ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Napęd elektryczny do roweru - pytania
Autor Wiadomość
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

A gdzie mogę dostać ładowarkę do systemu 36V 3x17Ah lub 48V 4x17Ah??
Jeżeli macie jakieś źródła to proszę podzielcie się.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

ahilles napisał/a:
A gdzie mogę dostać ładowarkę do systemu 36V 3x17Ah lub 48V 4x17Ah??
Jeżeli macie jakieś źródła to proszę podzielcie się.

Łączysz akumulatory równolegle na 12V i ładujesz dowolna ładowarką na do aku 12V
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

kolego eP, Twoj pomysł z kondziołami jest ciekawy, można by go nawet spróbować. Miałoby to sens w pojazdach, które mają małe akumulatory a duży silnik.
np taki
http://allegro.pl/item120...oj_piecyk_.html
2 sztuki w sumie 40V, 1F

Co do przełożeń to moim zdaniem nie masz racji. Silnik powinien mieć takie przełożenie aby przy nominalnych obrotach osiągać
dla 250W - około 30kmh
dla 500W około 40kmh

Absolutnie zle jest przełozenie, które przy nominalnych obrotach i 300W napędza do 60kmh, bo rower nie bedzie miał siły a silnik bedzie sie tylko grzał.

Ponadto nie wiem, czy masz doswiadczenie z rowerami elektrycznymi, ale cały pic w tym zeby nie pedałowac w trakcie jazdy. Inaczej to sie mija z celem. W elektrycznym rowerze mozna a nawet trzeba pedałowac przy ruszaniu - aby zminimalizowac straty w silniku ktory ma małą moc a żre tylko prąd

Silnik ma dobrą sprawność jeśli przełożenie jest miękkie - czyli duże.


przekładnia 1 stopniowa daje zysk, ale pod warunkiem ze daje odpowiednie przełozenie. Te przekladnie skuterowe projektowane są dla koła o obwodzie 1m. Jeśli podąłaczysz do koła 2,073m, to jest juz 2x ciezej, 2x mniejsza siła

Kondensatory nie mogłyby odzyskiwac predkosci bez odpowiedniego kontrolera - a jeszcze nie znalazł się nikt na forum kto cos takiego by zrobił. Jezdzac pojazdem elektrycznym i majac praktykę jezdzi sie w taki sposob, ze praktycznie sie nie uzywa hamulca. Dynamiki kondensatory nie zmieniłyby, gdyz z akumulatorów i tak nie brakuje prądu
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

Niestety nadal nie otrzymałem silnika ani nawet odpowiedzi
od sprzedającego aska46:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3114791

Tydzień temu rozmawialiśmy o tym z Adamem że sprzedający może być nieuczciwy
no i chyba wykrakaliśmy.

Tak więc budowa może się przedłużyć ponieważ moment otrzymania silnika
miał być jej genezą.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

eP - przepraszam najmocniej. Zamiast wcisnac cytuj, wcisnalem edytuj - i zniszczyłem całą Twoją treść. najgorsze jest to, ze nie moge tego przywrocic:(

A tak duzo napisales:(

Sorki jeszcze raz
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

Ahilles - niefartownie z tą sprzedającą. Ale moze jeszcze sie ułozy - widac ze jest niesolidna, ale towar wysyła. Wiec pewnie lada moment dojdzie
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

Arbiter napisał/a:
eP - przepraszam najmocniej. Zamiast wcisnac cytuj, wcisnalem edytuj - i zniszczyłem całą Twoją treść. najgorsze jest to, ze nie moge tego przywrocic:(

A tak duzo napisales:(

Sorki jeszcze raz


Nie przejmuj sie -wazne ze Ty przeczytales.
Jeszcze pewnie nie raz bedziemy to walkowali.
Skoro juz przeedytowales moj post
to skopiuj go i wklej jako swoj bo tak wychodzi jakbym
gadal sam ze soba :P

Co do przelozen to ja mam na to inny punkt widzenia.
Szczegoly sa w moim pierwszym poscie w innym watku.
Tylko juz go nie edytuj :oops:

Ja z e-rowerami nie mialem nic na razie do czynienia w praktyce.
Na rowerze jezdze od okolo 1 miesiaca bardziej intensywnie
tj zrobilem przez ten miesiac 300 km.

Wkolo mam sporo gorek i dla mnie celem e-roweru
to stabilizacja tetna w czasie jazdy i wysilku.
Ja rower traktuje jako lekarstwo nie przyjemnosc.
Na przyjemnosci to juz jestem troche za stary.

Co do przelozen to z Twojego punkyu widzenia masz
100% racji. Ale Twoj punkt widzenia to typowa jazda
dla jazdy najlepiej z wiatrem we wlosach.
Tez kiedys tak lubilem.
Jezeli jednak chcielibysmy uzyskac pojazd ktory bedzie
dalej spelnial funkcje roweru (a nie tylko byl jego atrapa)
to przelozenie powinno bc tak dobrane by rowerzysta
mogl na tyle pomoc silnikowi i zmniejszyc moment obciazenia
by silnik nie pobieral zbyt duzego pradu i sie nie przegrzewal.

