ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Dobre wieści dla nas miłośników EV
Autor Wiadomość
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

mar56 napisał/a:
To jest forum na którym każdy może wygłosić swój pogląd o ile nie obraża innych,więc nie widzę powodu do wygłaszania tekstów ze ktoś "wypisuje bzdury" czy" dowaliłeś mu" .Jak już się kogoś krytykuje to należy wskazać w którym miejscu rozmija się z prawdą.Nie każdy entuzjasta EV musi mieć klapki na oczach i nie widzieć wad elektryków,bo tylko znając je można je wyeliminować.Dyskusja powinna być merytoryczna,normalna bez zadęcia nawet na luzie.Umiejętność dyskusji z różnymi niekiedy laikami jest bardzo cenną rzeczą.Choć sam przerobiłem kilka rowerów które przejechały kilka tysięcy kilometrów nie uzurpuję sobie prawa do pouczania kogoś.Reasumując wyluzujcie. :smile:


Krótkie wyjaśnienie - nikt nie napisał "dowaliłeś mu", tylko kol. Adam napisał "dowaliłeś", a to jest zasadnicza różnica - proszę czytać ze zrozumieniem !
Apropos krytyki wypowiedzi kolegi - podobno kolega ma osiagnięcia w konwersji rowerów, a to już coś...
Zważywszy swiadomość kogos takiego, trudno czytać i nie reagować na słowa, że "przyszłość należy do wodoru jako paliwa" lub opinii, że "Sprawność najbardziej wydajnych silników elektrycznych to 93% tzw.HIGH EFFICIENT,a sprawność układu Atkinsona 56%(teoretyczna)spalinowych, tak po prawdzie".
W kwestii wodoru polecam ten wątek http://www.samochodyelekt...topic.php?t=160 , zaś co do sprawności silników el. kieruje do P.Zbyszka, a co do sprawności silników spalinowych, to z drugiej zasady termodynamiki wiemy, że maksymalna sprawność silnika spalinowego wynosi ok 33%, układ Atkinsona, jest teoretyczny, bo zapewnia większa sprawność przy mniejszej mocy i sprawdzac sie może w przypadku hybrydy jak Prius ale nie w tradycyjnym silniku o wew. spalaniu.

Dlatego uważam, że ktoś zorientowany w temacie, wypisujący takie rzeczy szkodzi bardziej niż laik...

Pozdrowienia
 
 
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Profess napisał/a:
to z drugiej zasady termodynamiki wiemy, że maksymalna sprawność silnika spalinowego wynosi ok 33%,
diesle osiagają ok 45%

Profess napisał/a:
układ Atkinsona, jest teoretyczny, bo zapewnia większa sprawność przy mniejszej mocy i sprawdzac sie może w przypadku hybrydy jak Prius ale nie w tradycyjnym silniku o wew. spalaniu.
a musi być "tradycyjny " ? Fakt że obieg Atkinsono nie jest powszechnie stosowany wynika oczywiście z zataniosci paliw i nieświadomości że taki obieg istnieje.
przy okazji: jeżeli ktoś dysponuje odpowiednio wyposażonym warsztatem to podpowiadam ze przeróbki na obieg atkinsona i zastosowanie takich niezadużych silników n.p. w agregacie pokładowym to mógłby być doskonały biznes
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

nanab napisał/a:
Cytat:
Energia elektryczna ma to do siebie że da się ją wytworzyć nie tylko z węgla.

Tak, ale jak już pisałem teraz (i nie zapowiada się, żeby to się szybko zmieniło) prąd w Polsce wytwarza się prawie w 100% z węgla.
Profess napisał/a:
proponuję Panom (...) zapoznać się z elementarną wiedzą w kwestii kosztów wytworzenia paliw kopalnych i energii elektrycznej, wtedy możemy wrócić do rozmowy.

- z kosztami wytworzenia benzyny i prądu zapoznałem się. Cena prądu jest może niższa od benzyny, ale nie wpływa to na sprawność ani czystość całego procesu. No i koszty przeróbki pojazdu wyrównują wszystkie oszczędności na paliwie na lata.
(...)
Profess napisał/a:
tutaj zagląda dużo osób niezalogowanych i czyta te bzdury...

Więc wolę napisać od siebie jakieś sprostowanie żeby taki niezalogowany nie wziął na poważnie, że ev ma same zalety, że prawa fizyki to bajki wymyślone przez lobby paliwowe, że w Polsce prąd wytwarza się głównie z wiatru itd. Jestem entuzjastą EV ale nie fanatykiem gotowym zmieszać z błotem każdego kto wie, że ev ma wady.
Zbyszek Kopeć napisał/a:
EV ma same zalety (szczególnie DC)

Np. wysoka cena, mały zasięg, długie tankowanie?


