Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2" |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2012 Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
|
|
|
Cześć.
Też pozwolę sobie opisać swój projekt, może komuś się przyda troszkę informacji do swojego EV.
Silnik i inne dostępne elementy kupione tutaj: LINK
Rower: Rama Kross A2 - ~13.5kg
Silnik: RH2806 10x6 Nine Continent (to jest silnik BLDC systemu DD, czyli nie ma przekładni) - ~5.5kg
Zasilanie: od 52V (napięcie odcięcia przez sterownik) - do 67.2V (napięcie naładowanego pakietu) 5Ah (16s1p Li-Poly) - ~2kg
Sterownik 18 mosfetów: Chiński - opisany jako: "1500W 60V 50A" - ~0.5kg
Standardowo mam pakiet 5Ah do codziennych spraw. W razie potrzeby dołączam drugi pakiet 5Ah na dalsze wypady.
Prędkość maksymalna na płaskim asfalcie: 65km/h
Maksymalna zanotowana prędkość po równym: 77km/h (tunel powietrzny za PKSem)
Prędkość maksymalna pod bardzo duże wzniesienie: 50km/h
Zasięg przy prędkości maksymalnej: ~10km
Prędkość optymalna: 25-30km/h
Zasięg przy prędkości optymalnej : 30km
0-20km/h - silnik głośny, pracuje topornie, szarpie, przyśpiesza powoli - nie warto włączać w tym przedziale prędkości
20-40km/h - bezgłośny, pracuje równo, duża dynamika przyśpieszenia
40-65km/h - dość cichy, ale słyszalny na tyle, że powoduje spojrzenia pieszych, ogromna dynamika przyśpieszenia
Przyśpieszenie w zakresie 15-65km/h jest masakryczne. Rower rozwija prędkość maksymalną w 5-6 sek i na przestrzeni może 30m. Dynamika jazdy bardzo przypomina turbosprężarkę i wielki zastrzyk mocy powyżej pewnych obrotów.
Elektronika i aku w sakwie - AUTHOR A-R212
Wskaźnik "pojemności" akumulatorów realizuje watomierz HK-010
Całość ochrania wyłącznik nadprądowy 63A model: S301 B63 A firmy LEGRAND
Dodatkowo mechanizm soft-start na rezystorze 1k 20W celem ochrony przed iskrzeniem podczas włączania.
Po 10km przy prędkości 65km/h:
Temperatura silnika: 45st
Temperatura sterownika: 45st
Po maratonie wjazdu ma górę Skrzyczne:
Temperatura silnika: 55st
Temperatura sterownika: 60st
Bez napędu - na jałowym biegu - silnik stwarza niewielki opór toczenia. O ile po płaskiej nawierzchni nie odczuwa się tego, to na jakimkolwiek podjeździe, nawet niewielkim, czuć wyraźnie, że to już nie jest "goły" rower. Nie przeszkadza to - zło konieczne napędu
Z całości jestem bardzo zadowolony, osiągi aż nadto spełniają moje wymagania i oczekiwania.
Napotkane problemy:
- Wolno bieg nakręcany Shimano 7 rzędów - nie pasował do silnika - trzeba było piłować kołnierz na jego obudowie. Do tego nakręcany wolno bieg był za blisko silnika i nie dało się wrzucić najniższego biegu bo prowadnica nie miała już miejsca - trzeba było zastosować podkładkę dystansującą. |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 07 Lis, 2014, w całości zmieniany 12 razy |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 28 Maj, 2012
|
|
|
Możesz coś dokładniej skrobnąć o baterii? i ion? a nie Li poly? bo zastosowane prądy wskazują na nawet 10c... co przy li ion jest raczej mało spotykane. Pozdrawiam i gratuluje konstrucji:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Maj, 2012
|
|
|
Chochlik drukarski, oczywiście chodziło o Li-Poly 4x Turnigy 4s 5000 |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
Możesz coś więcej o sterowniku napisać?? Gdzie go kupiłeś ?? Wrzuć jakieś fotki sterownika. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 28 Maj, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mir11 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
czy tą ładowarką musisz ładować każdą baterie oddzielnie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
Nie, ładuję wszystkie naraz równolegle.
