Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa elektrycznego quada |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2012
|
|
|
Taki quad wyleci w powietrze przy aż tak wielkim silniku, chociaż AC ma gorsze sprawności, to może tu pochodzi taki mocny (w poborze energii).
Ten człowiek ma elektryczne quady:
http://www.into.pl/pojazdy/
Wrato skorzystać z jego porad. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012
|
|
|
Dobrze ale jeżeli chce otrzymać podobne osiągi to muszę zapewnić skrzyni biegów takie same obroty jakie dawał silnik spalinowy czyli 7tys obrotów a silnik elektryczny najlepsze osiągi osiąga przy 2 tys obrotów więc muszę zmienić przełożenie między silnikiem a skrzynią biegów tak żeby z powrotem osiągnąć te 7tys... czyli silnik musi mieć większy moment obrotowy?
Albo ja za bardzo kombinuje albo ktoś z Was się myli? |
|
|
|
|
drgrin
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012
|
|
|
Witam!
Kluczowy jest moment obrotowy. W skrócie jeśli twój silnik elektryczny zapewni moment porównywalny z silnikiem spalinowym to nawet przy troche mniejszej mocy bedzie dobrze, bo silnik elektryczny odda pełen moment od zerowej prędkości obrotowej.
Poniżej linik do ATV Komelu (od ok 1:30):
http://www.youtube.com/watch?v=spltMqavXmE
Tam jest silnik połączony 1:1 z oryginalną skrzynią Polarisa. Silnik jest ustawiony na 20 kW i ok 70 Nm i całość naprawde daje radę.
Po więcej szczegółów zapraszam na priv.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
Tak naprawdę, to nie da się porównać zwykłego silnika spalinowego i porządnego silnika elektrycznego, dwa różne światy i inne obliczenia wartości max.; to widać nawet po moich samochodach elektrycznych, które są o wiele większe od quada (na moich stronach w necie).
Ważny jest tylko moment napędowy i to od zera obrotów, moc tu jest tylko elementem wtórnym. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
Oczywiście że charakterystyka silników spalinowych i elektrycznych jest inna ale Nm to Nm a Km to Km... nieważne czy to silnik spalinowy czy elektryczny.
Ok ale dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy stosować się do tego wzoru czy nie?
Na logikę biorąc:
potrzebuję napędzić skrzynie biegów takimi samymi obrotami jak napędzał ją silnik spalinowy. czyli załóżmy te 10 tys obrotów. aby otrzymać takie obroty muszę zmienić fabryczne przełożenie między silnikiem a skrzynią na takie aby z tych 2 tysięcy otrzymać te 10tys... więc moment obrotowy musi być większy?
Panowie pomóżcie no! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
Przy 2000 jaką masz prędkość na 4 biegu normalnie? |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
Większa prędkość=mniejszy moment, moment spadnie ci 5x. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
No tak dla tego wyliczyłem zarówno z silnika elektrycznego jak i spalinowego kW w zależności od obrotów i momentu obrotowego. Myślę że wzór, do którego się stosuję jest dobry ale co Wy na to? |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
Wieść niesie, że Tas pracuje nad BUGGY - lepsze od kłada, bo bezpieczniejsze |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
Ale kotlet
Ostatni wpis z przed 6 lat. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
Rugorlos27 napisał/a: | Ale kotlet
Ostatni wpis z przed 6 lat. |
No nie chciałem zakładać nowego tematu
Czytam wszystkie tematy po kolei, wiedzę tajemną zdobywam |
|
|
|
|
ptrq
początkujący
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2019
|
|
|
Jaki bym potrzebował silnik, do crossa w miejsce spalinowego.
Standardowo spalinowy 250cmm2 4t, 27 kW przy 11200 obrotach i 26 Nm przy 7800 obrotach,
Jaką musiało by to mieć baterię, żeby godzinę jechało na pełnej mocy? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|