|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
IMAX B6 - Wtyczki do balansera poszukuję |
Autor |
Wiadomość |
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011 IMAX B6 - Wtyczki do balansera poszukuję
|
|
|
Siemka.
Otóż nabyłem ostatnio ten kombajn do ładowaniai (naprawdę jestem pod wrażeniem jej możliwości, chyba jedyne do czego można się przyczepić to brak ładowania ogniw które nie przekraczaja minimalnego zalecanego napiecia, ale przecież mozna to obejść... ale do rzeczy...), zestaw nie zawierał wtyczek do balansera.
W ładowarce są gniazda które wyglądaja jak te które mozna spotkać w różnorakim sprzęcie elektronicznym i służą tam do łączenia ze sobą płytek drukowanych za pomocą wiązek przewodów lub taśmy podobnej do tej spotykanej w napedach hdd (mniejszą ilością żył ofc.).
Spotykałem sie z takimi wtyczkami wielokrotnia. Zazwyczaj przy rozbiórkach, niestety nie przewidziałem że mogą mi się kiedyś przydać i zwykle lądowały w koszu. Teraz żałuje, jak to mówią 'Mądry Polak po szkodzie Znalazłem jakieś, wymagały docięcia, bo były na wiecej niż 7pin tylko maja za krótkie kable jak na mój pakiet 12p6s, trzeba by je przedłużać, ale to już ew. plan B.
Dziwne, ale objechałem wczoraj wszystkie (3) sklepy z elektroniką u siebie w mieście i nic podobnego nie mieli.
Wymiary największej wtyczki (7 pinów):
szer. - 18,3mm
wys. - 4mm
gł. - 7mm
odl. pom. dziurami (osiowo) 2,3mm
śr. dziur -1mm
Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę ich szukać (poza rozbrajaniem sprzętu RTV).
A może komuś sie poniewiera coś takiego po magazynie , chętnie bym odkupił.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Dzięki za pomoc. Poszukam w takich sklepach.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Adoptowałem takie mikro wtyczki do komputera wpinane do płyty głównej (reset, start stop, głośnik systemowy itp) balanser działa. Problem jest przy ewentualnym wyciąganiu wtyczki bo złącza są typu 1pin 2 pin więc się rozsypują. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
torf, taka wtyczka, tylko ze w jednym kawałku i razem z kompletem nowych, niezaciśniętych blaszek kosztuje 60gr, więc szkoda zachodu |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Możesz podać link do zdjecia wtyczki? Bo te ktore mialem nie pasowaly. Pomijam orginalne modelarskie |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Znalazłem te goldpiny, z wymiarów wynika że powinny pasować i jeszcze takie, (kształt wtyczki wyklucza już odwrotne podpięcie do blanasera)
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011
|
|
|
Nie wiem czy miałem te same wtyczki... U mnie kupione w "elektroniku" nie pasowały do końca. A już potrzebne na 8 ogniw 9 pin po prostu nie było. Stąd moje "domowe" rozwiązania. Kiedyś jeszcze kupię parę takich modeli wtyczek. Może będzie okej. Potestuję. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011
|
|
|
Też kupuję te ładowarkę. Zwróć uwagę na występowanie w tych ładowarkach źle skalibrowane balancery, możesz się zdziwic jak beda duże róznice napięc na ogniwach.
Gdzieś na forach modelarskich sa opisy jak je skalibrowac i wszystko jest OK.
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2011
|
|
|
Niestety najczęściej nie tylko balanser jest źle skalibrowany, ale cały układ pomiaru napięcia przekłamuje, z tego co zdążyłem sie zorientować to są 2 oddzielne tryby serwisowe, od balansera (którego można go użyć tylko raz) do niego będzie niezbędne max. dokładne źródło prądowe 6 x 4.20V (lub pakiet LiXX 6s o 100% sprawności), i drugie menu które kalibruje tylko główny układ pomiaru napięcia, tutaj już można się bawić i eksperymentować bo dostep do niego jest cały czas. Moja ładowarka zaniżała napięcie o 0.13V (porównując do UNI-T'a, ofc jeśli mu wierzyć ).
Poniżej jak to poprawić, (text zassany), a nóż komuś się przyda
Cytat: | To ja wam powiem, że te ładowarki są super i ładują bardzo dokładnie.
Wszystko zależy od kalibracji. Amerykanie poradzili sobie z tym podmieniając rezystory we wnętrzu ładowarki.
