ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik MY1020- problemy z nadmiernym ciepłem.
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   Silnik MY1020- problemy z nadmiernym ciepłem.

Witam. Posiadam silnik MY1020 o mocy 1000W przy 48V. Mam problem z jego chłodzeniem. Przewierciłem otwory w jego bocznym korpusie i nawet przykleiłem wentylator do jednego z boczków ale i tak jest to mało wydajne chłodzenie.

http://imageshack.us/phot...zdjcie007e.jpg/

http://imageshack.us/phot...zdjcie008a.jpg/

Może ktoś ma lepszy pomysł na chłodzenie lub miał styczność z tym silnikiem i rozwiązał problem oddawania ciepła?.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Ja kombinowałem kiedyś by na mojej 250-tce złożyć blaszany radiator z blachy aluminiowej ale pomysł upadł z racji kosztów. Chciałem zrobić kawałek blachy wokół silnika - np grubości ok 2 mm i do niego przyspawać blaszki z blachy ok. 1 mm. Całość chciałem nasadzić na silnik z użyciem pasty termoprzewodzącej. Pomysł upadł ze względu na brak dostepu do TIG-a żeby spawać aluminium.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Też o tym myślałem ale w sumie nie ma to sensu bo przecież silnik DC na magnesach trwałych nie ma stojana ze zwojami ani prądów wirowych jak w zmiennych. Jedynym jego problemem jest grzejący sie wirnik i to jego trzeba chłodzic nie stojan.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Hmm a może tak by wrzucić go w olej :mrgreen: .
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Myślałem też o ponawiercaniu otworów w stojanie w miejscach gdzie są szczeliny pomiędzy magnesami i gdzie prowadzone są szpilki srób spajających silnik. Ciekawe czy obudowa da się wiercić, czy nie jest za twarda bo wsumie przy takich obrotach wirnik wużucał by przez te otwory gorace powietrze i ssał zimne. Co o tym myślicie?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Zmniejsz mu napięcie i przestanie się grzać,chyba że się zaciera lub łożyska :smile:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Nowy silnik i łożyska by się zacierały, bez przesady, nie jestem Durniem. Tu nie chodzi Mar56 o napiecia ani o łożyska tylko o te marne DUŻE PRĄDY których nie wytrzymuje drut wirnika i upala je po krótkim czasie bo ma za słabe chłodzenie.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

A ogniwa Peltiera, może je można by jakoś zastosować do chwilowego chłodzenia przy dużych prądach?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Jeśli Ci silnik się mocno nagrzewa i mechanicznie jest wszystko OK,i nie ma skrótów uzwojeń to trzeba mu zmniejszyć napięcie (wiadomo zmniejszy się moc ,ale trudno, nie będzie strat na ciepło)fajniej wygląda silnik 1kW/48V niż np.750W/36V.Dobrym sposobem jest sprawdzenie silnika na jałowo,i wybranie takiego który pobiera jak najmniejszy prąd.Nie mam doświadczenia w tych silnikach DC typu MY 1020 ale zasada jest ta sama .Składam już 4 rower ale żaden mi się jeszcze nie grzał(wszystkie BLDC i nie przewoltowane), grzejący silnik to ogromne straty energii. A ogniwo Peltiera,to dopiero pobiera energię :grin:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Przy przerabianiu quada miałem problem z grzejącym się silnikiem. Był przewoltowany z 36 do 48V i przy pełnym gazie pod obciążeniem grzał się mocno. Silnik miał w a obu stron osi otwory do chłodzenia. Z tyłu, tam, gdzie nie wychodzi oś założyłem kawałek rury PCV z wklejonym silnikiem od zasilacza komputera na 12V. Na koniec dałem kawałek siatki metalowej z koszyczka od rowerka dziecinnego. Zacisnąłem to opaską ślimakową i grzanie miałem z głowy ;)

 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

A może ma zbyt duże obciążenie i dlatego się grzeje.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Mar56, z tym masz rację że lepiej wygląda ale to jest moim zdniem dziwne że przy nominalnych parametrach tak sie grzeje. Czy winny może być np zbyt niski moment obrotowy?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

Zeeltom, dałem mu wentylator ale spełnia słabo swoją funkcję bo nawet po przewierceniu otworów zaślepia go układ mocujacy szczotki. :sad:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   

tomeczekokok napisał/a:
A ogniwa Peltiera, może je można by jakoś zastosować do chwilowego chłodzenia przy dużych prądach?.


Raczej nie dasz rady ich zastosować bo peltier robi się z jednej strony zimny ale z drugiej jest gorący i jego trzeba chłodzić i to dość mocno. Po drugie Jak chcesz zamontować płaskie ogniwo peltiera na okrągłej obudowie silnika? Ogniwa peltiera są bardzo delikatne - lekkie puknięcie i pękają momentalnie i przestają działać...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Racja Nostusek, niestety odpada. :neutral:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group