|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik 500w i rolka? Jak się będzie spisywać? |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 Silnik 500w i rolka? Jak się będzie spisywać?
|
|
|
Witam,
Po pierwsze chciał bym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na forum mimo tego, że od dłuższego czasu przeglądam je cierpliwie to budowa mojego pojazdu stałą w miejscu ale ostatnio trochę się ruszyło w tym kierunku i pojawiły się pytania.A wiec przejdźmy do sedna:
Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i na razie zastosowałem w nim silnik 250w + rolka napędowa od szlifierki taśmowej. Stosowałem ten silnik kiedyś w innym rowerze i nie miał od porażających osiągów więc zastanawiam się nad wymienieniem go na silnik 500w. Jako, że już całe mocowanie silnika mam przygotowane (bagażnik + docisk za pomocą sprężyn i prowadnic stabilizujących bagażnik) to będę musiał pozostać przy napędzie rolkowym. Jako, że rolka, którą posiadam ma cienką warstwę gumy to boje się o jej szybkie ścieranie na skutek dużej mocy silnika. Więc mam do was pytanie: Czy ma ktoś doświadczenie z napędem rolkowych przy tej mocy silnika? czy rolka bardzo się ślizga? Oraz jaka średnica będzie najlepsza aby zachować odpowiednie proporcje pomiędzy mocą a max. prędkością?
Jeśli miał by ktoś na sprzedaż rolkę do silnika od skutera elektrycznego z tym specyficznym "wypustem" (frezem) na ośce w miarę przystępnej cenie to prosił bym o info gdyż był bym zainteresowany. Na pewno bardzo ułatwiło by mi to montaż rolki do silnika gdyż teraz wykonałem to mało profesjonalnie.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Buckowina
Ps. Ewentualne propozycje odkupienia rolki proszę składać na emaila: buckowina@gg.pl lub gg: 2122379 ewentualnie pw ale wtedy mogę szybko nie odpowiedzieć.
EDIT:
Wpadł mi do głowy pomysł na wykonie rolki z metalu i zrobienie poprzecznych żłobień (profesjonalna nazwa to moletowanie) tylko teraz wszystko sprowadza się do odpowiedniej średnicy. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Do 500W rolka śr. 65 -70 mm bo zdaje się że te silniki mają 2000 obr/min
Rolka działa ale potrzebny regulator obrotów.
Rolka metalowa niszczy oponę i jest mniej sprawna od gumowej. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Silnik, który chce kupić ma 2500 obrotów, wiec jaka rolka była by dla niego najodpowiedniejsza? I czy nie będzie się ślizgać (mam sterownik pwm) Na innym forum polecili mi kopic jakąś twardą gumę, powycinać z niej kółka i ścisnąć je ze sobą śrubą. Czy to rozwiązanie będzie dobre? Mi wydaje się ,że rolka powinna starczyć na baardzo długie dystanse. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
2500 obr. czyli średnica rolki ok.60 mm, lepiej poszukać wałka gumowego i go skręcić, najlepiej wytoczyć rolkę stalową i obrobić gumą, a najtaniej skręcić 2 kółka od łyżworolki, śr. 70 mm też może być przy mocy 500W
jeździłem tak cały rok:
Co tam potrzebujesz mam stare graty, rolki, gumy, krążki?
Aha. będzie się ślizgać w deszczu na pełnej mocy, ale na PWM można to opanować |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Niestety nie mam dostępu do tokarki i dlatego muszę kombinować. Nadal jestem bardzo przekonany co do tych "krążków" dał bym średnice 65mm i wtedy bym testował, ewentualnie zmniejszał średnice. Podczas deszczu starał się będę nie jeździć ale jakoś wrócić trzeba będzie jak zastanie mnie deszcz, cała nadzieja w PWM. zastanawiam się również jaki będzie efekt lub moc silnika 500w 24v przewoltowanego na 36v + domontowane chłodzenie? generalnie zależy mi na prędkości max 35-40km i sporej mocy aby móc podjechać pod większość górek. Do czasu pełnego planu zamiany silnika na 500w będę śmigał na 250w, testując konstrukcje. Teraz najważniejsze aby dokończyć konstrukcje i dobrać rolkę, która zapewni mi najlepszy stosunek mocy do prędkości. Najpierw prawdopodobnie wy testuje patent z krążkami gumowymi a jak się nie sprawdzi to zabiorę się za kółka od deskorolek.
PS. co do kółek od rolek to czy miałeś na myśli takie kółka? w razie czego są jeszcze o średnicy 64mm. Można by dać przez nie pręt 8mm i na końcach duże podkładki tak aby wystawały poza łożyska, przytwierdzając koła do pręta. Dzięki łożyskom pręt był by idealnie w osi. No teraz przyznam, że mam dylemat gdyby po skręceniu kółek nie było by pomiędzy nimi przestrzeni to nawet bym się nie zastanawiał. A tak kółka mogą być za szerokie na moją oponę i pracować po zewnętrznej części bieżnika.Opony mam na środku gładkie (miały tak od nowości) a po bokach mają bieżnik i najlepiej jak by rolka pracowała tylko po tej środkowej części nie ruszając bocznego bieżnika. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Tak to takie rolki zostawiasz łożysko 8mm a z drugiej strony kładziesz zębatkę lutownica na to pionowo i czekasz aż zębatka ładnie się wtopi.
Przykręcasz drugie kółko zakładasz łożyskiem na silnik dokręcasz taką długą nakrętkę jak do podwieszania rur pod sufitem i potem podkładka śruba i można śmigać.
Krążki z gumy też dobry pomysł możesz międzu nimi zacisnąć zębatkę to się nie będą obracać, a wyrównać do odpowiedniej średnicy (250W- 50 mm, 500W - 65 mm) można nożem na obrotach lub kamieniem szlifierskim. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Niestety ale już nie mam zębatki ale to nie problem gdyż do silnika mam przykręconą tulejkę z gwintem i w nią wkręcam wszystkie rolki. myślałem żeby kupić otwornice 65mm i wsadzić ją w imadło razem z guma i zrobić taką jakby prasę. tylko trzeba by jakoś potem wyznaczyć środek na śrubę albo kupić otwornice z wiertłem ale wtedy ciężej było by to zamontować w imadle. Postaram się spróbować tego sposobu gdyż wydaje mi się solidniejszy niż kółka od hulajnogi gdyż takie kółka jak złapią poślizg to strasznie sie topią i wtedy ubywa im dużo materiału |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
mmoto napisał/a: |
Co tam potrzebujesz mam stare graty, rolki, gumy, krążki?
|
Masz może jakąś rolkę lub kółko o średnicy ok 65mm, które nada się do współpracy z silnikiem 500w? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012
|
|
|
Mam dylemat gdyż mam do wyboru kółka kauczukowe VS poliuretanowe i nie wiem które będą lepsze do roweru. Macie może jakiś faworytów? Poliuretan będzie chyba mniej przyczepny niż kauczuk ale za to będzie się wolniej zużywał. Jeśli na kauczuku będę miał lepszą przyczepność a nie będzie się jakoś tragicznie szybko zużywał to chyba wybiorę ten materiał gdyż i tak kupuje zestaw 4szt więc jeden komplet będę miał na zmianę w razie czego. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Na 100% kauczuk, ja myślę że 2 sezony przejeździsz |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Ok dzieki za pomoc kolka beda na dniach kupione |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|