|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja koncepcja e-samochodu |
Autor |
Wiadomość |
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2006
|
|
|
[quote="Dawid R"]rudzik jak by co to na 3000 obr masz silnik 2 biegunowy a nie 4, 2 bieguny to 50 obr na sek przy 50 Hz razy 60 sek = 3000/min minus poslizg bo to silnik asynchroniczny = ok 2800 nominalnie, pisalem o 120 V bo jak bys dawal na 100 Hz aby osiagnac 6000 obr to musialbys 2x podwyzszyc napiecie zasilania w silniku, czyli zwykle sterowanie U/f, aledo samochodu to trzeba by U/f plus wektorowe.
Masz racje Dawid
Wiesiek
PS. Mam awarię netu...:( |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2006
|
|
|
Eugeniusz napisał/a: | A tak swoja droga do Rudzik6
Jakie silniki pan Chcial wykozystac do tego projektu. Pytam bo mialem podobne przemyslenia. Czukam czegos sensownego. |
Eugeniusz...mów mi Wiesiek albo Rudzik ...
Oj, silniki to bym chciał jak najlepsze...myslałem o ETEK, ale kasa itd...Potem pomyślałem o zamówieniu w TAmek silników AC na niskie napięcia....Ale trafiły sie dwa na allegro DC po 4kW..wiec na tych sie skupiłem...a potem zobaczymy
pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2006
|
|
|
Ciekawe, silnik 8HP to 6kW...Nie chce mi się wierzyc w te 96km/h..chyba że z górki;)....24km zasięgu..całkiem mozliwe....
Więc ja ze swoimi 8kW (ok. 10,7HP) mam szansę;)
Mam już szybę do przednią...fajna od nowego VOLVO z zakładu wymiany szyb, peknięta, ale przetnę ja na pół narzędziem woterjet , bo jednak to będzie pojazd typu motocyklowego , jeden za drugim....:)
Wiesiek |
|
|
|
|
QEDPL [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2006
|
|
|
jak szybkie to bedzie to zalezy ile to ostateczne bedzie wazyc i jakie opory bedzie mialo. W przegladzie mechanicznym byl ciekawy artykul o super kondensatorach niedlugo stworze nowy watek o nich |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 31 Paź, 2006
|
|
|
Ja BUICKIEM na silniku wziętym z TOYOTY 10kW i jej skrzynią biegów jechałem 140km/h, zaś CHARADE na silniku LEMCO (waży 11kg) też jechałem 140km/h.
Ważniejsze jak się sprawuje pod górkę. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 664 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 31 Paź, 2006 Re: Rozważaliście może takie rozwiazanie ?
|
|
|
Niezłe rozwiązanie napedu. Też widziałem to gdzieś w tv i podobno sie sprawdza. Interesujące musi być początkowe ciśnienie panujące w zbiorniku takiego pojazdu (szkoda że nie podali) bo zasięg jest imponujący, musi się tam zmieścić ładne pare kilo powietrza i stąd pewnie ten długi czas ładowania domową sprężarką. Żeby osiągnąć takie cisnienia to chyba trzeba ją w trójkąt podłaczyć Pewnie są porównywalne z tymi na dnie rowu mariańskiego.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|