ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Budowa elektrycznego quada
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2012   

Taki quad wyleci w powietrze przy aż tak wielkim silniku, chociaż AC ma gorsze sprawności, to może tu pochodzi taki mocny (w poborze energii).

Ten człowiek ma elektryczne quady:
http://www.into.pl/pojazdy/
Wrato skorzystać z jego porad.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012   

Dobrze ale jeżeli chce otrzymać podobne osiągi to muszę zapewnić skrzyni biegów takie same obroty jakie dawał silnik spalinowy czyli 7tys obrotów a silnik elektryczny najlepsze osiągi osiąga przy 2 tys obrotów więc muszę zmienić przełożenie między silnikiem a skrzynią biegów tak żeby z powrotem osiągnąć te 7tys... czyli silnik musi mieć większy moment obrotowy?

Albo ja za bardzo kombinuje albo ktoś z Was się myli?
 
 
drgrin 
początkujący


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 34
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012   

Witam!

Kluczowy jest moment obrotowy. W skrócie jeśli twój silnik elektryczny zapewni moment porównywalny z silnikiem spalinowym to nawet przy troche mniejszej mocy bedzie dobrze, bo silnik elektryczny odda pełen moment od zerowej prędkości obrotowej.

Poniżej linik do ATV Komelu (od ok 1:30):

http://www.youtube.com/watch?v=spltMqavXmE

Tam jest silnik połączony 1:1 z oryginalną skrzynią Polarisa. Silnik jest ustawiony na 20 kW i ok 70 Nm i całość naprawde daje radę.

Po więcej szczegółów zapraszam na priv.

Pozdrawiam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

Tak naprawdę, to nie da się porównać zwykłego silnika spalinowego i porządnego silnika elektrycznego, dwa różne światy i inne obliczenia wartości max.; to widać nawet po moich samochodach elektrycznych, które są o wiele większe od quada (na moich stronach w necie).
Ważny jest tylko moment napędowy i to od zera obrotów, moc tu jest tylko elementem wtórnym.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

Oczywiście że charakterystyka silników spalinowych i elektrycznych jest inna ale Nm to Nm a Km to Km... nieważne czy to silnik spalinowy czy elektryczny.

Ok ale dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy stosować się do tego wzoru czy nie?

Na logikę biorąc:
potrzebuję napędzić skrzynie biegów takimi samymi obrotami jak napędzał ją silnik spalinowy. czyli załóżmy te 10 tys obrotów. aby otrzymać takie obroty muszę zmienić fabryczne przełożenie między silnikiem a skrzynią na takie aby z tych 2 tysięcy otrzymać te 10tys... więc moment obrotowy musi być większy?

Panowie pomóżcie no!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

Przy 2000 jaką masz prędkość na 4 biegu normalnie?
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

Większa prędkość=mniejszy moment, moment spadnie ci 5x.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

No tak dla tego wyliczyłem zarówno z silnika elektrycznego jak i spalinowego kW w zależności od obrotów i momentu obrotowego. Myślę że wzór, do którego się stosuję jest dobry ale co Wy na to?
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Wieść niesie, że Tas pracuje nad BUGGY - lepsze od kłada, bo bezpieczniejsze :cool:
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Ale kotlet :grin:
Ostatni wpis z przed 6 lat.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Rugorlos27 napisał/a:
Ale kotlet :grin:
Ostatni wpis z przed 6 lat.


No nie chciałem zakładać nowego tematu :)
Czytam wszystkie tematy po kolei, wiedzę tajemną zdobywam :mrgreen:
 
 
ptrq 
początkujący


Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 2
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2019   

Jaki bym potrzebował silnik, do crossa w miejsce spalinowego.

Standardowo spalinowy 250cmm2 4t, 27 kW przy 11200 obrotach i 26 Nm przy 7800 obrotach,

Jaką musiało by to mieć baterię, żeby godzinę jechało na pełnej mocy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group