I jeszcze jedno krótkie wyjasnienie - kolega nanab ma tendencję do wybiórczych odniesień, które zasadniczo zmieniają sens wypowiedzi...
bartek napisał/a:
Jedyne z czym się z Tobą nie zgodzę. Energia elektryczna ma to do siebie że da się ją wytworzyć nie tylko z węgla. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wytworzył ropę ze światła słonecznego czy z wiatru, a przecież te zjawiska istnieją na ziemi od jej początku i jakoś nie zanieczyszczają jej powierzchni.

Jak widać, kolega bartek wyłuszczył czytającemu laikowi, jaka jest gigantyczna róznica w możliwościach i kosztach wytwarzania prądu oraz paliw płynnych, zaś kolega nanab wyciąl co mu pasowało i dorobił teorię, nie mając pojęcia o prawdziwych danych na temat produkcji prądu w Polsce i własciwie na tym można by poprzestać ale kluczowe jest chyba to zdanie kolegi nannab - "Cena prądu jest może niższa od benzyny, ale nie wpływa to na sprawność ani czystość całego procesu."
Czy wydobycie paliw kopalnych - trasport (rurociągi, tankowce, które setki razy łamały się na morzach i tysiace ton oleju wlewalo się do oceanu), degradacja terenów, na których prowadzi się poszukiwania (nie kazdy odwiert jest szybem wydobywczym), proces rafinacji ropy, transport paliw do stacji tankowania (odparowanie, wypadki cystern), o sumarycznych kosztach energii od wiercenia poszukiwawczego do zasilania dystrybutora przy tankowaniu nie wspominam, podobnie jak o katastrofach typu BP w Zatoce Meksykańskiej - można porównać z najbrudniejszym wytworzeniem energii - wydobycie węgla, załadunek na pociąg, wyładunek w elektrowni, proces wytworzenia...??
Myślę, że to przez takie wypowiedzi na forach mamy obecny status quo... To przez takich ludzi, którzy wmawiają nam, że niezbedna jest elektrownia atomowa w Polsce, za 20-30 mld pln, nigdy nie będzie dobrze w tym kraju. To taka retoryka w myśl zasady Josef'a Gebbels'a - Kłamstwo powtarzane tysiąc razy staje się prawdą -świadomość zainteresowanych elektrykami i zagladajacymi na takie fora pozostaje niezmienna...

Pozdrawiam
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
Witam , masz całkowitą rację w kwestii merytorycznej ale głową muru nie przebijesz , mnie też irytują niektóre posty ale wole się w duchu pośmiać i westchnąć z politowaniem .

Pozdrawiam Adam

PS. trzeba by się wreszcie spotkać w gronie entuzjastów EV może przy piwie ( albo rumik ) obmyślili byśmy jakieś zasady współpracy , jakiś wspólny cel , może forma stowarzyszenia ?


Pewnie masz rację ale w końcu skoro tu piszemy, to po to aby cos z tego wyniknęło pozywnego, a co do entuzjastów, zaproponowałem aby sie odnieść do moich poglądów i wskrzesić jakąś dyskusję, chetnie poznam poglądy innych i propozycje, proponuję zalożyć w tym celu osobny wątek np. - Współpraca zwolenników EV - koncepcja projektu.
Niestety ze spotkaniem może być problem zważywszy odzew na naszą propozycję oraz odległości, osobiście działam nad własnym projektem bez przerwy, więc czasu na spotkanie raczej nie znajdę.

Pozdrowienia.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Profess napisał/a:

Apropos krytyki wypowiedzi kolegi - podobno kolega ma osiagnięcia w konwersji rowerów, a to już coś...

Dziękuję
Profess napisał/a:

Zważywszy swiadomość kogos takiego, trudno czytać i nie reagować na słowa, że "przyszłość należy do wodoru jako paliwa" lub opinii, że "Sprawność najbardziej wydajnych silników elektrycznych to 93% tzw.HIGH EFFICIENT,a sprawność układu Atkinsona 56%(teoretyczna)spalinowych, tak po prawdzie".
W kwestii wodoru polecam ten wątek http://www.samochodyelekt...topic.php?t=160

Przeczytałem pobieżnie ,jest tam sporo o suchej celi która się niektórym podoba a mnie nie,ale dalej podtrzymuję to co powiedziałem.Ze wg. mnie wodór jest paliwem przyszłości, proszę czytać ze zrozumieniem, przyszłości a nie obecnie oraz elektryczność.. Na chwilę obecną nie umiemy go jeszcze efektywnie pozyskiwać i wykorzystywać do celów komunikacyjnych.
Profess napisał/a:

zaś co do sprawności silników el. kieruje do P.Zbyszka, a co do sprawności silników spalinowych, to z drugiej zasady termodynamiki wiemy, że maksymalna sprawność silnika spalinowego wynosi ok 33%, układ Atkinsona, jest teoretyczny, bo zapewnia większa sprawność przy mniejszej mocy i sprawdzac sie może w przypadku hybrydy jak Prius ale nie w tradycyjnym silniku o wew. spalaniu.

