|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Audi A3 e-tron |
Autor |
Wiadomość |
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 Audi A3 e-tron
|
|
|
To czteroosobowy samochód z napędem hybrydowym typu plug-in z dwoma silnikami i litowo-jonowymi akumulatorami, które potrafią zgromadzić energię umożliwiającą pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu 54 kilometrów.
Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100 proc. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze.
Jak już wspomnieliśmy powyżej, audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM). System dysponujący łączną mocą 175 kW (238 KM) rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h.
Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji.
Sercem audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym.
Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji.
Jestem ciekaw ile będzie kosztować:D Niezłe połączenie czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 211 KM i elektryk o mocy 27 KM. |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
Trochę dziwi mnie tak mała moc silnika elektrycznego. Jeśli ktoś lubi jeździć bardziej dynamicznie to będzie niepotrzebnie włączał co chwile silnik spalinowy.
Ale ogólnie jest fajne |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
Po mieście można się bujać na samych aku:D Dla porównania Prius ma około 70KM na elektryku w II generacji. |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
Robsonik20 napisał/a: | Po mieście można się bujać na samych aku |
No to ja wiem, ale popatrz na sylwetkę tego auta i zestaw to z mocą 27KM nawet jeśli koni elektrycznych. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011
|
|
|
Te moce różnych silników nie można dodawać. Każdy z tych silników ma swoją moc w różnym przedziale obrotów i sie uzupełniają. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|