Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
pierwsza konstrukcja "budżetówka" |
Autor |
Wiadomość |
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
350w 24v |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
a kolega znalazł może zębatke większą niż 85zębów ?(bo pewnie szukał) |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Nie, ja nadal jak już brnąc w tą koncepcję to myślałem o stosowaniu przekładni na kołach pasowych |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
cóż ja poszedłem gotowymi elementami
natomiast zastanawiam się nad przewoltowaniem silnika na 36v-wtedy przydała by się chociaż 90-95 zębów
a odnośnie przekłądni pasowych-było by coś gotowego do kupienia? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Jest o tym info na pierwszej stronie tego tematu, kiedyś sprzedawał je na allegro użytkownik akr_2008 ale obecnie nie widzę ich w jego ofercie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
kondzio927 - jak przewoltujesz silnik z 24 na 36V to zyskasz mocy a wtedy mniej potrzebna ci zmiana przełożeń w stylu zębatki 90 - 95z. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
dokładnie tak jak mówi Jarek
ewentualnie zmniejszyć koła na 20" ?! |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
rower który jeździ na 26" wrzucić na 20", może to poniekąd dziwnie wyglądać a także przysporzyć problemy. Przewoltowanie przy silniku "no name" może drastycznie zmniejszyć jego żywotność bez poprawionego chłodzenia. Wychodzi na to że jedynie manipulacja przełożeniem może przynieść efekt. Ewentualnie może by Cię zainteresował silnik już z gotowym przełożeniem np taki: http://allegro.pl/silnik-...1992712200.html lub mocniejszy; gdyż wtedy dużo łatwiej dobrać przełożenie.
Co do Twojej konstrukcji zaniepokoił mnie mały zasięg, mam nadzieję że to wyłącznie przez brak sterownika oraz "męczenie" silnika zbyt małym przełożeniem.
Z tego co na szybko policzyłem wg. wzoru znalezionego na tym forum, mi przy kole 28" i dla prędkości liczonej 30km/h przełożenie wychodzi w okolicach 12,4. Czy to byłoby najlepsze przełożenie i czy do takiej prędkości liczyć najlepiej czy do większej/mniejszej przy założeniu że byłby silnik 350W? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah? To ja na 18 mam 12 km |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah? | no ale jak pisał przy wspomaganiu pedałowaniem. To jakie ja musiałbym mieć aku aby zrobić te 23-25km? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Ja na 10Ah jeździłem 60 km (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Oj kusisz zeeltom, oj kusisz by sobie składaczka zrobić na małych kółkach Po dorzuceniu nowej baterii do tego zestawu co mam chyba się zabiorę za budowanie nowego na kołach 20 cali |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja na 10Ah jeździłem 60 km (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania |
Gdy to przeczytałem, świat wydał mi się piękniejszy. Ale w moich okolicach chyba obowiązują prawa fizyki dwa razy ostrzejsze:( |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Prawa fizyki obowiązują wszędzie te same. Może w czarnej dziurze są inne. Nie pisał bym tego, gdybym sam nie sprawdził. Do tej pory mam ten rowerek i się go nie pozbędę. Możesz sobie w przybliżeniu przeliczyć. Silnik pobiera 5A przy pełnej mocy. Przy mniejszej w okolicy połowy tego. Załóżmy, że 3A. 10 Ah/3A daje ponad 3 godziny jazdy z szybkością 20 km/h. Da się? Da, bo sam tak jechałem. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na zasilaniu były to zwykłe chińskie żele, a nie litowce.
Tylko silnik musi być na wyższe napięcia i mniejszą moc, niż typowe. Jakoś nie widać wiele silników BLDC 48V i 240W i na dodatek w małym, 16 calowym kole. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Aaa widzisz - i już się wygadałeś Wysokie napięcie = niższy prąd przy tej samej mocy użytkowej = łagodniejsze zużywanie energii z akumulatora = większy zasięg... To tak jakbym teraz u siebie wsadził 4 akusie żelowe 10Ah spiął je w szereg, dał na całość kontroler na 48V i bym pogonił duuuużo więcej przewoltowywując silnik... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|