ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Manetka z potencjometrem 1k
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Wszystko ok tylko przy prądach 40A i 24V starty będą straszne i dlatego PWM to raczej konieczność.
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Nostusek napisał/a:
Słuchaj? Dziś w pracy wpadł mi do głowy szatański pomysł... Nie żeby z nudów ale podczas gdy klepałem z laminatów w pracy po godzinach kuferek do swojego bolidu doznałem olśnienia chwilowego albo jak kto woli - przebłysku inteligencji. Co by było jakbyś zamiast tego potencjometra wstawił np tranzystorek Mosfet? I Manetką na czujniku halla to zasterował? Miałoby rację zadziałania jak toto ma chodzić jako regulator napięciowy ?


...jak to zadziala to Ziemia zacznie wirować w przeciwną strone :twisted: nie chce być upierdliwy ale jak coś radzisz to najpierw sprawdź to rozwiązanie. Jak widzisz przez podobne porady i testy zalecane przez kolegów prawdopodobnie uszkodził sobie manetke ator tego watku.

Ma szanse działać układ na tranzystorze typu JFET w zakresie napieć na bramce 20mV-50mV wtedy granica półprzewodnika dren-zródło zachowuje sie dosłownie jak "potencjometr sterowany napięciem". Sprawdzone rozwiązanie, w niektórych książkach nawet opisane, wieloktornie na ławach EDW i EP omawiane. Lub prościej wystarczy spojrzeć na charakterystki tranzystora JFET i wszystkko jasne.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

rs232 napisał/a:
Nostusek napisał/a:
Słuchaj? Dziś w pracy wpadł mi do głowy szatański pomysł... Nie żeby z nudów ale podczas gdy klepałem z laminatów w pracy po godzinach kuferek do swojego bolidu doznałem olśnienia chwilowego albo jak kto woli - przebłysku inteligencji. Co by było jakbyś zamiast tego potencjometra wstawił np tranzystorek Mosfet? I Manetką na czujniku halla to zasterował? Miałoby rację zadziałania jak toto ma chodzić jako regulator napięciowy ?


...jak to zadziala to Ziemia zacznie wirować w przeciwną strone :twisted: nie chce być upierdliwy ale jak coś radzisz to najpierw sprawdź to rozwiązanie. Jak widzisz przez podobne porady i testy zalecane przez kolegów prawdopodobnie uszkodził sobie manetke ator tego watku.

Ma szanse działać układ na tranzystorze typu JFET w zakresie napieć na bramce 20mV-50mV wtedy granica półprzewodnika dren-zródło zachowuje sie dosłownie jak "potencjometr sterowany napięciem". Sprawdzone rozwiązanie, w niektórych książkach nawet opisane, wieloktornie na ławach EDW i EP omawiane. Lub prościej wystarczy spojrzeć na charakterystki tranzystora JFET i wszystkko jasne.


No tak tak zgadzam się - mówię przecież że dostałem przebłysku inteligencji a nie podałem rozwiązanie - proszę mi wybaczyć moją niefachowość w dziedzinie ale jam jest prosty, młody elektryk a nie elektronik. Wpadło mi to tylko do główki w ramach pomysłu a nie rozwiązania. Czyli da się... A manetka przeciez nie była ze złota a w prototypach straty muszą jakieś być prawda? Gdyby ich nie było to ośrodki badawcze wielu koncernów byłyby niepotrzebne a samochody śmiesznie tanie bo nie trzeba by było w ich cenie amortyzować kosztów prowadzenia przez koncern takiego OBR-u.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

buckowina napisał/a:
Chyba jednak zostanę przy potencjometrze ...

No to się chłopie zdecyduj ;)
Może zamiast na potencjometrze obrotowym łatwiej będzie na takim suwakowym zrobić sterowanie linką? Wtedy wystarczy linka, zwykła sprężyna i manetka od skutera i już.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Chyba nie doczytałeś reszty mojego postu... Kto wie może w przyszłości dam 2 silnik 500w na przednie koło i wtedy kupi się nowy sterownik z manetką.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group