A ja wam powiem, że jest jeszcze coś takiego jak menu serwisowe w tej ładowarce ( i jej podobnych)
W menu tym właśnie kalibruje się wskazania woltomierza wewnętrznego ładowarki. Po dokonaniu tej kalibracji każda z tych ładowarek ładuje i balansuje cele bardzo dokładnie.
Potrzebujesz do tego celu miernika, do którego masz zaufanie, że dobrze pokazuje napięcie w okolicy 12V.
A teraz wejście do menu serwisowego:
1. Odłanczasz zasilanie od ładowarki
2. Przytrzymujesz jednocześnie przyciski "Dec" i "Start" i podłanczasz zasilanie do ładowarki
Po chwili wyskakuje menu kalibracji
Podłanczasz sobie pakiet do ładowarki i na ekranie po prawej stronie u góry pokazuje się napięcie pakietu przykładowo VOL: 12,35V.
Podłanczasz sobie do baterii twój sprawdzony miernik i patrzysz co on pokazuje - przykładowo 12,25V. Wychodzi na to, że twoja ładowarka zawyża wskazania napięcia o 0,1V.
Na wyświetlaczu po lewej stronie u góry jest pokazana liczba (migająca) przykładowo "-1".
Teraz przyciskami "Dec", "Inc" zmieniasz sobie tą liczbę w przedziale -20 do +20 co oznacza -0,2V do +0,2V. W powyższym przypadku potrzebujemy zmniejszyć wskazania ładowarki o 0,1V czyli ustawiamy -11. W czasie zmiany tych cyfr ładowarka na bierząco pokazuje napięcie baterii już po korekcie.
Ok ustawione -11 to patrzymy czy wskazania ładowarki równają się wskazanią naszego miernika. Jeśli tak, to wciskamy "Start/Enter", ładowarka zapisuje dane "Save" i się restartuje.
Podłanczamy pakiet, zaczynamy go ładować z jednoczesnym podpięciem miernika i w czasie ładowania sprawdzamy, czy ładowarka pokazuje takie same napięcie co miernik. Jeśli tak nie jest, to przerywamy ładowanie, wchodzimy do kalibracji ponownie i dokonujemy potrzebnych zmian.
Moja ładowarka pokazywała na końcu ładowania 12,6V , a w rzeczywistości było 12,5V.
Sposób ten podał mi przez maila gość z RC711, gdy napisałem, że chcę reklamować łądowarkę, bo nie doładowuje mi pakietów.
Jest jeszcze jedno menu. Wchodzi się w ten sam sposób, z tym, że przytrzymuje się "Batt Type/Stop" i "Inc".
Ustawia się tam maksymalne napięcie ładowarki dla pakietów 6S czyli 25,2V. Tutaj nie mamy co grzebać raczej.
Ostrzegam, że z LiPolami nie ma żartów i naprawdę trzeba mieć pewność co do wskazań miernika. Złe ustawienie ładowarki może powodować przeładowywanie pakietów i w najlepszym wypadku tylko ich uszkodzenie, a nawet i ich zapalenie. Lepiej jak ładowarka troszkę nie doładowuje pakietów (zawyża wskazania) niż ma je przeładowywać. |
U mnie pomiary sie poprawiły
BTW. Do jakiego napięcia rozładowują Ci się pakiety w Priusie? Gdzieś czytałem że bezpieczny poziom dla NiMH to 1,1V/celę, a poniżej 0,8 można już uwalić baterie, prawda to? `Ja ze swoich wyciągam ok.4,5Ah do takiego (1,1V) poziomu.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011
|
|
|
Witam, Nanab możesz w takim razie wskazać linka do takiego połączenia za 60 groszy? Ceny w Gliwickim "elektroniku" są niestety sporo wyższe ( jeśli liczyć komplet czyli dwie wtyczki). Razem to 1.8zł (bez pinów - sobie życzą 15 groszy za jedno gniazdo). Do tego nie mają żadnej PASUJĄCEJ wtyczki.
r2d2 - link drugi który podałeś. Nie brałem z tamtej aukcji ale myślę że to to samo. Ustosunkuj się do zdjęcia:
Ze względu na ilość kabli goldpin z linku pierwszego r2d2 też nie pasuje do imax B6. Ma za dużo kabli. Sugerujesz, że trzeba go przyciąć???
