Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
pierwsza konstrukcja "budżetówka" |
Autor |
Wiadomość |
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
To jest ta strona |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Przepraszam. Poprawny adres to www.elifebike.com
Zrobiłem literówkę |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Kolega dago szuka 500W/36V. Dokładnie taki silnik kupiłem. Na stronie maxev za 600 można kupić tylko 250W/24V |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
NIe sądzę że uda Ci się zbudować to za 200 zł.
Jak rozwiążesz napęd? a konkretnie sytuację gdy skonczą ci się akumulatory i trzeba będzie pedałować? uwzględniasz fakt, że nawet jeśli sam pospawasz w domu konstrukcję montującą silnik. (n p do bagażnika) to i tak musisz dodać do tego choćby i spray do pomalowania po spawaniu. Gdzie wolne koło? tryby? łańcuch? Chyba że robisz na rolkę.
Ale nawet w tedy to i tak rolkowiec to minimum 250 zł.
Napęd łańcuchem to myslę minimum 300 ale razczej 350 zł.
Właśne wywaliłeś połowę wartości swojego huba. Skoro to rozwiązanie przejsciowe to będzie cie kosztować w sumie 900zl minimum. Czyli utopione 300-350 i potem koszt huba. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
No fakt, ja szukałem około 250-350W i tym się zasugerowałem, mój błąd |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012
|
|
|
Ja bym posłuchał kolegi toft, mnie też przestrzegał a ja się uparłem - i wyszło dokładnie tak jak kolega toft mówił - ani drożej ani wygodniej... Gdy uda mi się zbudować nowe baterie akumulatorów to przesiadam się na hub. co prawda moja konstrukcja się już nie psuje wogóle - nie licząc pękniętego kufra po wywrotce - ale jednak silnik w kole byłby lepszy. Co do silnika na przekładnię - nie wazne czy to łańcuch czy pasek - 250Watów dla koła 26 cali to ZA MAŁO!! Żeby nie być zawalidrogą na ulicy musisz mieć ok. 30 km/h stale dostepne podczas jazdy - kierowcy nie rozumieją ze istnieją rowerzyści na ulicach. A tego 250W nie uciągnie żebys nie wiem jak się starał... Conajwyżej baterie zakatujesz migusiem...
Ja ostatnio znalazłem sposób na kierowców - codziennie śmigam do pracy na rowerku - rano jest ciemno a droga którą jadę mimo że oświetlona nie jest zbyt szeroka a dosć ruchliwa... Pasek 6-ciu modułów LED po 3 diody w module załatwił sprawę - nawet mimo tego że jest to przyciemnione troszkę opornikiem to widoczne jest bardzo dobrze... kierowca mnie widzi - więc zaczyna uważać... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
pzinek
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012
|
|
|
Macie racje ale nei do konca.:)
Mi sie udalo zrobic rolkowca 250 W za 133 zl, jesli chodzi o czesc mechaniczna. 50 rolka, 70 silnik + 13 zl pierdoly do zamocowania (sruby szyny). Teraz dokupilem łancuch + zebatke z wolnobiegiem za 50 zl. wiec pewnie w 200 zl sie wyrobie. Ale musze jeszcze dokupic kolo za ponad 100 zeby to zamontowac. Duzo zalezy od tego czy robi sie samem czy w warsztacie.
Co do mocy i predkosci to lepiej nie zaczynac tematu typu "250 W za malo/za duzo". Dla mnie 250 W starczylo. Na asfalcie, chodniku bez wzniesien trzyma 25 km/h. Jednym to duzo, drugim malo. Kazdy ze sie tak wyraze robi pod siebie. Ładowanie 3kW do roweru bez dobrej amortyzacji i dobrych hamulcow to samobojstwo.
Jakby rolkowiec nie byl wrazliwy na deszcz to bym jezdzil nim do dzis. |
|
|
|
|
dago [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Ale mają 750w http://www.maxev.pl/p54,z...-bestmotor.html
Dla znających Gdańsk droga powrotna z pracy będzie przebiegał od centrum
Kartuską, a później Łostowicką plus moje 100kg . Łącznie 15km |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Mają też 1kW w tej samej cenie |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
W sumie 750W za 767zł i darmową dostawą to też chyba całkiem dobra oferta (zważywszy na to że kupując za granicą: kurs $ jest dość wysoki i jeśli zatrzymają na celnym to mamy do zapłacenia 23% vatu i cło więc wyjdzie jeszcze drożej - a czasem zatrzymują, u mnie na 3 paczki z zagranicy zatrzymali jedną).
