ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Rozumiem ze szprychy w twoim kole sa poddobnej długosci, pytam czy sa rozne dlugosci do nabycia/produkowane... czy tez jest tylko jedna dlugosc owe 165 pod komkretny model kola do konkretnego motorowerka i akurat zapasowaly
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Ta podana przeze mnie długość to długość jaka według mnie pasuje jak ulał. W handlu są różne długości i różne średnice szprych. Generalnie nie szukałem innych, ale te akurat które zakupiłem są od WSKi. No i dodam, że ciężko mi było je kupić, pomógł kolega który borykał się z tym samym problemem.
Te 165mm to szprychy pasujące oryginalnie do ROMETA i WSK, kupione na Allegro.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011   

Przyznam, że trochę jestem zaskoczony tym, że wszystkie szprychy mają jednakową długość skoro jest to koło tylne. Co innego z przodu.
Dodam, że nie jestem specjalistą z tego zakresu ale byłem instruowany przez wyspecjalizowany serwis :cool: (ponadto było cokolwiek na ten temat na różnych stronach poświęconych m.in. e-rowerom; dostępne są również "kalkulatory" do obliczania).
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Ja też nie jestem specjalistą, ani się za takowego nie uważam. Domniemam, że i u mnie powinny mieć te szprychy różne rozmiary. Z problemem zetknałem się pierwszy raz, z mojego punktu widzenia akurat mi się udało. Idąc dalej tym tropem, pewnie udało mi się z tymi szprychami, bo "piasta" ma tak dużą średnicę, że pewnie tutaj nie gra to roli, a może gdybym miał silnik o mniejszej mocy (średnicy), to na tym temacie bym się przejechał.
Prawda jest też taka, że żaden zakład który się podejmował wyliczenia długości szprych nie zrobił tego dokładnie, a szprychy przez niego wskazane po prostu nie pasowały na długość. A o grubości nie wspomnę.
Dodam też, że założenie szprych 3mm i nypli wymagało rozwiercenia o około 1.5 mm (średnica) otworów w obręczy Alexrims DM24 (wydaje mi się że jest na tyle mocna, że da radę).
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Różne długości szprych z lewej i prawej strony wynikają z przesunięcia csałości piasty w lewo celem zrobienia miejsca na wielobieg. W wielu silnikach np u mnie różnica odległości otworów na szprychy z lewej i z prawej jest niewielka. Stąd pasują mniej więcej szprychy tej samej długości.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

W LIDL jest teraz promocja od wczoraj na odzież rowerową i liczniki. Warto zwrócić uwagę...
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Ja idę zobaczyć ten wieszak na rower;)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

He He ... już się wczoraj obkupiłem :)
Licznik z tej nie jest taki zły. Znacznie szybciej reaguje na zmianę prędkości (szybko skanuje i przetwarza na wynik) niż mój chiński który niedawno kupiłem (chociaż tamten był ... tańszy ;) ).
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 18 Mar, 2011   

Ja mam w planie kupić coś takiego:
licznik
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 19 Mar, 2011   

Jednak kupiłem sobie licznik lidlowy, jest spoko, 3 lata gwarancji;)
Zobacz czy przypadkiem taki klucz by Ci pasował?
Klucz
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 23 Mar, 2011   

Vmax = 39,6kmh
ładowanie 1h40min = 8.39km
temp = 6.5 C

Accu: 10Ah, 36V LiFePO4 naładowane nawet nie w połowie, nie wiem ile wpompowało się ładunku, ale jechałem cały czas na maxa, czyli 35...39kmh

Ale się ludzie na przystankach patrzą... conajmniej jakby UFO zobaczyli (noc, 2 mrugające światła przód, jedno tył). Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 23 Mar, 2011   

Eee no to elegancko;)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 23 Mar, 2011   

@ Pawiel
No to nieźle go rozbujałeś. Ja na moim zestawie (taki sam silnik tylko z przodu) wydusiłem chyba nieco mniej (jakieś 35km/h) ale też pomiar był delikatnie ujmując "mało miarodajny". Więc ... kto wie ??? Zrobi się nieco cieplej to porobię nieco pomiarów i "opublikuję" wyniki bo wiele osób pyta o Vmax, zasięg, kWh/km itd....
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 24 Mar, 2011   

Wiele osób pyta o różne parametry w sumie. Dla mnie najważniejszym parametrem eksploatacyjnym jest zasięg przy danej prędkości. A to nie jest jeszcze pomierzone. Vmax to mniej ważna rzecz, zważywszy na to, że 40kmh to i tak już lekka przesada, a zasięg maleje drastycznie ze względu na opory powietrza...
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Mar, 2011   

Ja zawsze testuję swoje pojazdy (jeśli chodzi o jednoślady) przy pełnej prędkości i przy około 18-20 km/h. Wtedy wiadomo dokładnie na czym się siedzi ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group