ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zakup skutera dla ON.
Autor Wiadomość
yanusz52
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   zakup skutera dla ON.

Witam,
jestem osobą niepełnosprawną i chcę kupić używany skuter tzykołowy Booster trophy 5.
Mogę wydać 2000pln. Proszę o podpowiedzi na co zwrócić uwagę, jak ocenić stan
baterii oraz o co pytać sprzedającego. Od kilku lat wspomagam oddychanie tlenem
i chodzenie sprawia mi duży wysiłek. Mając taki pojazd zabieram butlę z tlenem(10kg)
i wreszcie mogę wyjść z domu.Wszelkie wskazówki będą dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam Janusz.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Stan wizualny na pewno. Baterii na oko nie da się sprawdzić. Bez przyrządu, to tylko jazda do rozładowania baterii i sprawdzenie zasięgu. Ewentualnie przemierzenie baterii testerem.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

zeeltom - jaki tester polecasz do baterii?
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

Ja używam baterii żelowych, to sprawdzam je zwykłym testerem akumulatorów kwasowych, pod obciążeniem. Najlepiej je sprawdzać po rozładowaniu pakietu. Wtedy widać wyraźnie, czy trzymają wszystkie mniej więcej jednakowo, czy któryś odstaje od reszty.
Coś takiego:
http://allegro.pl/profesj...1594665129.html
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

zeeltom - dziękuję za info. Już zamówiłem :grin:

yanusz52
Gdy będziesz kupował wózek używany to jest duże prawdopodobieństwo że akumulatory będą zużyte. Przy wymianie akumulatorów (raczej na 99% są tam zainstalowane żelowe) musisz zwrócić uwagę na typ akumulatora. Niestety nie każdy nadaje się do pracy cyklicznej.
Aktualnie testuję z moim synkiem pojazd który mu buduję i jak do tej pory jazdy próbne były bardzo krótkie więc nie zauważyłem kiepskiej jakości prawie nowych akumulatorów, które zastosowałem. Gdy chcieliśmy pojeździć dłużej to okazało się że na niewiele dłużej wystarczają.
Warto więc zajrzeć na stronę producenta (w jakimś temacie Zbyszek Kopeć podawał linki do strony gdzie były dokumenty opisujące eksploatację i charakterystyki żelowców Europower) i obejrzeć charakterystyki rozładowania. Akumulatory jednej firmy o tej samej pojemności i napięciu, znacznie różnią się możliwościami rozładowywania dużymi prądami, więc trzeba zwrócić uwagę na oznaczenia. Ja kupiłem typowe aku do pracy buforowej dla których czas rozładowania prądem rzędu 2C (mam 14Ah więc u mnie 28A) wynosi kilka minut bo przy dużych prądach, rzeczywista pojemność drastycznie maleje. Własnie kilka minut zaobserwowałem przy jeździe po nierównym trawniku gdzie silnik ciężko pracował a regulator się wyczuwalnie grzał.
Zresztą w kwestii akumulatorów, gdy będziesz musiał kupić nowe, jest kilka tematów gdzie można sobie poczytać doświadczenia i polecanych producentów. Inni bardziej doświadczeni koledzy też Ci pomogą.
Powodzenia :smile:
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group