ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Audi A3 e-tron
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   Audi A3 e-tron

To czteroosobowy samochód z napędem hybrydowym typu plug-in z dwoma silnikami i litowo-jonowymi akumulatorami, które potrafią zgromadzić energię umożliwiającą pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu 54 kilometrów.

Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100 proc. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze.

Jak już wspomnieliśmy powyżej, audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM). System dysponujący łączną mocą 175 kW (238 KM) rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h.

Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji.

Sercem audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym.

Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji.


Jestem ciekaw ile będzie kosztować:D Niezłe połączenie czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 211 KM i elektryk o mocy 27 KM.
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

Trochę dziwi mnie tak mała moc silnika elektrycznego. Jeśli ktoś lubi jeździć bardziej dynamicznie to będzie niepotrzebnie włączał co chwile silnik spalinowy.
Ale ogólnie jest fajne :)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

Po mieście można się bujać na samych aku:D Dla porównania Prius ma około 70KM na elektryku w II generacji.
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

Robsonik20 napisał/a:
Po mieście można się bujać na samych aku

No to ja wiem, ale popatrz na sylwetkę tego auta i zestaw to z mocą 27KM :-P nawet jeśli koni elektrycznych.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Te moce różnych silników nie można dodawać. Każdy z tych silników ma swoją moc w różnym przedziale obrotów i sie uzupełniają.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group