ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pojazd Hybrydowy
Autor Wiadomość
xmen
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   Pojazd Hybrydowy

Witam
Na wstępnie chciałbym przedstawic swoją koncepcje pojazdu hybrdowego
mieśnio-silnikowego studjując to forum dowiedziałem sie wielu interesujących praktycznych rzeczy , koncepcji pojazdów z napedem elektrycznym i z przykroscią stwierdzam ze wieksza czesc mnie bardzo zraziła jezeli chodzi o budowe pojazdu taniego w eksplatacji i budowie , a ja potrzebuje pojazd do zastosowań codziennych -dojazd do pracy urzedow codzienne zakupu bliskie przejażdzki do znajomych ,to jest jakieś 95% zycia kierowcy jazdy 5% to dalekie wyjazdu np.słuzbowe ale do tego to mam samochod ,przedewszystkim budowa pojazdu EV nie jest tania gdyby patrzec na ceny gotowych pojazdów lub podzespolów do EV "ekonapedy" to komplet do roweru kosztuje ok 2000 zl , jezeli chcesz taniej to sie musisz nakombinowac - wady napedu eletrycznego to -cena układu -masa układu co ma istotne znaczenie przy rowerach, koszty eksplatacji wcale nie niskie jak to? ano akumulatory są do wymiany zuzywaja sie i nie są zbyt ekologiczne,napewno plusem jest cena paliwa{pradu} ekonapedy jakies 2 zl 100 km naprawialność silnika elektrycznego po tzw. spaleniu jest dość kosztowna chyba ze umiesz sam sobie przewinąc itp.
Skoro sa takie przeciw EV to po co sie zarejestrowałeś na tym forum ?
ano dla wiedzy i wymiany doświadczeń i poglądów no i niemusimy sie we wszystkim zgadzac ale rozmawiac trzeba
moja koncepcja to rower poziomy moze napewno obudowany to znaczy całoroczny , ale niestey napęd spalinowy dlaczego szczególy - www.rosz.com.pl/downloads/Rower_z_silnikiem.pdf
jakie ma on zalety - masa układu ok 7kg +1 benzyna duża moc 1,5 kM 1000wat 3 przełożenia, niskie spalanie 1l 100 km 4zł do przyjęcia, naprawialnosc układu , w koncu to silnik spalinowy 4 suw, jest mozliwość zasilania tego silnika z LPG rozmawialem z fachowcem od instalacji gazowych do aut ale to dodatkowa rozbudowa -kasa
cena niższa niż zestawu elektrycznego;
wada tego systemu to drozej za km niż na elektryku , ale 4 zl przy benzynie za 100 km jest do przyjecia za darmo sie nieda
troche glosniej
no i to ze mnie mozecie na forum zlinczować :]

POZDRAWIAM wszystkich konstruktorów czegokolwiek co ułatwia zycie człowiekowi
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Po pierwsze : nie wiem na jakiej podstawie sądzisz, że spaliniak będzie tańszy w eksploatacji od elektryka.
Po drugie - jazda rowerem z hałasującym z tyłu silnikiem to porażka...
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007   

Ja tez jestem zwolennikiem napędu elektrycznego, ale bardziej interesuje mnie Twoja koncepcja obudowanej "poziomki". Czy masz już jakieś konkretne pomysły? Ja też od dłuższego czasu zastanawiam się nad trójkołowcem z lekka obudową i napędem hybrydowym rowerowo/elektrycznym
Pozdrawiam
Jacek
 
 
xmen
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Gru, 2007   

Lisciasty napisał/a:
Po pierwsze : nie wiem na jakiej podstawie sądzisz, że spaliniak będzie tańszy w eksploatacji od elektryka.
Po drugie - jazda rowerem z hałasującym z tyłu silnikiem to porażka...


niczego nie przesądzam może bedzie to hybryda z elektrykiem , i nic nienapisałem
o tym ze jest taniszy od elektryka 2 zl 100 km , spalina ww. 4 zl 100
czy gra warta jest 2 złotych , patrzyłeś na ten silnik www.rosz.com.pl/downloads/Rower_z_silnikiem.pdf , jest ta ciekawa opcja i niezaprzeczysz ze jezeli chodzi o mase układu wypada lepiej od elektryka co przy konstrukcjach lekkich "roweropodobnych ma istotne znaczenie
o ekologi wspomne ze to i to truje bo truje wszystko co wytwarza człowiek sztucznie - i ten nieszczensny hałas to jest in plus elektryka
ale czy jadąc po drodze publicznej ktoś w tym harmidrze usłyszy twój hałas wsród zdezelowanych 10 letnich aut - czy ten silnik az tak hałasuje
,spełnia jak tam pisza jakies derastyczne normy UE
:D
 
 
xmen
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Gru, 2007   

Przepioor napisał/a:
Ja tez jestem zwolennikiem napędu elektrycznego, ale bardziej interesuje mnie Twoja koncepcja obudowanej "poziomki". Czy masz już jakieś konkretne pomysły? Ja też od dłuższego czasu zastanawiam się nad trójkołowcem z lekka obudową i napędem hybrydowym rowerowo/elektrycznym
Pozdrawiam
Jacek

