Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Manetka z potencjometrem 1k |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Napisalem do ssprzdawcy i polecil mi zaminic bieguny magnesu w raczce. Mam z tym naly problem gdyz manetka nie jest w pelni rozbieralna po odkrecienu dekielka widze magnes ale jest on zaloniety czujnikiem halla. Przeprowadzal ktos juz taka opercje ? |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Niestety manetka nie wspolpracuje z ukladem... nie jest w stanie wysterowac uklad w 100% nawet po podlaczeniu zewnetrznego zasilania manetki uklad nie ruszyl. Nie mam juz pomyslow. Sterownik jest na ukladzie tlc272cp . Mam nadzieje , ze wy mi poradzicie aby zmusic manetke do wspolpracy. Mam teraz ferie wiec mam 2 tygodnie na ukonczenie roweru. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Moze i uklad nie jest sterownikiem PWM ale tak na chlopski rozum na biegu "jalowym" silnik piszczy tak samo jak przy pracy na maksymalnych obrotach wiec nic innego jak wypelnienie nie moze ulegac zmianie skoro mozna regulowac moca silnika. Trzega gdybac gdyz producent raczej nie uzyczy mi schematu a tym bardziej nie pozwoli na udostepnienie go na forum. Na razie zrobilem ze 40km na potencjometrze i jedyne co moze denerwowac to brak samopowrotu w razie sytuacji awaryjnej. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Faktycznie jakiś dziwny układ. Manetka, nie manetka... chyba taniej wyjdzie zakupienie jakiegoś normalnego sterownika za 60 zł i będzie po problemie |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Jednak zostane przy tym co mam sterowniku. Najwyzej bede jezdzil na potencjometrze z jakas sprezynka badz przyciskiem odlaczajacym naped a w miedzyczasie bede szukal sposobu na pogodzenie manetki ze sterownikiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Przyglądam się jeszcze temu schematowi i zamiast tego potencjometra można dać chyba hallotron? W obu przypadkach na scalak podawane jest zmienne napięcie. Ewentualnie można wywalić te oporniki od + i - by zwiększyć zakres regulacji napięcia na dzielniku. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Wiesz - tak mi się nasuwa pewien pomysł - jakbyś załatwił sobie manetkę od zwykłego motorka taką na linkę, zdobył jakąś większą gałkę na potencjometr i zrobił samopowrót na sprężynce? Wiem że to upierdliwe troszkę ale by zadziałało.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Tylko jak sprawic aby obrot manetki powodowal obrot potencjometra? Miales na mysli to aby linka nawijala sie na galke? |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Jeśli to rzeczywiście ten schemat to sterownik jest sterowany napięciem (zawiera generator przebiegu piłokształtnego i komparator). Zwykłe PWM. Do hallotronu da się dostosować i to niskim kosztem. Tylko nie wiem czy się da na odległość przy pomocy osoby nie mającej pojęcia o elektronice.
Jeśli chcesz, to możemy spróbować |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
buckowina napisał/a: | Tylko jak sprawic aby obrot manetki powodowal obrot potencjometra? Miales na mysli to aby linka nawijala sie na galke? |
Dokładnie tak - ustawić potencjometr na minimum, nawinąć kawałek linki z manetki na gałkę, podpiąć pod to jakoś do spręzynki w stanie spoczynkowym ew. lekko napiętym i potem każdy ruch manetki pociągnie linkę która przekręci potencjometr i po puszczeniu manetki sprężynka odciągnie spowrotem potencjometr - jedyny warunek - musisz zrobić tzw. spocznik by sprężyna ci nie odciągnęła tak mocno potencjometra aż go by obróciła uzkadzając go... Prościej by było zrobić to na suwaku bo byłaby to mniej skomplikowana konstrukcja. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012
|
|
|
Szwed napisał/a: | Jeśli to rzeczywiście ten schemat to sterownik jest sterowany napięciem (zawiera generator przebiegu piłokształtnego i komparator). Zwykłe PWM. Do hallotronu da się dostosować i to niskim kosztem. Tylko nie wiem czy się da na odległość przy pomocy osoby nie mającej pojęcia o elektronice.
Jeśli chcesz, to możemy spróbować |
Nie jestem jakims totalnym niwicjuszem (pare projektow sie zrobilo ). Jesli byla by taka mozliwosc to prosze spis niezbednych zmian lub schemat z zaznaczonymi zmianami .
Edit:
Dołączam zdjęcia układu, które powinny ułatwić pracę.
Zdjecie 1
Zdjęcie 2 |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
1. Podłącz ten potencjometr z którym sterownik dobrze działa i zmierz napięcie pomiędzy suwakiem potencjometru a masą przy prędkości 0 i maksymalnej.
2. Podłącz manetkę do sterownika, ale tylko 2 przewody zasilające, ale nie podłączaj tego sterującego. Zmierz napięcie na sterującym względem masy przy ustawieniu na 0 i na max.
3. Podłącz wszystkie 3 przewody manetki. Zmierz napięcie pomiędzy sterującym a masą przy ustawieniu manetki na 0 i na max.
W ten sposób będzie wiadomo jakie napięcia są potrzebne, a jakie mamy. Pewnie wystarczy wzmacniacz operacyjny za 2zł i po sprawie. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Chyba jednak zostanę przy potencjometrze tylko kupię suwak i przystosuje go do pracy z manetką mechaniczną. Jest problem gdyż jak podłącze manetkę tylko + i - to silnik od razu zaczyna pracować na max obrotach a poza tym chyba uszkodziłem manetkę gdyż na wyjściu napięcie wynosi bez znaczenia od wychylenia manetki 0,56V. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Słuchaj? Dziś w pracy wpadł mi do głowy szatański pomysł... Nie żeby z nudów ale podczas gdy klepałem z laminatów w pracy po godzinach kuferek do swojego bolidu doznałem olśnienia chwilowego albo jak kto woli - przebłysku inteligencji. Co by było jakbyś zamiast tego potencjometra wstawił np tranzystorek Mosfet? I Manetką na czujniku halla to zasterował? Miałoby rację zadziałania jak toto ma chodzić jako regulator napięciowy ? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|