Nie zgodzę się że układ Atkinsona jest teoretyczny,zastosowano go w Priusie,co to za stwierdzenie większa sprawność przy mniejszej mocy?
Wyraźnie napisałem sprawność teoretyczna 56%,efektywna pewnie mniejsza ale i tak większa niż 33%. http://bc.biblos.pk.edu.p...rParametrow.pdf
Odnośnie silników,proszę wybaczyć ale są w tej kwestii większe autorytety niż p.Kopeć(nie umniejszam Mu wiedzy) np. tutaj http://www.efemotor.pemp.pl/index.php?go=2204
Profess napisał/a:


Dlatego uważam, że ktoś zorientowany w temacie, wypisujący takie rzeczy szkodzi bardziej niż laik...

Pozdrowienia

Też tak sądzę.Pozdrowienia.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Może dlatego, że kolega przeczytal pobieżnie, dalej nie wie, że wodór paliwem przyszłości nie będzie...
Nie ma sensu za pomocą energii elektrycznej wytwarzać wodoru, aby za pomocą jego skomplikowanego magazynowania stosować go do ogniw paliwowych, aby z nich wytworzyć ponownie prąd do napędu silnika elektrycznego...
FCEV (fuel cell electric vehicle) są testowane od dawna, a BMW 7 Hydrogen czy Mazda RX-8 Hydrogen pozostały jedynie w postaci modeli testowych, choć ich silniki po niewielkich modyfikacjach od dawna spalają bezpośrednio wodór (szczególnie silnik Wankla nadaje się do takiego zasilania), jednak sprawność ich jest znacznie gorsza niż wspomnianych ogniw paliwowych.
Paliwem przyszłości jest prąd i EV...

A to stwierdzenie, o które kolega pytał :
W odróżnieniu od konwencjonalnego, czterosuwowego silnika spalinowego, jednostka napędowa pracująca wg cyklu Atkinsona ma znacznie skrócony suw sprężania. Technicznie jest to realizowane przez opóźnienie zamknięcia zaworów dolotowych w czasie jego trwania. W ten sposób różnicuje się pojemność cylindra w czasie suwu sprężania (mniejsze straty sprężania – praca ujemna silnika) w stosunku do pojemności w czasie suwu pracy (praca dodatnia). Dzięki temu lepiej wykorzystuje się energię zawartą w paliwie, czyli zwiększa się sprawność ogólna silnika. Nie sprzyja to jednak rozwijaniu wysokich mocy, która w przypadku hybrydowego układu napędowego nie jest niezbędna, bowiem jej poziom uzupełnia swoimi osiągami elektryczny silnik trakcyjny.
(Za Toyota Motor Co.)

Apropos P.Zbyszka..., autorytety, na które się kolega powołał, są mocno nadgryzione zębem czasu, a przypomnę, że gdy P.Zbyszek Kopeć konstruowal pierwsze EV, wspomnianego Priusa nie bylo jeszcze w produkcji...

Pozdrawiam.
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Emisja co2 dla auta elektrycznego zasilanego pradem z wegla to okolo 40-45g/km. Najmniej emisyjny spalinowoz nie hybryda to ponad 100g/km. Po drugie co ciekawe opel ampera czy chevrolet volt majace generatory pradu emituje przecietnie polowe co2 co porownywalny samochod przy jezdzie na paliwie. Pomysl moim zdaniem lepszy niz prius. Auto calkowicie elektryczne plus generator pradu optymalizowany pod wysoka sprawnosc.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Najbardziej sprawne są elektryczne silniki ZBYKOPTEK.
Przypomnę - realna sprawność silnika spalinowego w samochodzie wynosi poniżej 10%, a przy bardzo dużych miejskich korkach ta sprawność jest o wiele mniejsza niz 5%.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Profess
Cytat:
Może dlatego, że kolega przeczytal pobieżnie, dalej nie wie, że wodór paliwem nie będzie...
Pozostańmy zatem przy rozbieżnych zdaniach,wspomnę tylko że nie miałem na myśli produkcji wodoru z prądu elektrycznego tylko innym bardziej ekonomicznym sposobem który zostanie odkryty w przyszłości(fuzja termojądrowa kontrolowana).Wodór bowiem jak wszyscy wiedzą spalając się jako jedyny wytwarza wodę a nie spaliny,więc taki pojazd nie można nazwać spalinochodem.Wiem że jest jeszcze wiele innych z tym związanych problemów które muszą zostać rozwiązane ,ale to daleka przyszłość.
Moc w silnikach w cyklu Atkinsona jest taka na jaką jest zaprojektowany silnik ,jest mniejsza niż klasyczny przy tej samej pojemności ale ma znaczenie wtórne wobec oczywistych oszczędności paliwa.Jak będzie taka potrzeba to się przeprojektuje na większy.W kwestii autorytetów nadgryzionych zębem czasu (podoba mi się to sformułowanie ) :grin: sam jestem stary ,więc mogę się tylko roześmiać :grin:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group