Mozna tez przykrecic mu prad na kontrolerze jesli bedziemy
chcieli jechac wolniej i ostrozniej.

Natomiast duzy monment na plaskim terenie to
strata sprawnosci.
I to wlasnie dlatego musisz wozic ze soba taka mase aku.

Oczywiscie masz z tego duzo frajdy -ale po prawdzie
zrobiles sobie lekki e-skuter.
Twoja maszynka nie zacheca raczej do wysilku, bo tak i tak
aku oprozniaja sie niemal w tym samym tempie.

Wiem ze teoretyzujae bo niczego w praktyce nie zbudowalem.
Ale zanim bym zaczal cos budowac wlalbym dobrze
rozwazyc wszelkie za i przeciw by nie powielac bledow
ktore juz ktos dawno przerobil na wlasnej skorze.

Co do mocnych silnikow to ich podstawowa wada jest
stosunkowo duzy prad biegu jalowego i niska
sparwnosc przy juz dosc znacznym momencie obrotowym
(jak na potrzeby roweru -nie skutera ).

Ja nawet dla e-roweru widze sens stosowania mocnych silnikow
ale tylko wtedy jezeli mozna je odlaczac aby nie obciazaly mocno rowerzysty gdy chce jechac wolno po plaskim.

Byc moze na tym forum znajde ludzi ktorym spodoba sie moja idea i beda ja chcieli zrealizowac w praktyce.

Korzysci z e-roweru w przeciwienstwie do skutera
sa nieporownanie wieksze.
To darmowa silownia na wolnym powietrzu.
Mniejsze zapotrzebowanie na akumulatory - mozna pokusic sie
o zastosowanie wydajnych ogniw litowych nowej generacji.
Doladowac wtedy mozna szybko w 3-5 minut.
Jezeli robimy petle wokol domu to mozmy to robic szybko
w domu, jesli jedziemy dalej w teren to zawsze znajdziemy
sklep gdzie jest gniazdko na 230V bo maja kase fiskalna.

5 minut ladowania co 10-15 km czyli co 30-40 min jazdy
to raczej nie jest wielki problem a uwalniamy sie od
dobrych kilkudziesieciu kg aku. a zasieg mamy taki na jaki
mamy ochote.
Koszt baterii 40Wh ogniw litowych nowej generacji to
okolo 100$, a wytrzymywac powinny ze 3-4 lata.
W tym czasie na skuterze zajezdzilibysmy ze 4 komplety
po 3 aku minimm za okolo 600-700 pln, czyli dwa razy drozej.

Oczywiscie te ogniwa nie sa jeszce dostepne w tej chwili
ale pewnie w przyszlym sezonie juz beda.
Jezeli zas planujemy konstrukcje dopiero zaczac budowac
to raczej z mysla o nastepnym sezonie.

pozdr
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Sie, 2006   

Silnik dotarł!!
http://www.ahilles.republ...a8/galeria.html
odetchnąłem z ulgą.

Teraz poszukuję odpowiedniego kontrolera i nie wiem czy kupować przez
internet jak np. tutaj (36V):

http://sisco.pl/cgi-bin/b...20Zamienne&nh=1
(chociaż nie jest tu podane jakie moce on obsługuje)

czy też może ktoś z was ma jakieś cenne sugestie jakiego kontrolera użyć i gdzie szukać??? Albo może przerobić słabszy wymieniając tranzystory i diody??
Przypominam że mam silnik 36V 0,5kW
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Sie, 2006   

Spoko, ze dotarł;)

KOntroler - moze jakis kupic na 36V i sprobowac jezdzic na nim. Gdy sie upali wymienic tranzystor? A moze sie nie upali:)
 
 
ahilles
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sie, 2006   

A co powiecie o tym?
http://chinaxiangyang.en....Controller.html
Chyba genialny kontroler do mojego silnika, szukałem u nas, ale są tylko jakieś słabeusze od silników 250-350W. Napisałem też do firmy Jabel http://www.jabel.com.pl
żeby wycenili taką konstrukcję ale narazie nie otrzymałem odpowiedzi.
Napisałem też do tej fabryki w Chinach, ciekawe czy się odezwą?
 
 
jacenty
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sie, 2006   

Ja też pisałem do firmy Jabel i odpowiedzieli że są zainteresowani budową takiego sterownika ,ale z uwagi na sezon urlopowy , dopiero po wakacjach.(Te sprawy prowadzi pan Piotr Rybak z działu serwisu)
Zadałem im założenia 36-40V i 30 A .
Ich sterowniki maja skutecznie działający ogranicznik prądu i układ miękkiego startu. Ja spróbuję poczekać .
Myślę że wiecej zapytań ze strony internautów może ich zdopingować do pracy i pozwoli na redukcję ceny zestawu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group