|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik 1000W + sterownik co to warte? |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Tylko trzeba chociaż z 5 silników spalić, żeby opinia była prawidłowa; próbuj i podziel się wynikami. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Mibars napisał/a: | Pytanko mam: Jak te silniki znoszą krótkotrwałe przeciążenia? Mam na myśli przykładowo moc możliwą do wyduszenia w ciągu pięciu sekund. Realne jest osiągnięcie np. 5kW? Oczywiście mając odpowiedni "kontroler", czy tam podłączając na krótko do zasilania
Jak tego typu silniki sprawdzają się w roli generatora? |
Kontroler silnika DC, przy wypełnieniu 100% daje pełne napięcie na silnik. To jak chcesz go przeciążyć? Musiałbyś wielokrotnie podnieść napięcie zasilania. Nie lepiej po prostu dać silnik większej mocy i nie kombinować? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Ja Wam powiem że swoją maszynkę 250W potrafię wpompować z akumulatorów 28,5A przy napięciu ok 23,3V - do tylu napięcie mi siada przy pełnym obciążeniu roweru i taki prąd wyciągam przy max naładowanych akusiach... Prosty Rachunek - 23,3 x 28,5 = 664,05W... Więc ponad dwukrotnie niż ten silnik ma znamionowo. Wogóle to zastanawiam się nad jednym... Chińczycy mu napisali na obudowie że ma 24V 250W i coś czego nie rozumiem - Rated Current 14,5A... Wiem że tu chodzi o średni prąd ale wg. moich obliczeń daje to 348W ! Jak Ci Chińczycy obliczyli że ten silnik ma 250W zatem - może mają jakieś inne waty, ampery i wolty??? Dziwne nieprawdaż? A co do tych przeciążeń - po 700 km NIC się z silnikiem nie stało z moim silnikiem mimo takiego katowania - tylko łańcuszek się nieco rozciąga no i zębatka na silniku jakby się troszeczkę poddtarła już i ząbki zrobiły się minimalnie mniej ostre ale nadal jest ok. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Czw 19 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Ta różnica w tych watach wynika ze sprawności, czyli tu Chińczycy sa uczciwi, bo wiele firm na sprzęcie pisze tylko ilość pobieranej mocy.
Inna sprawa, to im większe przeciążenie, tym mniejsza sprawność, czyli moc na wale może prawie nie rosnąć, a często maleje. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Moim zdaniem nie maja innych watow voltow ani amperow sprawa jest prosta moc 250w to moc na osce a zeby ja uzyskactwoj silnik musi pobrac te 348w poprostu jego sprawnosc to okolo 71%.
A moj silnik wlasnie dzis dotarl :)na razie moge tylko powiedziec ze ladnie wyglada jutro zawoze rame do piaskowania i od poniedzialku zaczynam skladanie ale to juz temat na inny post . |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Możliwe całkiem możliwe że to moc na wale silnika. Na razie czekam na "bakterie" jak na zbawienie i zamiaruję kupić silnik modelarski wysokoobrotowy ze sterownikiem i z tego pogonić dopiero rowerek... To byłby potwór.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Moc silnika podawana powinna być mocą na wale silnika i to najczęściej jest podawane. Czasem producent oszukuje podając moc dostarczaną do silnika, jako moc wyjściową. W spalinowcach też jest podawana moc wyjściowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|