeszcze chyba nikt nie widział ;)
Rower, jak rower, ale elektryczny, z tym, że wszystko ma w silniku. Sterownik, bateria i cała reszta.



Ładowanie w gniazdku zamontowanym w osi silnika :D



Ktoś uszkodził gniazdko ładowania wpychając blaszkę minusa w gniazdko do środka.
I tu się zaczęła tragedia. Żeby dostać się do przewodów gniazdka, trzeba było rozebrać cały silnik.



W tej osi są również dwa tensometry. Wszystko zalane silikonem tak, że wyciągniecie przewodów się nie udało. Wszystko się pourywało. W tle widać czarny pierścień z ogniwami. Też nietypowy, 8S i ładowarka 33,6V.



Na koniec udało się założyć nowe gniazdko.



Trzeba tylko przedłużyć przewody fazowe, bo inaczej nic nie pasuje, skoro skróciły się przewody od tensometru, które pourywały się przy wyjmowaniu gniazdka ładowania.
Nikomu nie życzę takiej zabawy z naprawą głupiego gniazdka za 4 zł.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group