ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Wszystko o silnikach elektrycznych
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012   Wszystko o silnikach elektrycznych

Zacznijmy od elementarnej sprawy (dla obeznanych banał, dla reszty czarna magia):
Są 2 silniki elektryczne do roweru:
- 250W/48V
- 1kW/12V

Który wybierzecie i dlaczego (który będzie większy, cięższy, sprawniejszy, będzie pracował dłużej, na którym dłużej będą pracować akumulatory)?

O ile procent krócej/dłużej popracuje silnik elektryczny cały czas wykorzystywany w:
- 100% mocy?
- 90% mocy?
- 80% mocy?

Ile godzin pracy wytrzymuje silnik elektryczny stosowany w rowerze przy jego rozsądnym wykorzystywaniu (co się najpierw zepsuje, co następnie, a co na końcu - po jakim czasie):
- szczotkowy?
- bezszczotkowy?

_________________

Przypominam, że Admin zarządził - i słusznie - że albo pisze się na temat, albo wcale!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Jedyna konkretna odpowiedź dotycząca w/w zapytań będzie dotyczyła kwestii zepsucia (zużycia) się szczotek w silniku DC. Reszta odpowiedzi zależy od producenta silnika i akumulatorów. Tak uogólniać nie można.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Redaktor1966:
Pytania z rodzaju: Co więcej waży 1kg gęsich piór czy 1 kg stali ?
Zrzuć sobie na nogę, to będziesz wiedział.

In na sprawa, to:
Jak często zmieniasz szczotki w wiertarce chociaż jest zasilana AC, albo w robocie kuchennym, lub w kątówce i wiele innych ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

No wiesz Zbyszek, z drugiej strony jeśli wiercisz codziennie po pare godzin to chyba i częściej trzeba by je zmieniać ;)

W bezszczotkach zmienia się głownie łożyska, o ile nie zjarasz wcześniej uzwojeń stojana ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Ja akurat eloektronarzędzi muszę dużo używać w firmie, i jakoś zapominam,. że one mają szczotki, chyba że odcinek robót jest bardzo mocno zapylony różnymi pyłami, to z czasem mi się przypomni o szczotkach, ale wówczas idą do wymainy też zazwyczaj łożyska, a często już jest przegrzany wirnik itp., czyli tu szczotki siadają na końcu jako końcowy objaw do naprawy.

Podobnie jest w rowerach EV z silnikami szczotkowymi, jakoś przeciążeń nic nie chce wytrzymywać.
Identyczne remonty następują w rowerach z silnikami bezszczotkowymi, jeśli np. zablokujemy koło o ścianę i poćwiczymy sobie regulator i "zrywność".
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Chciałem z merytorycznych, fachowych odpowiedzi dowiedzieć się m.in. ile i jakich części dokupić od razu wraz z silnikiem (by po jakimś czasie (latach) nie było problemów z ich nabyciem, ani niemiłej niespodzianki na dłuższej, wielodniowej wycieczce). Zależy mi także na maksymalnej, ale optymalnie, żywotności silnika (czy wykorzystywać jego 100/90/80% mocy?).
Więc pytania są cały czas aktualne (na niektóre odpowiedzi mogą być jedynie orientacyjne, a na inne precyzyjne, można też szacować).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Odpowiem ci, że jeżdżę już parę ładnych lat i jeszcze nie zajeździłem żadnego silnika. A wykorzystywałem nawet 150% mocy.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

zeeltom napisał/a:
Odpowiem ci, że jeżdżę już parę ładnych lat i jeszcze nie zajeździłem żadnego silnika. A wykorzystywałem nawet 150% mocy.


Zarówno szczotkowego jak i bezszczotkowego?

Czy orientacyjnie:
- do szczotkowego najlepiej dokupić 2 komplety szczotek i jeden komplet łożysk?
- do bezszczotkowego 1 komplet łożysk?
Czy jednak po 2 komplety łożysk (bo dłużej silnik i tak nie wytrzyma)?
I mam spokój z tematem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Tak, jeżdżę na obu rodzajach silników. Raz tylko w BLDC musiałem wymienić chińskie łożyska na japońskie i miałem święty spokój.
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Chińczycy wzięli sobie do serca skróconą trwałość aż do przesady (Wszystko zaczęło się od Spisek żarówkowy ). Taki silnik BLDC powinien być wieczny.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

maniakev2 napisał/a:
Chińczycy wzięli sobie do serca skróconą trwałość aż do przesady (Wszystko zaczęło się od Spisek żarówkowy ). Taki silnik BLDC powinien być wieczny.


Zatem mam nadzieję, że inni producenci rowerów z silnikami bezszczotkowymi nie montują tam chińskich silników?
I czy można gdzieś kupić nie chiński silnik bezszczotkowy?
A może nie ma powodu do obaw, bo chińskie silniki nie są takie złe?
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Każdy większy producent robi produkt o skróconej trwałości żeby ciągle je sprzedawać - gdyby były wieczne po pewnym czasie zwineliby interes.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

maniakev2 napisał/a:
Każdy większy producent robi produkt o skróconej trwałości żeby ciągle je sprzedawać - gdyby były wieczne po pewnym czasie zwineliby interes.


W prokonsumpcyjnych utopiach tak rzeczywiście jest
Ale jest też konstruktywna alternatywa
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Podobno najlepsze są silniki Boscha

http://portal.bikeworld.p...j/8468/artykul/
W zeszłym roku na scenie rowerowej zadebiutował niemiecki koncern Bosch tworząc silnik znajdujący się nie w przedniej lub tylnej piaście, ale pod suportem, rozwiązując w ten sposób problem przesunięcia środka ciężkości. Bosch podpisał umowę z wieloma producentami rowerów, a ponieważ konstrukcja okazała się sukcesem, to w roku 2012 ponad dwudziestu największych, głównie europejskich producentów rowerów będzie posiadało w swojej kolekcji pedeleki oparte właśnie na Boschu.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Od wielu lat chińczycy produkują silniki w suporcie,ale nie sprzedają się jakoś rewelacyjnie,głownie z powodu ze maja małą moc ok.200W, takie robią.I trzeba też mieć specjalnie przystosowaną ramę.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group