|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Wszystko o silnikach elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012 Wszystko o silnikach elektrycznych
|
|
|
Zacznijmy od elementarnej sprawy (dla obeznanych banał, dla reszty czarna magia):
Są 2 silniki elektryczne do roweru:
- 250W/48V
- 1kW/12V
Który wybierzecie i dlaczego (który będzie większy, cięższy, sprawniejszy, będzie pracował dłużej, na którym dłużej będą pracować akumulatory)?
O ile procent krócej/dłużej popracuje silnik elektryczny cały czas wykorzystywany w:
- 100% mocy?
- 90% mocy?
- 80% mocy?
Ile godzin pracy wytrzymuje silnik elektryczny stosowany w rowerze przy jego rozsądnym wykorzystywaniu (co się najpierw zepsuje, co następnie, a co na końcu - po jakim czasie):
- szczotkowy?
- bezszczotkowy?
_________________
Przypominam, że Admin zarządził - i słusznie - że albo pisze się na temat, albo wcale! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Jedyna konkretna odpowiedź dotycząca w/w zapytań będzie dotyczyła kwestii zepsucia (zużycia) się szczotek w silniku DC. Reszta odpowiedzi zależy od producenta silnika i akumulatorów. Tak uogólniać nie można. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Redaktor1966:
Pytania z rodzaju: Co więcej waży 1kg gęsich piór czy 1 kg stali ?
Zrzuć sobie na nogę, to będziesz wiedział.
In na sprawa, to:
Jak często zmieniasz szczotki w wiertarce chociaż jest zasilana AC, albo w robocie kuchennym, lub w kątówce i wiele innych ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 683 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
No wiesz Zbyszek, z drugiej strony jeśli wiercisz codziennie po pare godzin to chyba i częściej trzeba by je zmieniać
W bezszczotkach zmienia się głownie łożyska, o ile nie zjarasz wcześniej uzwojeń stojana
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Ja akurat eloektronarzędzi muszę dużo używać w firmie, i jakoś zapominam,. że one mają szczotki, chyba że odcinek robót jest bardzo mocno zapylony różnymi pyłami, to z czasem mi się przypomni o szczotkach, ale wówczas idą do wymainy też zazwyczaj łożyska, a często już jest przegrzany wirnik itp., czyli tu szczotki siadają na końcu jako końcowy objaw do naprawy.
Podobnie jest w rowerach EV z silnikami szczotkowymi, jakoś przeciążeń nic nie chce wytrzymywać.
Identyczne remonty następują w rowerach z silnikami bezszczotkowymi, jeśli np. zablokujemy koło o ścianę i poćwiczymy sobie regulator i "zrywność". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Chciałem z merytorycznych, fachowych odpowiedzi dowiedzieć się m.in. ile i jakich części dokupić od razu wraz z silnikiem (by po jakimś czasie (latach) nie było problemów z ich nabyciem, ani niemiłej niespodzianki na dłuższej, wielodniowej wycieczce). Zależy mi także na maksymalnej, ale optymalnie, żywotności silnika (czy wykorzystywać jego 100/90/80% mocy?).
Więc pytania są cały czas aktualne (na niektóre odpowiedzi mogą być jedynie orientacyjne, a na inne precyzyjne, można też szacować). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Odpowiem ci, że jeżdżę już parę ładnych lat i jeszcze nie zajeździłem żadnego silnika. A wykorzystywałem nawet 150% mocy. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Odpowiem ci, że jeżdżę już parę ładnych lat i jeszcze nie zajeździłem żadnego silnika. A wykorzystywałem nawet 150% mocy. |
Zarówno szczotkowego jak i bezszczotkowego?
Czy orientacyjnie:
- do szczotkowego najlepiej dokupić 2 komplety szczotek i jeden komplet łożysk?
- do bezszczotkowego 1 komplet łożysk?
Czy jednak po 2 komplety łożysk (bo dłużej silnik i tak nie wytrzyma)?
I mam spokój z tematem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Tak, jeżdżę na obu rodzajach silników. Raz tylko w BLDC musiałem wymienić chińskie łożyska na japońskie i miałem święty spokój. |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Chińczycy wzięli sobie do serca skróconą trwałość aż do przesady (Wszystko zaczęło się od Spisek żarówkowy ). Taki silnik BLDC powinien być wieczny. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
maniakev2 napisał/a: | Chińczycy wzięli sobie do serca skróconą trwałość aż do przesady (Wszystko zaczęło się od Spisek żarówkowy ). Taki silnik BLDC powinien być wieczny. |
Zatem mam nadzieję, że inni producenci rowerów z silnikami bezszczotkowymi nie montują tam chińskich silników?
I czy można gdzieś kupić nie chiński silnik bezszczotkowy?
A może nie ma powodu do obaw, bo chińskie silniki nie są takie złe? |
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Każdy większy producent robi produkt o skróconej trwałości żeby ciągle je sprzedawać - gdyby były wieczne po pewnym czasie zwineliby interes. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
maniakev2 napisał/a: | Każdy większy producent robi produkt o skróconej trwałości żeby ciągle je sprzedawać - gdyby były wieczne po pewnym czasie zwineliby interes. |
W prokonsumpcyjnych utopiach tak rzeczywiście jest
Ale jest też konstruktywna alternatywa |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Podobno najlepsze są silniki Boscha
http://portal.bikeworld.p...j/8468/artykul/
W zeszłym roku na scenie rowerowej zadebiutował niemiecki koncern Bosch tworząc silnik znajdujący się nie w przedniej lub tylnej piaście, ale pod suportem, rozwiązując w ten sposób problem przesunięcia środka ciężkości. Bosch podpisał umowę z wieloma producentami rowerów, a ponieważ konstrukcja okazała się sukcesem, to w roku 2012 ponad dwudziestu największych, głównie europejskich producentów rowerów będzie posiadało w swojej kolekcji pedeleki oparte właśnie na Boschu. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Od wielu lat chińczycy produkują silniki w suporcie,ale nie sprzedają się jakoś rewelacyjnie,głownie z powodu ze maja małą moc ok.200W, takie robią.I trzeba też mieć specjalnie przystosowaną ramę. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|