ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011   

toft napisał/a:
Jak wypadają osiągi? Vmax? wh/km?
Będę się musiał zapytać właściciela :)
toft napisał/a:
A to mój setup obecnie.
Ładniutki :)
toft napisał/a:
Chciałbym wrócić do aku w ramie.
W sumie to też mi to chodzi po głowie ale jak wiesz ja mam taką trochę .... nietypową (nie myślałem o tym przy zakupie :) ) i jedyne co mi pozostaje to obwiesić po bokach. Tylko będzie się chyba siedziało jak na koniu :mrgreen:
toft napisał/a:
Przesiadłem się na fulla bo wraz ze wzrostem prędkości brak tyłu stawał się uciążliwy...
No właśnie ... nasze ulice i chodniki kochane ... W sumie to full jest najrozsądniejszym wyjściem chociaż ma pewne ograniczenia (np. delikatnie mówiąc - problematyczny montaż fotelika dla dziecka).
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Hej
Tu właściciel tego TREKa 3900.
Akumulator jest wbudowany w aluminiową obudowę (jest lekka), można go wyjąć w krótką chwilę, naładować w domu i włożyć jak zajdzie taka potrzeba znowu na rower. Sterownik jest podwieszony (jak lampa tylnia) do sztycy podsiodłowej, na razie to tak wygląda.
Będzie poprawiony accu:
- dodana rączka, żeby go można było lepiej nieść,
- dodane zapięcie (podobne do tego po lewej) po prawej stronie na górze, żeby się lepiej ramy trzymał
- prawa część obudowy będzie taka, ze nie bedzie wystawać
- będzie zmieniona obudowa sterownika na mniejszą
- będzie dodany dodatkowy komputerek który tym steruje, ale na razie nie ma na to czasu...

Fajne to forum tak na marginesie...
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Napisz kolego ile waży cała konstrukcja, V-max, zasięg, czy sprzęt się grzeje?;)
Jakie wymiary ma twoje aku, gdzie zakupiłeś?
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Waży to tyle:
- rower 14kg
- accu - 4.5kg
- silnik chyba 5kg
Całość: 24.5kg
Nie grzeje się bardzo, choć na testy przyjdzie czas niebawem, wtedy będzie można napisać więcej. Zasięg i V-max nie przetestowane z uwagi na brak warunków (zima). Jak będę wiedział, to napiszę.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Kolego jaka zima? Zobacz jak za oknem słoneczko grzeje, śmigaj na rowerek i napisz nam chociaż V-max;)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Ostatnio wgłębiłem się w teorię i liczyłem zasięg dla pojazdu+kierowca 100kg przy 36V i 10Ah dla kilku prędkości. Wyszło tak jak w załączniku. Uwzględniłem 30% strat na silniku i brak pochyłości terenu. Stała prędkość.

TREK 3900.jpg
Moc silnika, prędkość, zasięg na wykresie
Pobierz Plik ściągnięto 374 raz(y) 56,49 KB

_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

@ Pawiel
Witam na forum :)

Gwoli uściślenia:
Silnik = 6kg
Sterownik + kabelki itd ... jakieś 0,5kg

Bardzo prosty patent na dokładne zważenie roweru:
Ustawiamy sobie zwykłą wagę "osobową" (czy jak niektórzy nazywają "łazienkową").
Stajemy na niej i odczytujemy wskazanie (hmmmm ...za dużo się jadło ostatnio ???!!! :lol: )
Robimy to samo ale podnosząc jednocześnie rowerek w łapkach.
Po odjęciu mamy masę pojazdu.

UWAGA: Nie robić tego ze skuterem lub samochodem. Waga najczęściej jest atestowana do 150kg a ponadto przepisy BHP ograniczają masę podnoszonych przedmiotów ( http://www.ciop.pl/30523 ) :cool:
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Dlatego napisałem "chyba" - pomyłka o 1kg na silniku...
Zważę, zmierzę, napiszę.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011   

Paweł rób szybciutko testy, bo już się doczekać nie mogę;)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Spoko.
Żeby zrobić testy, to w moim przypadku musi zakład rowerowy nacentrować porządnie koło, szprychy 3mm, bo jest nypel od WSK i ROMETA i jest z tym problem (brak klucza odpowiedniego). Więc próbuję teraz kombinować nowy klucz, bo sam centrować nie chcę - trzeba mieć w tym trochę praktyki, bo wyjdzie byle jak.
Pozdrawiam !
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Te szprychy to są w różnych długościach? Czy akurat jest jakiś rozmiar jeden do rometa który pasował do tego kółka?
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Ile może kosztować zaplecenie i wycentrowanie takiego koła? Robisz tylko tył?
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Szprychy mają 165mm długości i średnicę 3mm. Nypel ma bok 4,55mm w związku z tym nie pasuje do niego żaden klucz. Trzeba więc dorobić klucz.
Żeby zrobił to zakład, trzeba klucz im dostarczyć. Z tym jest związane opóźnienie.
Wycentrowanie koła w Warszawie kosztuje 40zł, a w miejscowościach przyległych 15-20zł i robią to bez problemu. Szprychy sa o jednakowych długościach.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Klucze z motorowerów nie pasują?
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

hmm. Nie wiem. Nie mam czasu ani chęci kupować i próbować coraz to kolejne klucze. Z tego co porównywałem na zasadzie analogii produkty (analogii, bo w opisach kluczy królują nie milimetry a liczny oznaczaające rozmiary - np. 11,12,13, itd.), to nie ma klucza takiego, który by pasował pod te 4,55mm. Więc trzeba samemu niestety. A szprychowałem tylnie koło, przednie jest takie jak było w oryginale.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group