ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Co do zartow ...
Autor Wiadomość
eP
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Wrz, 2006   Co do zartow ...

to czasem niektore konstrukcje w zalozeniach wygladaja na zart, choc konstruktor sobie z tego sprawy nie zdaje.

Dla przykladu kolega Rudzik kupil sobie dwa dosyc mocne silniki po 4 kW kazdy i kombinowal na ile je mozna by jeszcze przeciazyc by uzyskac bardzo dobre przyspieszenia. Niestety nie wzial pod uwage tego czym bedzie te silniki zasilal.

Zakupil w tym celu 6 akumulatorow Varta i jak znalazl do nich dokumentacje to sie okazalo ze przy mocy nominalnej to na takich akumulatorach gdyby byly calkiem nowe moglyby pochodzic okolo 20 minut to rozladowania do 10.5 V.
I nie pisze tego dlatego aby sie z kolegi Rudzika nabijac tylko dlatego ze jest to bardzo istotny problem dla pojazdow elektrycznych o ktorym sie bardzo czesto zapomina.

Ludzie kombinuja ile tu tych kilowatow wstawic i gdzie: bezposrednio w kola czy centralnie poprzez przekladnie, a malo kto zada sobie trud by policzyc ile sekund z pelna moca bedzie ow pojazd mogl byc zasilany ze wzgledu na wydajnosc systemu zasilania.
Nawet kolega DawidR chcialby w kazdym kole po kilkanascie kW wstawic tylko po co te kilowaty jezeli tego sie nie da zasilac z nominalna moca dluzej niz pol godziny ?
Nie wspominajac juz o przeciazaniu takich silnikow.

Przykladowy KAZ ma w sumie 440 kW mocy maksymalnej ale tylko juz przy okolo 4% tej mocy moze poruszac sie setka na godzine. A gdyby chcial jechac na pelnym gazie z pelna moca to jego 600 kg wydajnych ogniw wystarczyloby mu zaledwie na 7 i pol minuty jazdy.

Dlatego czesto pomysly w rodzaju stosowania kilku mocnych silnikow na wysokie napiecia rowniez wygladaja na zart gdy ktos zaklada ze ma to byc pojazd o malej masie calkowitej.

A wszystko stad ze chcialoby sie miec pod maska moce i dynamike silnikow spalinowych.
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Wrz, 2006   Re: Co do zartow ...

eP napisał/a:


Zakupil w tym celu 6 akumulatorow Varta i jak znalazl do nich dokumentacje to sie okazalo ze przy mocy nominalnej to na takich akumulatorach gdyby byly calkiem nowe moglyby pochodzic okolo 20 minut to rozladowania do 10.5 V.
silnikow spalinowych.

o ile pamiętam to Rudzik je dostał a nie kupił
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Wrz, 2006   Re: Co do zartow ...

Dawid M napisał/a:
eP napisał/a:


Zakupil w tym celu 6 akumulatorow Varta i jak znalazl do nich dokumentacje to sie okazalo ze przy mocy nominalnej to na takich akumulatorach gdyby byly calkiem nowe moglyby pochodzic okolo 20 minut to rozladowania do 10.5 V.
silnikow spalinowych.

o ile pamiętam to Rudzik je dostał a nie kupił


Przyznaje iz nie pamietalem ani nie sprawdzalem tego. Zreszta w tym co napisalem nie rozchodzi w jaki sposob stal sie ich posiadaczem, a o to w jaki sposob podszedl do problemu projektowania zasilania adekwatnego do potrzeb swoich silnikow.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Paź, 2006   Re: Co do zartow ...

eP napisał/a:
Dawid M napisał/a:
eP napisał/a:


Zakupil w tym celu 6 akumulatorow Varta i jak znalazl do nich dokumentacje to sie okazalo ze przy mocy nominalnej to na takich akumulatorach gdyby byly calkiem nowe moglyby pochodzic okolo 20 minut to rozladowania do 10.5 V.
silnikow spalinowych.

o ile pamiętam to Rudzik je dostał a nie kupił


Przyznaje iz nie pamietalem ani nie sprawdzalem tego. Zreszta w tym co napisalem nie rozchodzi w jaki sposob stal sie ich posiadaczem, a o to w jaki sposob podszedl do problemu projektowania zasilania adekwatnego do potrzeb swoich silnikow.


Mam te akumulatory darowane, jak ktos słusznie zauważył. Razem ok 6kWh (6x12Vx84Ah). Więc powiedz, jak obliczyłes swoja konstrukcje eP?

Wiesiek
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

Wpadłem na genialny pomysł.
Moja hulajnoga jest zasilana z dwóch aku 12V 12Ah.
Kupiłem taką przetwornice http://www.allegro.pl/show_item.php?item=128816008
którą zamontuje w hulajnodze dzięki czemu będe mógł zasilać wiertarke szlifierke i co tylko będe chciał. Planuje zasilić z tego ładowarke do ładowania aku w hulajnodze.
Czyli w trakcie jazdy chce ładować aku w hulajnodze :D
Przetwornica ma 500W a silnik 300W czyli 200W zostanie na doładowanie akumulatorów :)
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

Z tego co rozumiem ten temat jest w nieco żartobliwym tonie :)

grzegorz napisał/a:
Kupiłem taką przetwornice http://www.allegro.pl/show_item.php?item=128816008
którą zamontuje w hulajnodze dzięki czemu będe mógł zasilać wiertarke szlifierke i co tylko będe chciał. Planuje zasilić z tego ładowarke do ładowania aku w hulajnodze.


