ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik 1000W + sterownik co to warte?
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Tylko trzeba chociaż z 5 silników spalić, żeby opinia była prawidłowa; próbuj i podziel się wynikami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Mibars napisał/a:
Pytanko mam: Jak te silniki znoszą krótkotrwałe przeciążenia? Mam na myśli przykładowo moc możliwą do wyduszenia w ciągu pięciu sekund. Realne jest osiągnięcie np. 5kW? Oczywiście mając odpowiedni "kontroler", czy tam podłączając na krótko do zasilania :)

Jak tego typu silniki sprawdzają się w roli generatora?


Kontroler silnika DC, przy wypełnieniu 100% daje pełne napięcie na silnik. To jak chcesz go przeciążyć? Musiałbyś wielokrotnie podnieść napięcie zasilania. Nie lepiej po prostu dać silnik większej mocy i nie kombinować?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Ja Wam powiem że swoją maszynkę 250W potrafię wpompować z akumulatorów 28,5A przy napięciu ok 23,3V - do tylu napięcie mi siada przy pełnym obciążeniu roweru i taki prąd wyciągam przy max naładowanych akusiach... Prosty Rachunek - 23,3 x 28,5 = 664,05W... Więc ponad dwukrotnie niż ten silnik ma znamionowo. Wogóle to zastanawiam się nad jednym... Chińczycy mu napisali na obudowie że ma 24V 250W i coś czego nie rozumiem - Rated Current 14,5A... Wiem że tu chodzi o średni prąd ale wg. moich obliczeń daje to 348W ! Jak Ci Chińczycy obliczyli że ten silnik ma 250W zatem - może mają jakieś inne waty, ampery i wolty??? Dziwne nieprawdaż? A co do tych przeciążeń - po 700 km NIC się z silnikiem nie stało z moim silnikiem mimo takiego katowania - tylko łańcuszek się nieco rozciąga no i zębatka na silniku jakby się troszeczkę poddtarła już i ząbki zrobiły się minimalnie mniej ostre ale nadal jest ok.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Czw 19 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Ta różnica w tych watach wynika ze sprawności, czyli tu Chińczycy sa uczciwi, bo wiele firm na sprzęcie pisze tylko ilość pobieranej mocy.
Inna sprawa, to im większe przeciążenie, tym mniejsza sprawność, czyli moc na wale może prawie nie rosnąć, a często maleje.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Moim zdaniem nie maja innych watow voltow ani amperow sprawa jest prosta moc 250w to moc na osce a zeby ja uzyskactwoj silnik musi pobrac te 348w poprostu jego sprawnosc to okolo 71%.
A moj silnik wlasnie dzis dotarl :)na razie moge tylko powiedziec ze ladnie wyglada jutro zawoze rame do piaskowania i od poniedzialku zaczynam skladanie ale to juz temat na inny post .
_________________
SHL-ev
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Możliwe całkiem możliwe że to moc na wale silnika. Na razie czekam na "bakterie" jak na zbawienie i zamiaruję kupić silnik modelarski wysokoobrotowy ze sterownikiem i z tego pogonić dopiero rowerek... To byłby potwór....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Moc silnika podawana powinna być mocą na wale silnika i to najczęściej jest podawane. Czasem producent oszukuje podając moc dostarczaną do silnika, jako moc wyjściową. W spalinowcach też jest podawana moc wyjściowa ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group