Przy okazji... Do czego kupujecie te ładowarki (imax B6 czy tam inne klony???)? Ta ładowarka daje przy pomyślnych wiatrach 50W. Na godzinę. Tzn. że pakiet 48V 10 AH będzie ładowała co najmiej 10 godzin. W realu w zależności od chemii baterii trzeba dodać ze 20 30 % czasu. Dobrze by było aby cele nie rozjeżdżały się. Jaki jest prąd balansowania w tej ładowarce...?Bo jak cele się rozjeżdżają a prąd ładowania jest malutki to balansowanie może trwać doby...
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | r2d2 - link drugi który podałeś. Nie brałem z tamtej aukcji ale myślę że to to samo. Ustosunkuj się do zdjęcia | Masz rację dzisiaj dostałem te wtyczki i te białe są takie same jak na łobrazku, raster sie zgadza ale trochę za grube, zamierzam je trochę przejechać szlifierką i powinny pasować.
toft napisał/a: | Ze względu na ilość kabli goldpin z linku pierwszego r2d2 też nie pasuje do imax B6. Ma za dużo kabli. Sugerujesz, że trzeba go przyciąć??? | Co do ilości pinów to oczywiście chodziło mi o przycięcie do odpowiedniej dłuości, natomiast ta czarna wtyczka pasuje już idealnie (po przycięciu do 7), jedynym problemem może być możliwość odwrotnego wpięcia, ale wystarczy z jednej strony ją pogrubić za pomocą przyklejenia kawałka taśmy i mamy jako takie zabezpieczenie
toft napisał/a: | Przy okazji... Do czego kupujecie te ładowarki (imax B6 czy tam inne klony???)? Ta ładowarka daje przy pomyślnych wiatrach 50W. | U mnie się będzie sprawdzać do kontroli stanu baterii. Wzbudziła moje zainteresowanie bo ma kilka zabepieczeń (czas, pojemność, temp, nap.), a moje wkrętarki od jakiegoś czasu chodzą na Li-Ion, a że mam ich kilka... to się przyda, tak czy inaczej
toft napisał/a: | Jaki jest prąd balansowania w tej ładowarce...?Bo jak cele się rozjeżdżają a prąd ładowania jest malutki to balansowanie może trwać doby... | Tu masz rację, prąd balansowania ma niestety tylko 0,3A
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 14 Paź, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Witam, Nanab możesz w takim razie wskazać linka do takiego połączenia za 60 groszy? |
Kupowałem na miejscu, więc linka nie podam, ale np. allegro: http://allegro.pl/gniazdo...1865627179.html
1zl/3szt
W każdym razie nawet 2zł to nie fortuna.
toft napisał/a: | Przy okazji... Do czego kupujecie te ładowarki (imax B6 czy tam inne klony???)? |
Dobry stosunek możliwości do ceny.
toft napisał/a: | Jaki jest prąd balansowania w tej ładowarce...? |
Mały, ale jeśli za każdym razem ładuje się z włączonym balanserem, to wzrost czasu ładowania nie powinien być zauważalny. A nawet jak trafi się padło które mocno się rozjeżdża to można doładować osobno pojedynczą celę większym prądem(do 5 czy 6A w zależności od wersji ładowarki). |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
A czy ktokolwiek wie jak zbudowac lub gdzie kupić kabelek który wpina się zamiast czujnika temperatury i po przestawieniu w menu ładowarki mozna miec komunikację z komputerem PC? Szukam szukam i póki co nie udało mi się znalexc nic konkretnego a jedyne co udało mi się znaleźc i do czego działania nie jestem do końca przekonany to kabelek wart niemal tyle co cała ładowarka.... Jezeli ktoś wie jak to podłączyc do komputera to byłbym wdzięczny. Ps - mi odpowieada nawet standart RS232 o ile program to obsłuży. Wogóle jaki byłby najlepszy programik do komunikacji z tą ładowarką? Czy tylko E-station czy są jakies inne? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | A czy ktokolwiek wie jak zbudowac lub gdzie kupić kabelek który wpina się zamiast czujnika temperatury i po przestawieniu w menu ładowarki mozna miec komunikację z komputerem PC? Szukam szukam i póki co nie udało mi się znalexc nic konkretnego a jedyne co udało mi się znaleźc i do czego działania nie jestem do końca przekonany to kabelek wart niemal tyle co cała ładowarka.... Jezeli ktoś wie jak to podłączyc do komputera to byłbym wdzięczny. Ps - mi odpowieada nawet standart RS232 o ile program to obsłuży. Wogóle jaki byłby najlepszy programik do komunikacji z tą ładowarką? Czy tylko E-station czy są jakies inne? |
jest jeszcze LogView
kabelek kupiłem od kgx z allegro, teraz nie sprzedaje, ale zapytaj go... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|