I wychodzi na to że powoli przekonujecie mnie do odejścia od szczotkowego silnika i zakupu takiego zestawu, więc czas zacząć zbierać kasę chyba tylko czy do tego nadal dobrze będzie jeśli zastosuje aku żelowe czy myśleć o czymś lepszym? Tylko jak cenowo to wygląda? Pakiety mogę sam poskładać z czegokolwiek tylko co tanio i dobrze zastosować? |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
I ja dodam swoje 3 grosze.
Wbrew powszechnej opinii są też dobre szczotkowce, tyle tylko, że kosztują.
http://www.parvex.com/eng...ervo_motors.htm
Silniki z tej serii (konkretnie mocy 650W) pracują na oryginalnych szczotkach, przy ciągłym obciążeniu 40-60% mocy znamionowej w naszej fabryce (Poligrafia) już 20 lat !!! 24h na dobę.
Na 8 sztuk w naszym zakładzie był tylko jeden przypadek uszkodzenia silnika - ale spowodowany zwarciem na sterowniku.
I co na to BLDC - czy ich elektronika tyle wytrwa ? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Są szczotki i szczotki... Z 10 - 15 lat temu jeszcze można było nabazarach kupic albo polskie szcotki albo radzieckie. TO były dobre i wytrzymałe produkty. TO co jest teraz to jest GRANDA!!!.
Natomiast z mojego doświadczenia rowerowo - elektrycznego to w sumie ten szczotkowy silnik był puki co najtrwalszy:).
MId drive na lipolu będzie w przyszłym roku jak nic..:( |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Słuchajcie - wszystko może być trwałe i niezawodne. Nawet elektronika. Tylko trzeba wiedzieć w którym punkcie konstrukcji można zaoszczędzić a w którym nie. Jak dasz np. zębatkę z platiku bo będzie taniej niż ze stali dajmy na to ją zrobić to wiadomo że ona ustąpi szybciej. Jak dasz tranzystor który wytrzyma 100A a non stop wyciągać będziesz z niego 99A to też go szlag szybciej trafi. Kiedyś robiono rzeczy TRWAŁE które miały być niezawodne - patrz mercedes stary mercedes 123 i 124 w dieslu. To były konstrukcjie które przy bierzących serwisach w stylu klocków i płynów dobijały miliona kilometrów. Teraz robi się rzeczy TANIE - one mają podziałać z 3-5 lat i się rozlecieć bo inaczej producent nie zarobi. Dlatego właśnie teraz Mercedesy się psują co chwilkę - bo koncern Mercedes-Benz na produkcji modelu 123 i 124 mało nie upadł swojego czasu bo nie zarabiał na częściach... I nie ma się czemu dziwić - Chińczycy dawno już to zrozumieli że jak nie wyprodukują dużo to nie zarobią... Wystarczy wczuć się w położenie - jak zrobisz dajmy na to 1000 zębatek i sprzedasz je po 10 zł sztuka to zarobisz 10 000 zł... Ale jak np. 100 tych zębatek się zużyje to znowu zarobisz 1000 zł... Jeżeli by się nie zużyło nic to ten sam klient który to kupił nie kupi od ciebie więcej nic bo mu się nie psuje.. Akurat w tym wypadku to właśnie napędza rynek - co prawda - Chińczycy czasem przesadzają z wytrzymałością i coś się rozlatuje po pierwszym użyciu ale to jest już ewidentna chęć zarobienia szybko pieniędzy a nie polityka marketingowa.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Taki zestawik jak kolega proponuje mam u siebie
silnik zamontowany na amortyzatorze z przodu do tego zębatka 80zębów z wolnobiegiem na koło,zębatka na silniku 11zębów
koła 26" opona 2.0
prędkość na samym silniku 32-33kmh,ale minimalnie dokręcając osiągamy już 39-40kmh
na aku 24v10ah zasięg z dokręcaniem około 10-11km
w moim przypadku brak regulatora-tylko przęłącznik-stąd pewnie mały zasięg,cały czas max |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Kolego kondzio927, zdradź tylko jakiej mocy masz silnik |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|