ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   

Fajna maszyna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

Witam. Załączam fotki zamontowanego napędu na innej ramie wraz z piastą z 3biegową wewnętrzną przekładnią zaplecioną w innej obręczy stanowiącą nieodzowny element zestawu do silnikia z przekładnią i wolnobiegiem zamkniętego w aluminiowym korpusie. Rowerem tym przebyłem trasę 3 ZAGŁĘBIOWSKIEJ MASY KRYTYCZNEJ. :razz:

DSC01693.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 2,14 MB

DSC01692.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 1,96 MB

DSC01691.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 389 raz(y) 1,94 MB

 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

Akumulatory docelowo będą w zamontowanym na przedzie koszyku

DSC01695.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 404 raz(y) 2,09 MB

DSC01694.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 1,89 MB

 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

Orginalny niemiecki sterownik uszkodziłem przypadkowym spięciem, ale dobrze spisuje się chiński od skuterka dedykowany silnikowi na 24v i 350w. Na chińskim silniku 24v 300w nie grzał się ani modół ani silnik napędzający koło 20" z wieńcem 80z na piaście z wewnętrznymi biegami i hamulcem bęhbnowym SACHS. Po podaniu 36v modół lekko się grzał, silnik trochę mocniej, ale i osiągi były zadowalające.

DSC01697.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 389 raz(y) 2,43 MB

DSC01696.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 382 raz(y) 2,27 MB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

Niemcy też kupują od Chińczyków i udają, że to ich, zawsze taniej.
Fajna maszyna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

ten silnik jest z 1991r. może to jeszcze rodzima produkcja? :wink:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010   

Fajna konstrukcja.
Może kiedyś wspólnie coś "zmotamy" ;) ?
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Czw 16 Gru, 2010   

A to inna konwersja na tej ramie. Tym razem Chiński silnik 24V 300W-11zębów, pegi-brak pedałów, oraz piasta z bębnem hamulcowym i 3 wewnętrznymi biegami przekładni planetarnej firmy SACHS z nałożonym wieńcem 80zębów na zębatkę rowerową 18zębównałożoną na piastę, dzięki czemu przypasowały fabrycznie nawiercone 4 otwory w Chińskim wieńcu i zkręcone to wszystko jest śrubami z podkładkami i nakrętkami samokontrującymi przechodzącymi pomiędzy zębami zębatki rowerowej 18-zębowej i zkręconymi ze sobą. eliminuje to pracę mimośrodową wieńca a wewnętrzny wolnobieg pozwala na jednokierunkowe przeniesienie napędu i niweluje niepotrzebną pracę łańcucha, straty, opory i wychamowywanie jakie generuje silnik, niepotrzebne zużywanie się szczotek i komutatora, nagrzewania się silnika oraz ryzyko zeskoku łańcucha przy jeździe rozpędem. :wink:

889142ae0f.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 77,22 KB

 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011   

Witam. Zalicytowałem właśnie w opcji KUP TERAZ ramę od Simsona SR50. Zdjęcie przedstawia wylicytowaną ramę. Wszystko co jest na zdjęciu było przedmiotem tej licytacj oprócz ramy na kwotę 95zł + 40zł kurier. Mam zamiar zabrać się do przeróbki na EV zaraz jak dojdzie i czas pozwoli.

simson.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 406 raz(y) 20,13 KB

 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Czw 06 Sty, 2011   

www.creeyacht.pl/solar_2008.php

teraz zamówiliśmy nowego perma pms100, badania modelowe w toku i na przyszły rok będzie trzecia edycja łódki.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 10 Sty, 2011   

Moja dawna konwersja. Silnik 24v 300w wieniec 80z. Obydwa łańcuchy z jednej strony.

DSCF6636.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 1,02 MB

DSCF6631.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 1,04 MB

DSCF6630.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 1,06 MB

Ostatnio zmieniony przez andrzejIskierka Pon 10 Sty, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 10 Sty, 2011   

Mała ilość fotek niestety, ale z tyłu piasta z hamulcem bębnowym Sachs z nakręcanym wielotrybem, z przodu dynohub piasta Shimano HBNX70 z 3 watowym dynamem pod tarczę tutaj 203mm.

DSCF6640.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 330 raz(y) 1,03 MB

 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 10 Sty, 2011   

Był nawet głośny klakson na 24v z przyciskiem na kieurownicy po lewej stronie i 2 lampki rometowskie jedna pod drugą z wkręconymi żaróweczkami halogenowymi 6v 2,4w z gwintem E10, gdzie dynamo w piaście dawało zasilanie do jednej z tych lamp a z tyłu do 3 lampek LED z podtrzymaniem z kondensatora oraz podładowywało akumulatorki AA umieszczone w rurce aluminiowej do nurkowania poradzieckiej służące z kolei do mrugania przyciskiem na kierownicy po prawej stronie drugą lampką halogenową.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

Konstrukcja nie jest moja ale na "moim" osprzęcie (silnik 750W/36V + sterownik).
Zasilanie LiFePO4 36V (IMHO - zgrabnie wkomponowana w trójkąt ramy dzięki czemu uzyskano w miarę nisko położony środek ciężkości).
Zapraszam konstruktora na zlot (na razie nie zarejestrował się na forum ale mam nadzieję, że czyta :) ).

DSC02994.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 120,26 KB

DSC02993.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 347 raz(y) 122,85 KB

 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

Ładny rowerek:). Jak wypadają osiągi? Vmax? wh/km?

A to mój setup obecnie.



Chciałbym wrócić do aku w ramie. choć przy ten wadze aku na bagażniku nie robią problemu w prowadzeniu. Jednak docelowo będą potrzebne mi sakwy więc... Przesiadłem się na fulla bo wraz ze wzrostem prędkości brak tyłu stawał się uciążliwy...
Pozdrawiam:).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group