ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

Piękne wyniki:)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011   

Wynikało z tego, że prąd był równy 5A, co pozwoliło ujechać 2h (accu 10Ah). Potwierdza się tez tutaj prawdziwość wzorów na moc, jaką należy włożyć w utrzymanie prędkości ze strony:
http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm
Tutaj trzeba uwzględnić jakieś 15-20% strat (czyli jak nam wychodzi że mamy włożyć w jazdę 100W, to z poprawką będzie 120W).
Jazda takim rowerem, który potrafi błyskawicznie się rozpędzić do prawie 40kmh jest trochę nudna z taką prędkością, ale cóż, trzeba było sprawdzić.
Jeszcze mnie kusi przejechać się z v=15kmh, ale tutaj zanosi się na zasięg 85km, a to może być strasznie nudne. No, może kiedyś sprawdzę.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011   

Musiałbyś zarezerwować sobie cały dzień na testy:P
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Dzisiaj miałem okazję pojeździć sobie rowerem po górkach. To jest dopiero świetna sprawa. Pod górkę, pod którą jechało się do tej pory ledwo co, gdzie pot się lał z czoła i nie tylko rowerek wjeżdża z dużą (jak na zwykły rower) prędkością. A inni cykliści mogą popatrzeć ze zdumieniem....
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Czytając sobie forum natknąłem się na różnego rodzaju informacje o zasięgu, itd. Najbardziej w sumie miarodajnymi danymi do porównania są Wh. U mnie accu ma 360Wh. Pobór mocy wygląda tak:
- przy 33kmh (średnio) wychodzi 17Wh/km
- przy 22kmh (średnio) wychodzi 9Wh/km
Myślę że te 9Wh to bardzo dobry wynik. Ale nie wiem, w sumie nie mam nic do porównania.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
OKB
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Pojazdy elektryczne zaprojektowane i wykonane przez firmę:
Ośrodek Konstrukcyjno Badawczy - OKB

http://www.youtube.com/watch?v=S0jkmFllta0
http://www.youtube.com/watch?v=ICN2Flh33TY
http://www.youtube.com/watch?v=pT6MMkC0X_M


www.okb1.com.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

Fajne maluszki, chociaż raczej bardzo wolnobieżne, a wielu sie uczepi estetyki, bo nie jest podobne do 5-cio osobowego MERCA za 300,-tyś.zł.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

strasznie paskudne te pojazdy , poza tym "ośrodek badawczy" może by pokazali co oni badają i nad czym znowu tak bardzo innowacyjnym pracują ?? Bo jeśli jeżdżą tymi jeździdełkami wyposażonymi w typowe szczotkowe silniki z prostym kontrolerem na paru tranzystorach to ja nie wiem co oni chcą tu badać i czemu nazwali się szumnie ośrodkiem badawczym.Ośrodek badawczy powinien wprowadzać jakieś nowe rozwiązania a póki co to oni pokazują jak jeżdżą po polbruku swoimi pojazdami o mocno dyskusyjnym wykonaniu i estetyce. Wciąż jest takie przekonanie że jak ktoś skleci jakiegoś mastodonta elektrycznego który jeździ i się trzyma kupy to już jest przeXXuj i mega- badacz ośrodkowy :mrgreen:

Takie jest moje zdanie.Przepraszam jeśli kogoś przypadkiem uraziłem.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

telemah napisał/a:
Przepraszam jeśli kogoś przypadkiem uraziłem.
Poczytaj może na spokojnie (i trzeźwo) wszystkie swoje posty na tym forum.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

To forum nie służy krytykowaniu wszystkiego co elektryczne, tylko służy wymianie doświadczeń z budowania i użytkowania pojazdów elektrycznych. Jeśli się komuś nie podoba wygląd, nie zatrzyma te uwagi dla siebie, bo dla nas wygląd nie jest najważniejszy na ten moment. To się dopracuje, jeśli będą to ostateczne efekty mechaniczne i elektryczne. Na razie są to prototypy, a nie produkcja wielkoseryjna.
Czepianie się wyglądu w każdym poście będę sukcesywnie usuwał. To nie jest meritum spraw na tym forum.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

Może to nie jest miejsce na wylewanie żali i boleści, smutków, nostalgii i rozpaczy, ale... nasuwa mi sie jedna refleksja, która powinna być niejakim bodźcem do przemyślenia przez innych niektórych spraw, kiedy są jeszcze przed zakupem i złożeniem roweru.
Mam accu 10Ah 36V i używam go dosyć intensywnie (codziennie), sprawuje się świetnie, nie da się ukryć. Jest jedno "ale"... Gdy się chce na prawdę pojeździć (nie 25-35kmh, a znacznie więcej, ponad 50km), to przydałby się większy, np. 16Ah, co dałoby w moim przypadku minimalnie 32km (vmax) a rozsądnie, tak około 68km (Vsr = 23kmh, lekko ponad 3h jazdy).
Może i bym nic nie mówił złego na temat takiej pojemności accu, ale coraz bardziej wychodzi, że sterownik Criuse Controller Goldenmotor'a nie za bardzo nadaje się do wspomagania jazdy (opieram się na swoich doświadczeniach, ale bez używania Pedal Asist no i na radach i uwagach jednego z doświadczonych forumowiczów).
Pozdrawiam
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

Pawiel, Jeśli możesz to zrób następujący test: Rozpędź rower do tych 23-25km/h i "wrzuć" tempomat. Spróbuj w ten sposób przejechać maksymalnie długi dystans. Sam jestem ciekaw jak to wpłynie na zasięg bo sam jeżdżę raczej na krótkich trasach i ciężko mi coś powiedzieć o wpływie spokojnej jazdy na zauważalne zwiększenie dystansu pokonanego na danej baterii.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

Tutaj stykają się dwa, lub trzy problemy:
1. Zasięg jazdy przy stałej prędkości.
2. Wpływ bezustannego hamowania i przyśpieszania na zasięg całego roweru przy prędkości vmax takiej samej jak w punkcie 1.
3. Zasięg przy bezustannym hamowaniu i przyśpieszaniu, ale przy prędkości średniej takiej, jak w punkcie 1.
"Bezustanne hamowanie i przyśpieszanie" to normalny ruch uliczny. Test w punkcie 1 musiałby się odbywać na spokojnej drodze, na którą rower musiałby być dostarczony (by uniknąć warunków nr 2 i nr 3, czyli ruchu ulicznego. Na pewno zrobię taki test.

Mam tylko jedno pytanie. Czy mogę jechać (umiarkowanie - do 20kmh) na ODPIĘTYM akumulatorze, pedałując bez oczywiście żadnego wspomagania? nie spowoduje to spalenia Criuse Controller'a?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 29 Maj, 2011   

Nic mu nie będzie.
Ja kiedyś jechałem (bez aku) ze sporej górki tak, że diody na manetce dawały po oczach i nic się nie stało :)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011   

No to dobra informacja, bo w instrukcji złożenia całego zestawu było napisane, że jest to możliwe. Ciekawy jestem jak jest z ładowaniem accu podczas jazdy. Osobiście z tego nie korzystam, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group