|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Rower elektryczny Mercury |
Autor |
Wiadomość |
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010
|
|
|
Dzisiaj rozebrałem sterownik celem zobaczenia jak to wygląda w środku.Nic szczególnego nie wypatrzyłem.Raptem 6 tranzystorów po 2 na uzwojenie.Znalazłem natomiast przy składaniu jedno wolne złącze 2-pinowe.Pomyslałem od razu,że to pewnie blokada predkości-ale odpiete? Sprawdziłam najpierw woltomierzem napiecie zmieniało sie od 0.82 do 3V, potem wpiąłem w szereg miliamperomierz i iprzy braku reakcji (przepływu prądu) sprawdzałem przy pokrecaniu manetką.Juz na podpiętym amperomierzu-działała blokada-jakby o połowę wolniej-czyli blokada była rozłączona fabrycznie.
Na to wynika,że podstawię sterownik na wyższe napięcie tak dla prób i zobaczę co sie dzieje. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
Jak dotąd, wszystkie zworki, które napotkałem zmniejszały szybkość silnika po ich zwarciu. Wygląda na to, że to normalka w tych sterownikach. Kiedyś, w jednym sprawdzałem co to daje i okazało się, że zmniejszało się napięcie podawane na manetkę. Nie wiem jak w innych. Każdy procesorek w tych sterownikach BLDC ma generator sterujący całym procesem generowania wirującego pola. Może tam trzeba pogrzebać. Jeszcze tego nie przerabiałem, ale właśnie może to jest metoda na zwiększenie szybkości? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|