Jasne, oprócz warsztatu ślusarskiego w hulajnodze do kompletu zainstaluj np. lodówke i kino domowe :lol:
To dopiero będzie wypas...

grzegorz napisał/a:
Czyli w trakcie jazdy chce ładować aku w hulajnodze :D
Przetwornica ma 500W a silnik 300W czyli 200W zostanie na doładowanie akumulatorów :)


O tym marzy każdy konstruktor EV lecz to niemożliwe, aby podczas jazdy efektywnie ładować akumulatory bez doprowadzania dodatkowej energii z zewnątrz.
W przyrodzie nie istnieje coś takiego jak perpetuum mobile :)
Zauważ że w samochodach z napędem hybrydowym tylko silnik spalinowy poprzez generator doladowywuje akumulatory bo inaczej się nie da.
Nie mowie tu o innych zrodlach energii np. ogniwa sloneczne.
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

Prosze bardzo przykład książkowy

http://img74.imageshack.us/img74/9672/mynzi4.jpg

Dlaczego nie może być ? JAk poszukasz na allegro są nawet latarki na baterie słoneczne :D
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

Grzegorz: Ty nie rozumiesz o co mi chodzi...
Akumulator zasilając ładowarke SAM sie nigdy nie naładuje,
to by bylo zbyt łatwe.
Czemu nie można połączyć mechanicznie prądnicy z silnikiem tak, aby prądnica zasilala silnik?
Wystarczyloby jedynie wprawić układ w ruch, przenieść napęd na koła i już, mamy wspomniane perpetum mobile, tak?
To niewykonalne gdyż straty uniemożliwią pracę tego napędu,
nie wspominając już o braku możliwości napędzenia pojazdu tym układem.

Analogicznie tłumaczę Twój pomysł z ładowaniem aku ładowarką w Twojej hulajnodze podczas jazdy.
Jesli podepniesz przetwornicę i ładowarke do niej chcąc ładować aku podczas jazdy to niestety wcale nie podladujesz aku
ale przejedziesz zauważalnie krotszy dystans niz bez tego wynalazku.

grzegorz napisał/a:
JAk poszukasz na allegro są nawet latarki na baterie słoneczne :D


to już zupełnie inna sprawa.
Tutaj pobierasz energię z zewnątrz do ładowania aku w tej latarce.
W tym przypadku tą energią jest swiatło sloneczne.
Dla przykładu, en. elektryczna w gniazdku czy paliwo w baku samochodu, które zostaje zamienione na energie cieplną w cylindrach, itp.
Co tutaj piszę są to sprawy oczywiste...

To tyle co mam do powiedzenia na ten temat.
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

Grzegorz przyjrzyj sie rysunkowi który podałeś jako dowód:

grzegorz napisał/a:
Prosze bardzo przykład książkowy

http://img74.imageshack.us/img74/9672/mynzi4.jpg


To sprytnie wykonane złudzenie optyczne!!!!

no comment
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 09 Paź, 2006   

grzegorz napisał/a:
Prosze bardzo przykład książkowy

http://img74.imageshack.us/img74/9672/mynzi4.jpg

Dlaczego nie może być ? JAk poszukasz na allegro są nawet latarki na baterie słoneczne :D


Ja mam klimatyzacje w domu, pobiera 800W a grzeje z mocą 2700W. Tez mógłbym sobie zainstalowac do roweru i jezdzic na zysku:)
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Paź, 2006   

Arbiter Grzeje z mocą 2700W a pobiera 800W z tego wynika że n=Podd/Ppob = 2700/800=3,375. Sprawność twojej klimatyzacji wynosi 3,375 :D Super sprawa i kto to mówi że nie ma perpetum mobile ??
Znajdź inne użądzenie o takiej wprawności.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 30 Paź, 2006   

Ta klima to są "pompy ciepła" albo się sumuje pobór wentylatorów i pobór na grzałki.
Są tylko te dwie możliwości.
Te przypadki nie mają zastosowania do pojazdów.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Lis, 2006   

grzegorz: popelniasz standardowy bląd w mysleniu, taki sam jak dziesiatki ludzi dziennie na swiecie, twierdzisz ze w lodówce jest perpetum moblile i ze Ty to zauwazyles a naukowcy wydajacy miliardy na badania nie, sprawnosc lodówki domowej to ok 300% ale to jest SPRAWNOSC POZORNA tylko, po 1 urzadzneie nie moze miec wiecej jak 100% sporawnosci a po 2, pozostala energia dla lodówki bierze sie z ciepla otoczenia, chlodzac spręzarka lodówke ogrzewasz pomieszczenie w ktorym sie znajduje ta lodówka, to ze lodówka ma moc grzewcza 450W a moc elektryczna sprezarki 150 W to absolutnie nie oznacza ze tu mamy PM :) Aby lodówka czy tez klima dzialala musi byc różnica temperator i to niestety dyskfalifikuje lodówke jako PM :) bo sumarycznie jak to podliczysz caly bilans energetyczny to wyjdzie niewiecej jak 90%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group