|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011
|
|
|
Albo żeby nie robić długich testów podaj pobór prądu przy różnych prędkościach. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2011
|
|
|
Można i tak, tylko że droga nigdy nie jest równa, są przystanki (chociażby na światłach, przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach), jedzie się raz pod górę a innym razem w dół, wiatr wieje z przodu, z boku i z tyłu. Sumując to wszystko razem i tak są straty, więc najbardziej przybliżonym do rzeczywistości jest pomiar w terenie w jedną i w drugą stronę (powrót po tej samej trasie, bo jak raz było z górki, to teraz jest w pod górę). Itd.
Więc trzeba wiedzieć ile prądu "żre" rower normalnie (chociażby po to, by skalkulować ile można jeszcze przejechać, albo jaki wpływ mają opory powietrza) i ile "średnio".
Na razie pomiarów brak, jak będę znał wynik to napiszę.... |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2011
|
|
|
Może to trochę nie na temat, ale może moderator mnie nie skarci
Ciekawy odcinek motodziennika o pojazdach EV....
http://moto.pl/MotoPL/10,...je_hybryde.html
Wkrótce wyniki testu zasięgu - następny tydzień. Jak da radę to będzie filmik z telemetrią (v, I, U, pojemność, GPS, itd.). Jak da radę oczywiście. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011
|
|
|
Oto obiecane dane, będą one powiem "średnio szczegółowe", bo jakoś nie miałem okazji przetestować sprzętu tak, jakbym chciał. Mowa o bardziej wyrafinowanych testach, np. jak się ma zasięg do prędkości (tu chyba każdy wie jak to jest, ale oczywiście mowa o moim przypadku).
Ładowanie:
- do końca trwa około 5 1/2h
- ładowarka bierze od 85W na początku do 91W przy samym końcu ładowania
Jazda:
- prędkość maksymalna bez pedałowania - 39,5 kmh na prostej
- zasięg po 180 minutach ładowania - 13,5km (dwukrotne ładowanie 3h dało taki sam zasięg, jazda bez wspomagania z Vsr=34kmh, dużo zatrzymań z powodu skrzyżowań i przeszkód, asfalt).
- prędkość przy lekkim (ale szybkim) pedałowaniu i maksymalnej mocy dostarczonej z accu: 45kmh (ograniczona stosunkowo "słabym" wolnobiegiem - mam na myśli zbyt dużą ilość ząbków na najmniejszej zębatce).
Z moich obliczeń wynika, że jeżeli założyć, że się rowerowi nic a nic nie pomoże, to pełne ładowanie powinno starczyć na przejechanie 20km z Vmax = 40kmh. W praktyce, z powodu skrzyżowań i innych czynników, prędkość średnia jest jednak mniejsza, dlatego myślę, że zasięg będzie większy o kilka km (może 23-24km, jednak tego nie sprawdzałem).
Przydałby się licznik amperogodzin "wpomopwanych" do accu i "wypompowanych" z niego.
Dało by to możliwość oszacowania sprawności całego urządzenia (należałoby wziąć pod uwagę sprawność ładowania accu i sprawność eksploatacji pojazdu w ruchu). Ale to taka dywagacja nie mająca związku z tematem tego postu.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011
|
|
|
Osiągi bardzo fajne zważywszy na to, że masz bardzo lekką i małą baterię;) |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Co do kosztów eksploatacji, wychodzi około 1gr/km (mierzone licznikiem kWh). Cena 1kWh to około 0,5967zł. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Musisz ładować w taryfie nocnej, będzie połowę ceny. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Najgorzej jak ktoś ma licznik całodobowy:) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Każdy może sobie szybko zalatwić dwutaryfowy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
A tak na poważnie, licznik 2-taryfowy przy jeździe rowerem jest raczej niepotrzebny. inna sprawa, jak się ląduje spore pojemności - wtedy to tak. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
pzinek
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Dzis nie moglem jechac swoim rowerem elektrycznym do pracy wiec pojechalem komunikacja. Kupilem bilet dobowy. Po przliczeniu wyszlo ze wydalem kasy na miesiac ladowania akumulatorow. |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011
|
|
|
Hehe wcale się nie dziwie:D Ja będę tankować w pracy;) Koszty będę mieć zerowe. |
|
|
|
|
arkadiusz kopeć [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011
|
|
|
witam wszystkich-na zdjęciach ze zlotu w żyrardowie widziałem piagio porter-zna ktoś właściciela lub kontakt z nim? z góry dziękuję |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011
|
|
|
Test ride:
Prędkość stała, ustawiona na sterowniku: 22kmh
Dystans przejechany do chwili wyczerpania baterii: 41km
Zero pedałowania z mojej strony - cały czas jazda na bateriach.
Może by i było więcej, ale pod koniec jazdy (ostatnie 2 minuty jazdy) z nudów zwiększyłem prędkość do 30kmh, a to chyba spowodowało zbyt duży spadek napięcia i odcięcie zasilania przez BMS. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|