ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011   

Albo żeby nie robić długich testów podaj pobór prądu przy różnych prędkościach.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 29 Mar, 2011   

Można i tak, tylko że droga nigdy nie jest równa, są przystanki (chociażby na światłach, przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach), jedzie się raz pod górę a innym razem w dół, wiatr wieje z przodu, z boku i z tyłu. Sumując to wszystko razem i tak są straty, więc najbardziej przybliżonym do rzeczywistości jest pomiar w terenie w jedną i w drugą stronę (powrót po tej samej trasie, bo jak raz było z górki, to teraz jest w pod górę). Itd.
Więc trzeba wiedzieć ile prądu "żre" rower normalnie (chociażby po to, by skalkulować ile można jeszcze przejechać, albo jaki wpływ mają opory powietrza) i ile "średnio".
Na razie pomiarów brak, jak będę znał wynik to napiszę....
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2011   

Może to trochę nie na temat, ale może moderator mnie nie skarci :)
Ciekawy odcinek motodziennika o pojazdach EV....
http://moto.pl/MotoPL/10,...je_hybryde.html

Wkrótce wyniki testu zasięgu - następny tydzień. Jak da radę to będzie filmik z telemetrią (v, I, U, pojemność, GPS, itd.). Jak da radę oczywiście.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Oto obiecane dane, będą one powiem "średnio szczegółowe", bo jakoś nie miałem okazji przetestować sprzętu tak, jakbym chciał. Mowa o bardziej wyrafinowanych testach, np. jak się ma zasięg do prędkości (tu chyba każdy wie jak to jest, ale oczywiście mowa o moim przypadku).
Ładowanie:
- do końca trwa około 5 1/2h
- ładowarka bierze od 85W na początku do 91W przy samym końcu ładowania
Jazda:
- prędkość maksymalna bez pedałowania - 39,5 kmh na prostej
- zasięg po 180 minutach ładowania - 13,5km (dwukrotne ładowanie 3h dało taki sam zasięg, jazda bez wspomagania z Vsr=34kmh, dużo zatrzymań z powodu skrzyżowań i przeszkód, asfalt).
- prędkość przy lekkim (ale szybkim) pedałowaniu i maksymalnej mocy dostarczonej z accu: 45kmh (ograniczona stosunkowo "słabym" wolnobiegiem - mam na myśli zbyt dużą ilość ząbków na najmniejszej zębatce).

Z moich obliczeń wynika, że jeżeli założyć, że się rowerowi nic a nic nie pomoże, to pełne ładowanie powinno starczyć na przejechanie 20km z Vmax = 40kmh. W praktyce, z powodu skrzyżowań i innych czynników, prędkość średnia jest jednak mniejsza, dlatego myślę, że zasięg będzie większy o kilka km (może 23-24km, jednak tego nie sprawdzałem).

Przydałby się licznik amperogodzin "wpomopwanych" do accu i "wypompowanych" z niego.
Dało by to możliwość oszacowania sprawności całego urządzenia (należałoby wziąć pod uwagę sprawność ładowania accu i sprawność eksploatacji pojazdu w ruchu). Ale to taka dywagacja nie mająca związku z tematem tego postu.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Osiągi bardzo fajne zważywszy na to, że masz bardzo lekką i małą baterię;)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Co do kosztów eksploatacji, wychodzi około 1gr/km (mierzone licznikiem kWh). Cena 1kWh to około 0,5967zł.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Musisz ładować w taryfie nocnej, będzie połowę ceny.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Najgorzej jak ktoś ma licznik całodobowy:)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Każdy może sobie szybko zalatwić dwutaryfowy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

A tak na poważnie, licznik 2-taryfowy przy jeździe rowerem jest raczej niepotrzebny. inna sprawa, jak się ląduje spore pojemności - wtedy to tak.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Dzis nie moglem jechac swoim rowerem elektrycznym do pracy wiec pojechalem komunikacja. Kupilem bilet dobowy. Po przliczeniu wyszlo ze wydalem kasy na miesiac ladowania akumulatorow. ;)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Hehe wcale się nie dziwie:D Ja będę tankować w pracy;) Koszty będę mieć zerowe.
 
 
arkadiusz kopeć
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2011   

witam wszystkich-na zdjęciach ze zlotu w żyrardowie widziałem piagio porter-zna ktoś właściciela lub kontakt z nim? z góry dziękuję
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011   

Jest o tym Piaggio w relacji ze zlotu: http://www.samochodyelekt...011_relacja.htm
Chodzi o firmę EXTREME BLDC.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

Test ride:

Prędkość stała, ustawiona na sterowniku: 22kmh
Dystans przejechany do chwili wyczerpania baterii: 41km
Zero pedałowania z mojej strony - cały czas jazda na bateriach.

Może by i było więcej, ale pod koniec jazdy (ostatnie 2 minuty jazdy) z nudów zwiększyłem prędkość do 30kmh, a to chyba spowodowało zbyt duży spadek napięcia i odcięcie zasilania przez BMS.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group