|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Bateria 72V lub 96V na Winston'ach |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012 Bateria 72V lub 96V na Winston'ach
|
|
|
Chciałbym Was zapytać czy ktoś miał do czynienia z ogniwami Winston o pojemności 40 i 60Ah. Wiem że mogą one pracować od 4.0V do 2,8V, optymalnie z prądami do 3C a w peak'u nawet do 20C. Jednakże chciałbym zbudować z nich pakiet akumulatorów o napięciu stosu 72V lub 96V by "uciec z prądami" potrzebnymi do pewnej konstrukcji. I teraz nasuwa mi się pytanie:
Czym to naładować? Szukam od dłuższego czasu ładowarki o takim napięciu (72 lub 96V) i na razie bez skutku. Ponaddto musze wykombinować prosstego BMS'a do tego bo cel do pilowania będzie troszkę...
Czy wie ktoś gdzie mógłbym znaleźć takową ładowarkę za rozsądne pieniądze i najlepiej w kraju? Myślałem już nad zakupem w akcie desperacji zwykłego zasilacza impulsowego dużej mocy i nim ładowac a BMS'em pilnować i w razie czego móc odłączyć pakiet. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
www_3xE_pl
młodzik 3xE - electric cars
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Jest kilka rozwiązań - ale jeżeli chcesz ograniczyć koszty, to zasilacz impulsowy powinien się sprawdzić. Kiedyś mieliśmy takie pytanie i producent potwierdził, że można ogniwa ładować tego typu zasilaczami.
Drobna korekta jeżeli chodzi o napięcia: 4.0V to maksymalne dozwolone napięcie. Za to optymalne napięcie pozwalające długo używać ogniwa to 3,65V.
3C to realnie największe napięcie nie uszkadzające ogniwa. 20C może grozić uszkodzeniem.
Mamy w ofercie BMSa o prądzie balansowania około 1-1,5A... Jest to bardzo skalowalna konstrukcja - dlatego jest dość droga. Możesz pomyśleć o układzie załączającym rezystor na pojedynczym ogniwie powyżej 3,6V za pomocą jakiegoś komparatora. Im mocniejszy rezystor, tym większy prąd balansowania.
Do tego układ powinien monitorować najmniejsze napięcie i sygnalizować to w celu zapobiegania nadmiernemu rozładowaniu. Warto też pomyśleć o zliczaniu Ah, żeby wiedzieć jaka ilość energii została w zestawie.
Jest tu kilka rzeczy do rozwiązania, ale jest to jak najbardziej wykonalne. |
_________________ Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Aby się dobrze zrozumieć Szanowny www_3xE_pl, namierzyłem w sieci coś takiego:
http://en.winston-battery...category_id=176
Maksymalny prąd w impulsie (udarze) może wynieść 20C czyli dla ogniw 40Ah równać się to będzie 800Ah w bardzo krótkim okresie czasu. 3C to będzie 120A ciągle bez uszkodzenia - w praktyce spodziewany przeze mnie w układzie jaki obmyślam maksymalny prąd ciągły powinien wynieść ok. 2C - 2,5C dla ogniw 40Ah. Poleciało zapytanie na PW. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
www_3xE_pl
młodzik 3xE - electric cars
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Aby się dobrze zrozumieć Szanowny www_3xE_pl, namierzyłem w sieci coś takiego:
http://en.winston-battery...category_id=176
Maksymalny prąd w impulsie (udarze) może wynieść 20C czyli dla ogniw 40Ah równać się to będzie 800Ah w bardzo krótkim okresie czasu. 3C to będzie 120A ciągle bez uszkodzenia - w praktyce spodziewany przeze mnie w układzie jaki obmyślam maksymalny prąd ciągły powinien wynieść ok. 2C - 2,5C dla ogniw 40Ah. Poleciało zapytanie na PW. |
Zgadza się - te ogniwa to zniosą bez problemu (3C przez chyba 20 sekund, 20C przez milisekundy), ale ich żywotność w takim wypadku jest trudna do oszacowania.
Wolę informować o takich rzeczach wcześniej - jako dealer tych produktów jestem współodpowiedzialny również za rzetelną wiedzę dostępną o nich i staram się z tego wywiązywać.
Odpowiedź na PW i na mailu. |
_________________ Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012
|
|
|
Zadam jeszcze głupawe pytanie? Czy winstony moga pracować w pozycjach innych niż pozycja z zaciskami do góry? Np. z zaciskami pionowo lub poziomo gdy ogniwo lezy na którymś z boków? Jeżeli nie mogą to dlaczego? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
www_3xE_pl
młodzik 3xE - electric cars
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Zadam jeszcze głupawe pytanie? Czy winstony moga pracować w pozycjach innych niż pozycja z zaciskami do góry? Np. z zaciskami pionowo lub poziomo gdy ogniwo lezy na którymś z boków? Jeżeli nie mogą to dlaczego? |
Dokładnie - mogą pracować na każdym boku. Informacja jest potwierdzona bezpośrednio przez producenta. |
_________________ Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|