Witam cała koncepcja jest zawarta na stronie
http://rydze.internetdsl.pl/trixo/
TRIX0 1
polecam koncepcja dograna do końca dla mnie idealne rozwiązanie mechaniczne roweru trzykołowego pochylajacego sie na zakretach
a wiec znoszącego siły odsrodkowe co umożliwia pokonywanie łukow zakretów
z predkosciami wiekszymi niz na sztywnym trojkołowcu-jak w "Teżewe", no i konfort kierowcy
jeszcze do tego osłona i mamy całoroczny pojazd
 
 
jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Mar, 2008   

A mnie się ta koncepcja podoba.Przy prędkości ok.40 km/h lub szybciej to i tak bardziej będzie słychać wiatr niż silnik.Jednak nie kupię takiego silnika (najtańszy ok 1350 zł)i nie zbuduję podobnego roweru gdyż:
rower to dla mnie tylko rekreacja ( do pracy wożę ze sobą oprócz własnego tyłka jeszcze drugi tyłek i minimum 100 kg różnych knotów ) a jak się to obuduje na całoroczne jeździdło to zacznie przypominać bardziej samochód i wszystkie osiągi wynikające z małej masy i 2 kół diabli wezmą.

Mimo to ogólna koncepcja jest bardzo ciekawa.Może należałoby taki reduktor obrotów i w ogóle cały system przeniesienia napędu zastosować do elektryka.(roweru oczywiście)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 27 Mar, 2008   

Elektrycznym za 2,-zł. / 100 km, to ja pojadę dość dużym samochodem osobowym.
W rowerze (w zależności od taryfy) to będzie ok. 30 gr. /100 km, ewentualnie jeszcze kwestia sprawności ładowarki, ale to niewiele.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2008   

xmen napisał/a:
Witam cała koncepcja jest zawarta na stronie
http://rydze.internetdsl.pl/trixo/
TRIX0 1

Z dużym zaciekawieniem oglądnąłem tą stronę i zapoznałem się ze szczegółami konstrukcji.
Rozwiązanie zwrotnic dość karkołomne (choć niewątpliwie bardzo pomysłowe) i przypuszczam, że w efekcie promień skrętu nie był rewelacyjny (nie znalazłem danych).
Sterowanie jak dla mnie dość dziwaczne, ale za to można pojazd spokojnie zostawić niezabezpieczony przed sklepem, bo i tak nikt go nie ukradnie (no chyba, że złodziej ukończył wcześniej dwumiesięczny kurs podstawowy nauki jazdy TRIXO :wink: ).
W każdym razie bardzo ciekawy pojazd, starannie wykonany i wart dalszego rozwoju.
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 03 Mar, 2010   

Ostatnio ciekawa hybryda:
http://opel.moto24.tv/amp...y_sredniej.html
Szkoda, że trochę spalinowa.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
flaytec
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Lip, 2010   

Witam.Ja zmeczyłem sie ostatnio budowaniem skutera i poszedłem po najprostszej linii oporu i po prostu kupiłem elektryczny TRIKKE. Jezdzi bez silnika,jako hybryda, i tylko na silniku.Wykorzystuje zasadę zachowania momentu pędu.(przenosząc mase do środka osi obrotu następuje przyśpieszenie tej masy)

url=http://w76.wrzuta.pl/obraz/4kmeJSiVVGr/na_trikke][/url]

url=http://w840.wrzuta.pl/obraz/42qeOh6LY7z/ja_na_trikke][/url]
i filmiki:






Myśle jednak ze ideałem byłby pojazd elektr gdzie po wyczerpaniu akum można dalej jechać przy jak najmniejszym wysiłku fizycznym.

Kiedyś widziałem takie buty z mini kółkami gdzie jakiś mechanizm był pod pięta i stawiając nogę napedzał on koło w tym bucie dając napęd do przodu.Przestępujac z nogi na nogę i trzymając swój ciężar jakby na pietach jechało sie szybko do przodu. Gdyby takie coś zastosować w Trikke ....żeby masa kierowcy była zamieniana w siłę pchającą pojazd.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010   

flaytec napisał/a:
....żeby masa kierowcy była zamieniana w siłę pchającą pojazd.


To może takie coś ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group