Baterie posiadają fabryczne styki widoczne na zdjęciu w sklepie i przepięcie ich z szeregowo na równolegle i odwrotnie trwa 3 sek. Następnie wpinam je w ładowarkę poprzez prosty adapter równoległy) i ładuję. Po zakończeniu przepinam na szeregowo i wpinam w rower.
Baterie są równolegle połączone także po złączu balansera więc wszystko idealnie się balansuje przy ładowaniu. Po kilkudziesięciu ładowaniach już - nie ma żadnych rozjazdów w napięciu. |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
Po czasie napisz jak się sprawują te akumulatory w dłuższym użyciu. Jak z pojemnością i ilością cykli. Nie lepiej było kupić accucel 8? Rozumiem że podane ceny w pln to bez przesyłek? Ile wyszło razem i czy coś musiałeś dopłacać? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
Przesyłka wyszła niewiele bo składaliśmy sprzęty swoje w kilka osób i się fajnie wszystko porozkładało po równo.
Po ~40 cyklach nie ma żadnego spadku pojemności - tj od nowości utrzymuje się na poziomie około 4850mAh/szt.
Po pól roku się obada to napiszę wtedy pojemność jaka będzie. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012
|
|
|
Naprawdę fajny zestaw ale jeżeli ten sterownik rzeczywiście ciągnie 50A ciągle to silnik raczej długo nie wytrzyma. Lepiej było kupić crystalyte są mocniejsze(np. w stealth bomberach dają w nie 5kW). |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012
|
|
|
tas napisał/a: | Nie, ładuję wszystkie naraz równolegle.
Baterie posiadają fabryczne styki widoczne na zdjęciu w sklepie i przepięcie ich z szeregowo na równolegle i odwrotnie trwa 3 sek. Następnie wpinam je w ładowarkę poprzez prosty adapter równoległy) i ładuję. Po zakończeniu przepinam na szeregowo i wpinam w rower.
Baterie są równolegle połączone także po złączu balansera więc wszystko idealnie się balansuje przy ładowaniu. Po kilkudziesięciu ładowaniach już - nie ma żadnych rozjazdów w napięciu. |
Ja mam takie same akumulatory i chciałem się zapytać, jak je łączysz równolegle do ładowania - czy końcówki do balancera łączysz po prostu "pierwsza z pierwszą" "druga z drugą" czy tez coś trzeba pokombinować? Ja na razie ładuję oba moje akumulatory osobno i nie jest to wygodne rozwiązanie. Może dałbyś jakieś zdjęcie swoich przejściówek do ładowania? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2012
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Naprawdę fajny zestaw ale jeżeli ten sterownik rzeczywiście ciągnie 50A ciągle to silnik raczej długo nie wytrzyma. Lepiej było kupić crystalyte są mocniejsze(np. w stealth bomberach dają w nie 5kW). |
Skąd wiesz że ten silnik nie wytrzyma 50A prądu?? Masz jakieś większe doświadczenie z tymi silnikami?? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012
|
|
|
Najmocniejsze silniki Crystalyte( niektóre serii X50xx) szacowane są na 4kW mocy ciągłej bez jakichkolwiek modyfikacji.
Wątpię żeby ten wytrzymał 3kW mocy ciągłej, być może warto poprawić chłodzenie.
Na zewnątrz może być chłodny ale wewnątrz może się gotować, huby oddają gorzej ciepło niz silniki zwykłe silniki. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 01 Cze, 2012
|
|
|
Gdy go spalę, to będzie pierwszy znany mi udokumentowany przypadek spalenia tego silnika w warunkach, jakie ma w moim przypadku.
Prześlę Ci wtedy obszerną dokumentację fotograficzną.
Do tego czasu nie gdybaj i "możaj". |
|
|
|
|
|